דפים

יום ראשון, 30 ביוני 2024

מבזקים

 

✅ שילֹה פריד: יצחק וויס, מבכירי העדה החרדית וממארגני העצרת בירושלים, אמר בשיחה עם  ׳ויינט׳ כי "המסר שלנו הוא לציבור החרדי. אם נהיה חזקים - אף אחד לא יתגייס". במקביל, מארגני המחאה קראו ברמקולים וביקשו מעשרות אלפי המפגינים "לא להיגרר לפרובוקציות"

✅ 'ישראל היום': בהנהגה החרדית דנים בשאלה האם לפרוש מהממשלה או להישאר בה. דרעי וגפני בעד, בסביבתו של גולדקנופף מתנגדים.

✅ גורמים במפלגות החרדיות לעמית סגל: המבחן היחיד להישארותנו הוא האם יגייסו תורתם אומנותם. אם לא - אפשר להישאר.

✅ הדיון בנושא חוק הגיוס שנקבע ליום שני בשעה 9:00 עבר לשעה 11:00 ובדיון ישתתף שר הביטחון, יואב גלנט.

✅ יוסי ורטר ב׳הארץ׳: בימים הבאים יוצאו צווי גיוס לאלפי חייבי גיוס חרדים.

✅ אבישי גרינצייג: משרד המשפטים ומשרד הביטחון הודיעו היום כי הם בוחנים אם יש צורך להוציא צווי גיוס רנדומליים לחרדים בעקבות פסיקת בג"ץ. השבוע תתקיים ישיבה של שני המשרדים, כדי לנסות להבין כיצד עליהם ליישם את פסק הדין בעניין חובת הגיוס.

✅ מאיר פורוש: אגודת ישראל לא עמדה בדרכה של המדינה, רק בשל העובדה שהאומות המאוחדות הביעו הסכמתן להקמת המדינהו:
אין זה סוד כי בשנים שלפני הקמת המדינה, כשהיו על כך בדין ודברים עם אגודת ישראל, הביעה אגודת ישראל את החשש מה יקרה אם לא יתנו לקיים את אורח החיים התורתי. ניתן למצוא ביטויים מגדולי ישראל שהיו בדעה כי אם לא יתאפשר ליהדות החרדית להתנהל כבימים ימימה, הרי שלא יקרה כלום אם המדינה לא תקום ולא תעמוד.

מבזקים

 

✅ יואלי ברים (גל"צ) בחצות בסקופים: במפלגות החרדיות חוששים מהתופעה שבה מוסדות מרשתות החינוך המפלגתיות מבקשות לעבור לממ"ח מחשש לאיבוד דרסטי של תקציבים כתוצאה מפסיקת בג"ץ הגיוס. בממ"ח התקציבים נכנסים ישר למוסד ולא דרך מנהלי הרשת.

✅ עמיאל ירחי: האיום של היועמ״שית על ההנחות במעונות - בכיר בממשלה אומר בשיחה עם מקור ראשון: ניאבק נגד ההחלטה, אם משרדי הממשלה יתיישרו עם דרישת היועמ"שית הנושא יגיע לבג"ץ, אי אפשר להעניש את הילד כי אבא שלו לא התגייס"

✅ בשעות שאחרי הודעת בג"ץ תרמו יהודי ארה"ב מעל 60 מיליון לקרן עולם התורה. אחד הנדיבים תרם 5 מיליון!

✅ שופט בג"ץ מישאל חשין: מי שמתנזר מתקציבים פטור מצבא
"השופט בדימוס מישאל חשין אמר, ש'נטורי קרתא' שמתנזרים כליל מהמדינה, מהתקציבים והממסד הציוני, יש להם את הזכות המלאה להיות פטורים מכל חובה במדינה הזו, וכך גם עם כל אחד שיתנזר מאלו".

✅ נחום ברנע ב׳ידיעות׳: בעוד חודש בדיוק ב-28 ביולי, יסתיים מושב הקיץ של הכנסת והממשלה תזכה לארכה של כמה חודשים עד אחרי החגים. שלשום פגשתי את ח״כ יואב סגלוביץ׳ מסיעת ׳יש עתיד׳. הוא אומר לי: ״אני אופטימי, מספיק שרב אחד מהאשכנזים שיגיד נמאס לי, הוא יפוצץ את הממשלה ונלך לבחירות עוד הקיץ״.

