רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 ביוני 2024

הויזניצאי שכל כך רצה להיפטר מפרוש באלעד ש"ס היא זו שרוצה עתה להיפטר ממנו

 


שמרל מדווח על המלחמה שפרצה בין ויזניץ לבוטבול באלעד

נתחיל מאירוע מח"ח, בתקופה האחרונה חשק בוטבול לעשות סדר באגף החינוך, אותו מנהל בשנים האחרונות מרדכי בארי. בארי, ויזני"שער שעבר חיים קשים ומונה ע"י פרוש בשיא כהונתו. שמערל זוכר שכשבארי נעצר מסיבות מטרידות, טען שזו עלילה של פרוש שמעוניין להיפטר ממנו כמנהל מח"ח, ומאז עניין את פרוש עד למאוד. ובשנה האחרונה, טרום מערכת הבחירות אף עבד קשה ע"מ לשכנע את מי שאפשר בחכמת וצדקת הניתוק מהציבור החסידי והחיבור לשס.

עכ"פ לטענת בוטבול בארי מנהל כושל, והוא מינה לו כסגן את נאמנו אריאל אלקובי, מטרתו של בוטבול היא לרוקן את סמכויותיו של בארי, ולהעבירם לאלקובי. בינתיים יצא מכתב מעו"ד איזקסון נגד מינויו של אלקובי, וזה מתעכב, אך בוטבול נחוש מאד בעניין. מנגד בארי הויזני"שאי משיב מלחמה ודאג לביטול השיבוצים לשנה הבאה, מה שיגרום הרבה כאב ראש לבוטבול. חכו זה עדיין לא הסוף של ההתחלה

בעוד המחמאות בין בארי ובוטבול עפים לכל הכיוונים. מוטי שארף, ידידו של הרב יעקב מרדכי הגר, ואחראי מטעמו על פוליטיקת אלעד. רואה שבשס אלעד נסוגים מההבטחות הגרנדיוזיות שנתנו לויז'ני"ש טרום הבחירות, ומנסה לשדר לשסניקים שכביכול אינו מאמין שתיתכן אפשרות של התכחשות כזאת.

אך משהתרבו הסיפורים והעימותים, התיישבו שארף ובוטבול לפגישה חריפה במיוחד. שם בוטבול הסביר לו, ככה שהוא יבין, שהויז'ני"שערס לא יקבלו את כל מה שסברו שיקבלו, ובעיקר בעניין הסמכויות. לאחר ששמע שהויזנישערס כבר בונים על אלפי יחידות הדיור ומחלקים אותם, הבהיר לשארף שלא תהיה פה בזיזה, ושכל הדברים יצטרכו לעבור דרך לשכת ראש העיר ואנשיו. שארף יצא מאוכזב מאוד מהפגישה

בהקשר אחר לגמרי נתקע מוטי שארף הויזני"שער בבוטבול דווקא בגלל ויז'ניץ מרכז, שתכננו לערוך את שמחת החתונה בתמוז באולם המתנס העירוני, שבזמן פרוש היה פתוח לכל אירוע ולכל דיכפין, ללא בקרה ראוייה. ובכניסת בוטבול לכהונתו ביקש לעשות מעט סדר הכרחי בתהליך השימוש באודיטוריום. כיון שכך הודיע כבר לפני מספר חודשים לח"י זומר, מנכל ויז'מ"ר (להלן:ויז'ניץ מרכז) שעליהם להיערך לאיתור מיקום אחר לחתונתם, בצר להם פנו הויז'מ"ריסט'ן, למוטי שארף (גם על פנייה זו אפשר להרחיב הרבה, ים של דיבורים, אבל כשנופל למישהו מהם ציפורן הם פונים ישר לצ'יפסים) שיעזור להם עם בוטבול, בד בבד פנו גם למוטי בבצ'יק, הפנים היפות של הציר, וידידו של דרעי, שבויזני"ש מכנים אותו רה"מ החרדי, שיסייע לרכך את בוטבול. משהגיע בבצ'יק לפגישה מול בוטבול, בין השאר לדאוג לפתחיה של גולדקנופף והמעונות, הופתע בבצ'יק לראות את בוטבול נחוש לשמור על העיר, ועל האודיטוריום שבה, האולם הוקם לשימוש תושבי העיר, ולא כאולם טישים, הסביר לו בוטבול. אין באפשרות העירייה, ואין בכוונתה לשאת בתוצאות אירועי החתונות של כלל החסידויות במרכז הארץ, ובדיוק בשביל זה באתי לפה, לנקות אחרי הנהלים המקולקלים שהנהיג בה פרוש. במהלך השיחה הטונים עלו לאוקטבות די גבוהות בעיקר מצד בוטבול.

בבצ'יק זעם, ופנה לדרעי, שטוען ששוחח עם בוטבול קשות, והעמיד אותו במקום... אך שמערל שומע שבסביבת בוטבול מרוצים בינתיים, ומאשימים גורמים בשס שמכרו את העיר לויז'ני"ש, בלי סמכות וללא אחריות. ומציינים בסיפוק שבויז'ני"ש כבר מתחילים להבין שקופת העיר אינה מתעתדת לעבור לשימושם הבלעדי. ושהכוונה בבחירות לא הייתה להחליף פרה בחמור, אלא לטענת הבוטבוליסטים: "לשנות את כל תרבות השטעטל שהנהיג בה שרוליק פרוש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.