✅ בן דרור ימיני ב׳ידיעות׳: זה רק עניין של זמן עד שההפגנות הענק יתחילו. עשרות אלפי חרדים ייצאו לרחובות בהוראת ראשי הישיבות. תהיה אלימות בהפגנות משום שהפעם זה רציני. המשחק נגמר. אנחנו בנקודת מפנה היסטורית. ראשי הישיבות לא מוכנים לקבל את מה שנראה בעיניהם כרוע הגזירה. העימות בדרך.

✅ עוד מבן דרור ימיני ב׳ידיעות׳: יש חשש רציני לעימותים קשים, אולי הקשים ביותר שידעה ישראל. מחאות בלפור וקפלן ייראו כמשחק ילדים, החרדים יהיו הפעם אלימים. אמנם רק אחוזים בודדים מהחרדים בוחרים באלימות, אבל אין צורך ביותר מכמה אלפים כדי להבעיר את הרחובות.

מבזקים

 

✅ ח״כ טלי גוטליב לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״אף חבר קואליציה לא יעז להפיל את הממשלה. היא תמלא את ימיה. חוק הגיוס לא הגון ולא ראוי שנצביע עליו, הוא לא צריך להיות על סדר היום, אפשר להסתדר בלעדיו״.

✅ שר בכיר בליכוד לניר כהן ב'ידיעות': "סמוטריץ' משמן את החרדים בתקציבים והם מצידם מאפשרים לו להעביר כסף גדול להתיישבות. מאז ברית האחים של בנט ולפיד לא היה חיבור משמעותי כזה"

✅ אושר בישיבת הממשלה: עיר חדשה למגזר החרדי שתיקרא בשם 'תילה' תוקם בצפון הנגב. העיר תוקם על שטח של כ-4000 דונם ומיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים.

✅ גדעון סער הודיע שהוא מתנגד לחוק שמקדם שמחה רוטמן לפיו יוגבלו מעצרים מנהליים של יהודים

✅ ׳ערוץ 14׳: בהמשך לגרירת הרגליים המדהימה של היועמ״שית - ארגון לביא עותר לבג״צ: ״לחקור את ח״כ גלעד קריב בחשד להדלפת פרוטוקול סודי״.

✅ ח״כ טלי גוטליב לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״ביידן מנוהל על ידי מישהו. הוא לא כשיר, הוא רק בובה. זה מביש ומפחיד, ומטריד. והוא עוד אומר שישראל צריכה לעצור את המלחמה. אם טראמפ ינצח את הבחירות ההפגנות בישראל יפחתו בגלל שביידן מתדלק את ההפגנות״.

✅ השר שלמה קרעי: ״‏היום תובא בפני הממשלה הצעת היועצת למינוי נציב שירות המדינה. היא קצת התבלבלה והכריזה מראש שעל כל הצעה אחרת שהיא איננה ההצעה שלה ככתבה וכלשונה, חלה מניעה משפטית. זה לא מזיז לה שקביעתה מעלה סירחון של ניגודי עניינים למכביר, כך שהיא למעשה מחליפה את הממשלה וממנה בעצמה את נציב שירות המדינה״.

✅ עוד מהשר קרעי: ״מיארה מקעקעת את יסודות הדמוקרטיה, פועלת בצורה שמנוגדת לחוק ואפילו לפסיקת בג״צ. עם שלל אוקסימורונים, היא קובעת שהיא אלוהי הדמוקרטיה ואין בלתה. אם תגיע היום לישיבת הממשלה, נדאג להעביר לה שיעור בסיסי באזרחות״.

מבזקים

 

✅ אביגדור ליברמן בראיון לנחום ברנע ב׳ידיעות׳ - ״אשתי ובתי דתיות. בבית אני אוכל רק כשר, בחוץ אני אוכל כל מה שטעים. בליל שבת אני עושה קידוש, אבל בשבת בבוקר משחק טניס. אני אומר לכם: אם הממשלה הזו תמשיך לכהן, בתוך שנתיים לא תהיה לנו פה מדינה״.

✅ עוד מליברמן לנחום ברנע ב׳ידיעות׳ - ״יש לי פיתרון פוליטי תחת הכותרת ״קואליציה ציונית ללא שוליים״ - יאיר גולן, לפיד, גנץ ואני מקבלים ביחד 63 מנדטים. אנחנו מקימים ממשלה בלי הליכוד, בלי המשיחיים ובלי החרדים. הליכוד זורק את ביבי ומצטרף לממשלה״.

✅ סמוטריץ' בועידת מקור ראשון והמרכז האקדמי לב: גנץ ואיזנקוט דוחפים למדינה פלסטינית, ולא משנה כמה הם יכחישו. זו היתה הסיבה היחידה לפרישתם מהממשלה. לא עסקת חטופים ולא שום דבר אחר. ווטו שאני הטלתי ונתניהו קיבל על החזרת הרש"פ לעזה כחלק מ"הסדר אזורי" (עמיאל ירחי)

✅ מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד. המפלגה המשותפת תיקרא: "הדמוקרטים". ע"פ ההסכם מרצ תקבל מקום אחד ברביעיה הראשונה ומקום נוסף ברביעיה השניה.

✅ משרד הבריאות בעזה בשליטת  חמאס: 43 פלסטינים נהרגו ברצועה ביממה האחרונה.

✅ 67% סבורים שהופעתו של טראמפ הייתה טובה יותר מביידן. 33% בלבד סבורים שהופעתו של ביידן הייתה טובה משל טראמפ.

✅ הנשיא ביידן באירוע בחירות בניו יורק אחרי העימות מול טראמפ: "אני מבין שיש דאגות לגבי העימות. זה לא היה ערב נהדר מבחינתי, אך יש עלייה בסקרים לטובתי"

מבזקים

 

✅ ננסי פלוסי על העימות: לא צריך מועמד אחר. נכון, ההופעה הייתה לא טובה אבל מבחינת הערכים ביידן ריסק את טראמפ (עמיחי שטיין)

✅ סקר דרמטי בארה''ב: טראמפ מוביל ב 1% בניו ג'רזי- מדינה בה לא זכה אף רפובליקני מאז 1988| בסקר ארצי טראמפ מוביל על ביידן ב 2%

✅ ברק בטש: ביידן לימד את העולם הלילה איך להפסיד את הנשיאות בעימות אחד של שעה וחצי

✅ על רקע הדאגה בסביבתו: יועצו של הנשיא ג'ו ביידן טוען שהוא לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות.

✅ סקר ׳ניו יורק טיימס׳ - טראמפ מגדיל את הפער ב-4% ומוביל בכל המדינות  המתנדנדות.

✅ הדמוקרטים טוענים: בשעות מאז העימות קמפיין טראמפ גייס 14 מיליון דולרים

✅ בית המשפט העליון בארה"ב קבע בצעד דרמטי כי חלק מהסעיפים ברבים מכתבי האישום בנוגע לפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021 אינם חוקיים. בנוסף, ביום שני צפוי העליון בוושינגטון למסור את פסיקתו בנוגע לשאלה אם טראמפ זכאי לחסינות על עבירות שלכאורה ביצע בפרשה הזו ובניסיון הטיית הבחירות לנשיאות - מה שנחשב אולי לתיק הפלילי המרכזי ביותר נגדו (אסף רוזנצווייג).

מבזקים

 

✅ ביידן לאחר הביקורת על הופעתו בעימות: "הייתי בסדר גמור, קשה לנהל עימות עם שקרן; לא מודאג מהדמוקרטים שקוראים לי לפרוש מהמירוץ"

✅ ׳ווינט׳: אחרי המתקפה התקשורתית בעולם על ההופעה של ביידן בעימות - ביידן מגיב לביקורת: ״אני לא אדם צעיר ואני גם לא הולך בקלות, אבל לא הייתי רץ שוב אם לא הייתי מאמין שאני יכול לעשות את התפקיד. טראמפ הוא איום אמיתי על האומה ואיום על החופש שלנו. אני מתכוון לנצח״.

✅ רן בוקר: רייטינג לעימות בין ביידן לטראמפ - הערוצים בישראל ששידרו באמצע הלילה: ׳ערוץ 14׳ - 3.2%. ׳ערוץ 12׳ - 2.1%. ׳כאן 11׳ - 0.9%. ׳ערוץ 13׳ - 0.5%.

✅ וושינגטון פוסט: יותר מ-115,000 עזתים חצו למצרים מאז אוקטובר, כך מעריכה שגרירות הרשות הפלסטינית במצרים. כמה אלפי חולים ופצועים טופלו בבתי חולים במצרים, הרוב המכריע של המפונים הגיעו בעזרת שגרירויות זרות או באמצעות שירותי תיירות

✅ אריאל כהנא: הבחירות לנשיאות ארה״ב: חרף הכישלון הצורב בעימות מול טראמפ, ביידן לא מתכוון לפרוש ומקבל גיבוי מאובמה, מהיועץ הבכיר דיוויד אקסלרוד ומרבים אחרים במפלגה. הדרך היחידה להחליף אותו תהיה רק אם יסכים לזוז מרצונו, מה שלא נראה ריאלי כרגע. ביידן, כאן בנאום בחירות בצפון קרוליינה, נראה מאושש ובמידת מה מצליח להפוך את התבוסה לניצחון.  סקרי הימים הקרובים יכריעו לדעתי את השאלה הנכבדה על עתידו.

✅ יענקי פרבר: מחקר על הדיווחים של הניו יורק טיימס חושף אמת מטרידה - הסיקור של הניו יורק טיימס על מלחמת ישראל עזה - מוטה. מתוך סך של 1,398 כותרות מאז 7 באוקטובר, 647 הביעו אהדה כלפי פלסטינים, ורק 147 הביעו אהדה כלפי ישראלים

✅ מדגם הסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת - התוצאות דומות לסקרים האחרונים: מפלגת הימין של ז'ורדן ברדלה ומרין לה פן עם 34%, איחוד מפלגות השמאל עם 28% ומפלגתו של מקרון עם 20%. (אסף רוזנצוייג)

צימוקים


✅ ‏רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי אושפז ביום שישי בטיפול נמרץ ב'הדסה עין כרם'. מצבו קשה. הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב יהודה בן אסתר

✅ מצבו של רבה של באר שבע הגר״י דרעי היום יום ראשון ממשיך להיות קשה. תפילת רבים לרפואתו תתקיים הערב בבית הכנסת ׳היזדים׳ בירושלים בשעה 22:45, בתום  שיעורו של מרן הראש״ל הגר״י יוסף. הציבור נקרא להשתתף בתפילה לרפואת הרב יהודה רפאל בן אסתר.

✅ במסע הלווית האדמו"ר מקאסוב זצ"ל שם הוכתרו שני בניו ל'ממשיכים' בבורו פארק ובארץ. אך בהספדו הודיע הבן הגדול ר' יעקב שמשון הגר שהוא מוותר ונותן את הבכורה לבן השני ר' מנדל דוד הגר חתנו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ

✅ הגר"מ שטרנבוך בעצרת המרכזית בכיכר זופניק: "אפילו אם ישלחו אותנו לכלא לא נתגייס. אנחנו חיילים בצבא ה'" (קולדצקי)

✅ ישראל כהן: תקדים היסטורי: ראש ישיבת בריסק הגאון הגדול רבי אברהם יהושע סאלאוויציק הורה בשעה האחרונה לאלפי תלמידי ישיבת בריסק להשתתף בעצרת המרכזית בכיכר זופניק בשעה 18:00 ולשמוע את משא הקודש של פוסק הדור מרן רבי משה שטרנבוך 

✅ חיכוכים בין הלינקע (אוהדי הרב שטרנבוך) לבין הרעכטא (המתנגדים) בעצרת, הלינקע רצו שמיד אחרי העצרת בזופניק יצאו למלכי ישראל, הראכטע רוצים שיהיה עוד עצרת בכיכר השבת, צעקות וגם מכות פיזית במקום.
גורם במשטרה יש כבר 20 אלף איש בעצרת בירושלים.

✅ יאיר לוי: העדה החרדית רושמת הישג היסטורי, שלא היה כמותו מאז הפגנות הקברים בעיר יפו ובגבעה הצרפתית בי-ם, כשאדמורים המזוהים עם אגו"י קוראים להשתתף בעצרת שלה היום בכיכר השבת. 
כמו האדמו"רים סדיגורא, לעלוב, סלאנים, פינסק קרלין, נדבורנא ועוד.

✅ ע"פ הערכות המשטרה כ20,000 איש הגיעו כבר לעצרת בכיכר זופניק לקראת משא הקודש של גאב"ד ירושלים מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך (קולדצקי)

✅ היום מתקיים בביהכנ״ס הגדול בירושלים טקס פרידה מהרבנים הראשיים לישראל המסיימים את כהונתם מחר, בהשתתפות חברי מועצת הרבנות הראשית ודייני בית הדין הגדול בעבר ובהווה והשר מיכאל מלכיאלי. במהלך הטקס יעניקו הרבנים הראשים תעודות כושר והסמכה  לכ-1,000 רבני עיר ודיינים

✅ אברהם פריינד: דרמה! השר מלכיאלי במכתב תקיף למשנים ליועמשי"ת, טוען כי אין סמכות למינוי מ"מ לרבנים הראשיים לעניין מינוי 10 נציגיהם בגוף הבוחר, וכי יש לסגור את הגוף הבוחר על 140 חברים בלבד. "ככל שמונו כל יתר חברי האסיפה הבוחרת, ניתן לקבוע כי הושלם הרכב האסיפה בהעדר גורם ממנה הנדרש ע"פ חוק"

✅ עוד מפריינד: המכתב של השר מלכיאלי מגיע ברקע התנגדות הראשל"צ היוצא הגר"י יוסף למינוי נשים כנציגי הרבנים. השר מלכיאלי מבקש לעקוף את מתן הסמכויות למ"מ הרבני הראשיים וכך להימנע מהצורך של הרבנים למנות נשים. בש"ס מאותתים שלא יתפשרו בנושא והשר מלכיאלי אף דורש ייצוג עצמאי בבג"ץ אם עמדתו לא תתקבל

✅ גרינווד: הרב אליעזר איגרא ביקש להצטרף לעתירה לבג"ץ נגד משרד הדתות והרבנים הראשיים בנוגע להמשך הדחיות לבחירות לרבנות. דרישתו - לקבוע כי יוכל להתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי ככל שהבחירות ימשיכו להידחות.

לא מאהבת חרדים אלא מחשש של חזרה בתשובה בצבא

 

מאת פישל קדוש

רבים מתלהבים מהרוח החדשה בצבא, שמוכן לתת לחרדים יחידות מיוחדות, אפילו עם לימוד תורה וכל השאר.
שלא תהיה טעות, זה לא מגיע מרצון עז פתאומי ללכת לקראת חששות החרדים מחילון במה שנקרא פעם 'כור ההיתוך' (שהעביר רבבות על דעתם) אלא מחשש שנוכחות חרדית מסיבית בצבא הרגיל, כתוספת לחרד"ל וכל השאר, וכיוון האמונה הכללי שפרץ במהלך מלחמת עזה, יביאו להדבקת  המיעוט החילוני בצבא ב"וירוס" היהדות.
הפתרון: לבודד את החרדים. גם אם המחיר שיישארו חרדים.

חומר למחשבה על חילולי השבת ב'תל השומר'

 

מאת בני ברקי

יולדת יקרה 
שאת הולכת לבית החולים תל השומר 
עם פירסום הכל בהשגחת הבד״צ העדה החרדית 
הכל כשר 
הכל הלכתי 
כמה נקודות אין כשרות של העדה החרדית על המקום 
ארוחת צהרים מגיע מקטרינג בהשגחת העדה החרדית 
החימום של האוכל 
כלי ההגשה 
הפרדה בין בשר לחלב 
לא בהשגחת העדה החרדית 
שבת יש משגיח 
מי לימד את המשגיח הליכות שבת 
מי הכשיר את ארונות החימום 
מי משגיח שכלי הגשה לא יחלפו בכלים הרגילים 
האוכל הכשר בהשגחת הבד״צ מגיע באובלים רגילים 
מי יודע מה מוסיפים מהמטבח המרכזי שחסר קצת מנות 
ארוחת בוקר השקשוקה ועוד נעשה במטבח הראשי של בית החולים 
והרב פורת נותן הכשרות 
אין פיקוח על פורת 
הנושא ההלכתי במקום בהשגחת הרב פורת 
( כן זה שנתן כשרות למרפאות התועבה 
זה שהניח יד ביד עם אישה מזוזה )
שחלק גדול מגדולי ישראל יצאו נגדו בעניין המצלמות במחלקת פוריות 
המלחמה נגד פורת שהכניס למחלקת פוריות מצלמות הוציא את המשגיח 
תבררו אצל רבני בני ברק 
ועסקני בונה עולם 
איזה חורבן רוחני פורת הביא בנושא 
שאת מגיע בשבת לתל השומר מותר לחלל שבת 
אבל הרישום שלא פיקוח נפש נעשה ע'״י חילול שבת 
צוות הניקיון 
כוח העזר 
אחיות 
מילדות 
מגיעות לבית החולים עם נהגים יהודים מחללי שבת 
הצוות עצמו משחקים באייפון כל השבת 
המשגיח הכשרות בעל אייפון פרוץ מידיעה ברורה 
אז חומר למחשבה 
לאיפה להגיע

אין גבול לשנאת ישראל'צע את אחיו מנדלי


 אין גבול לשנאה 

חתונה שנקבעה לפני חודשים רבים של ויזניץ מרכז , האולם הזה שימש הרבה אירועים נחמדים "לילות לבנים" כלשון המכתב 

לאחר שויזניץ שיכון העיפו מהאולם 2 חתונות ,של האדמור מסאסוב והאדמור מתולדות אהרון , לויזניץ מרכז הם בישלו משהו עסיסי יותר 

שכרו עו"ד ספרדי (כדי לטשטש שזה פרי מעלליהם) ובאמצעותו לנסות לבטל לויזניץ מרכז את החתונה , כמה שיותר סמוך לאירוע טוב יותר 

חולקו הזמנות , הוזמנו כל ההוצאות 

ביטול של חתונה כזו שבוע לפני , זה התעללות ואכזריות לשמה

השר גולדקנופף מותקף ע"י קנאים בהפגנת הגיוס בי-ם


 עקיבא ווייס: המשטרה מחלצת את השר גולדקנופף מהעצרת בירושלים



2 מכתזי"יות כבר בדרך להפגנה הגדולה באיזור גאולה בירושלים


 2 מכתזי"יות כבר בדרך להפגנה הגדולה באיזור גאולה בירושלים..וזה רק חלק קטן מהכוחות..😃

חסיד ונציג גור יושב במעורב רח"ל


 אברהם מרדכי מנלה 
חבר דקטריון מד״א 
חסיד גור 
אין בעיה לשבת מעורב בקונצרט ???

רבני ש"ס מאפשרים לנשים לקבוע מזוזה


מרכז הרפואי שיבא תל השומר 
הרב הגאון צבי פורת 
הוא האחראי על כשרות מחלקת יולדות 
הוא הרב המכשיר
הוא ר״ל אחראי הלכתי על מחלקת פוריות 
הצבי הזה פוסק ומשגיח על דברים הכי רגישים ביהדות החרדית 
בתמונה רואים נותן יד לאישה לקבוע מזוזה 
חוצפה לא היה כזה חצוף שיתן לאישה לקבוע מזוזה 
יד ביד 
מוריד את החרפה הזאת

הרב יצחק יוסף על שופטי בג"ץ: "מה הם יודעים מהחיים שלהם"


 הרב מטעם יצחק יוסף על שופטי בג"ץ: "מה הם יודעים מהחיים שלהם. הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו"

פותחים שבוע מבורך בהשתלות

 
פותחים שבוע מבורך בהשתלות 
ידידי "מתנת חיים" יקרים,  שלום רב.
היום יתקיימו שתי השתלות כליה לשני חולים צעירים
ביום ראשון כ"ד בסיוון תשפ"ד, 30 ביוני 2024, יתקיימו בע"ה ההשתלות הבאות
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
🟢1️⃣🔵
בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
החולה, בחור צעיר תושב הצפון
אברהם גדליהו בן ציפורה
והתורמת היקרה, תושבת השומרון 
עטרת לאה בת אטל איטה
🟣2️⃣🟡
בבית החולים בלינסון בפתח תקווה
החולה, אב צעיר תושב הדרום 
אלעד שאולי בן שושנה
והתורם היקר, תושב ירושלים
החפץ בעילום שמו
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל
בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם,
ולהחזרת החטופים

יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

הנזק שנגרם לרכב של גולדקנופף ע"י הסיקריקים


 עקיבא ווייס: הנזק שנגרם לרכב של גולדקנופף ע"י הסיקריקים 

תפילה מיוחדת לרפואתו של הרב יהודה דרעי


 תפילה מיוחדת לרפואתו של הרב יהודה דרעי שליט"א עם המקובל הרב יעקב עדס בסיום השיעור השבועי

איפה עסקני הגיוס בחב"ד????


מתחילת המלחמה כל חייל שנהרג ראינו באתרי התקשורת החב"די את כל יחצ"ני צה"ל בחב"ד, כותבים נהרג החייל החב"די.... , שמסתכלים בכתבה מתברר שהוא בסה"כ למד בבית ספר יסודי של חב"ד, חייל אחר היה בקייטנה של חב"ד, אבל לא היה חייל ממש מבשרה של ליובאוויטש, לפני חודש התבשרנו על הרצחו של החייל ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, ואז קפצו לכל ערוצי התקשורת יחצ"ני הצבא בחב"ד בהתלהבות רבה כמוצא שלל רב, ממש כמו ר' עקיבא שאמר "כל ימי הצטערתי מתי יבא לידי ...", והתחילו הכתבות "חב"ד עושים צבא", ודאגו לעשות מזה פרסום כמעט ברמה של הקמפיין של צא"ח "היכנו לביאת המשיח". והנה עבורו 30 יום, והצבא לא מוכן לשים על מצבת החייל בסה"כ שלש מילים בראשי תיבות - הי"ד כפי שנהוג בכל הדורות בעולם היהודי על אדם שנהרג על קידוש ה'.

ואני רואה את אח של ישראל הי"ד, דובי מתרוצץ בכנסת ובתקשורת לבד בלי עזרה של אף יחצ"ן ודובר מחב"ד, איפה כל אלו שלויה ובשבעה ארגנו את התקשורת בשביל לפרסם שחב"ד עושים צבא, אבל עכשיו שאותו צבא שאתם מקדישים אותו יורק על משפחה שכולה, לא רואים אותכם?!

ויותר גרוע ששמעתי שאחד מחבורת יחצ"ני הצבא בחב"ד שלח מסר למשפחה להירגע עם הרעש התקשורתי נגד הצבא. למה? כי זה מזיק לתדמית שהם מנסים לצור שחב"ד לא חלק מהציבור החרדי, וחב"ד הולכים לצבא כמו המזרוחנקים.

עד מתי???? אין לכם בושה???

לא יעזור לכם, ישראל יודקין הי"ד נמצא עכשיו בשמים תחת כסא הכבוד, מקום שאף בריאה לא יכולה לעמוד שם, הוא רואה איך כל אותם גייסים בחב"ד שיקרו עליו ועל הוריו כדי לגייס אותו לצבא, וברעש שהוא עושה בשמים על כל שאר אנ"ש הנמצאים תחת פרסום מטרוף של הצבא בחב"ד (כדי למלא את המכסות של הבחורים מפונביז וחברון) הוא פועל על אמא שלו אחיו וכל משפחותו להרוס לכם את כל הגיוס בחב"ד.

הכל מתהפך לכם על הפרצוף, ויד החסידים על העליונה, ומכל הבלגן הזה, לאנ"ש ולתמימים יש עכשיו תמונה ברורה יותר מתמיד, הצבא לא רוצה חרדים, הצבא רוצה רק לשנות אותנו. ולהפוך אותו לחילונים וגם לקבור אותנו כחילונים.

אף אחד בחב"ד יותר לא מתקרב לצבא!

מאביו של הרבי זצ״ל קרח

 
מאביו של הרבי זצ״ל
קרח 

אך בכור שור או בכור כשב או בכור עז לא תפדה קדש הם

במסכת (בכורות פרק ד משנה ה)
המשנה דנה באם מותר לחכם הרואה מומי בכורות לקבל שכר,שהי׳ שם חכם”אילא״ - מומחה כאילא ביבנה
והתירו לו חכמים להיות נוטל ארבעה איסרות בבהמה דקה וששה בגסה

שאלות;

א) מה הקשר במיוחד לאיש בשם אילא
שהי׳ מומחה לבדוק מומי בכורות?

ב) מה הטעם שנטל בדיוק מספר ארבעה לדקה, וששה לגסה?

תורת לוי יצחק , חידושים וביאורים לש״ס ע׳ שנז

ילקוט לוי יצחק עה״ת חלק ד סימן פו

"היום בתניא" יום א' כ"ד סיון

 

"היום בתניא" יום א'  כ"ד סיון
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק ז'  (עמוד פ"ג)
שנה מעוברת

הבהרת דברי האריז"ל בענין הצמצומים:
בהרחבה, דוחה רבנו, את דעתם השגויה של "מקצת חכמים בעיניהם" בהבנת דברי האריז"ל אודות ה"צמצום" הראשון - שלדעתו, "צמצום" זה היה הכרחי בבריאת העולם, כצעד המאפשר את ההתהוות של העולמות והנבראים כפי שהם במתכונתם הנוכחית.
...
המחלוקת במשמעות דברי האריז"ל:
במשמעות המושג "צמצום", היו באופן כללי שני פירושים:
א. שהצמצום הוא כפשוטו - פירוש שאומץ על ידי ה"מתנגדים" שהיו בתקופת הבעש"ט ואדמו"ר הזקן.
ב. שהצמצום אינו כפשוטו - כפירוש שהתקבל בתורת החסידות.
"הצמצום כפשוטו" מביע: שלפני הבריאה, הקב"ה סילק את עצמו מהעולם הזה. אולם לאידך, הוא נשאר להשגיח עליו מלמעלה (בהשגחה פרטית), על כל היצורים כולם העליונים והתחתונים.
ואילו לסוברים שהצמצום אינו כפשוטו, כל ענינו של הצמצום בא לידי ביטוי רק ב"הסתר פנים" ובהעלם של האור והחיות האלוקית מהנבראים (ולא חס ושלום, בהסתלקות הבורא  במציאות מהמקום המיועד לברוא בו את העולם).
...
לדעת התניא:
הסוברים ש"הצמצום הוא כפשוטו", דעתם שגויה - ושני טעמים לדבר:
א. היא נוגדת את יסודות האמונה - שכן, הסילוק ממקום אחד לשני הוא "ממקרי הגוף", ואי אפשר ליחס צעד כזה להקב"ה (שאינו גוף ולא יארעו לו מאורעות הגופים).
ב. גם מבחינה הגיונית שיטתם לגמרי לא מובנת - שכן, להאמין בהשגחה פרטית בשלמות, ולאידך, לומר על הקב"ה שהוא לא נמצא במקום שעליו הוא משגיח, זה פשוט לא עולה על הדעת.
  ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

.המשפיע הרב יענקוש זילברמן בדרך להפגנה


 אלה ברכב ואלה בסוסים...מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא...המשפיע הרב יענקוש זילברמן בדרך להפגנה

ווארטים

 

📌 ״חכמה זה לדעת את הצעד הבא,
כשרון זה לדעת איך לעשות אותו,
וגדולה זה פשוט לעשות אותו״.

📌 לחתונה הגיעון שלשה רבנים וכולם כובדו וקיבלו....
אחד קיבל סידור קידושין, השני קיבל ברכה אחריתי, והשלישי קיבל התקפת לב

📌 בהתחלה חשבנו שהחסידים יודעים לריב, הריצו בדיחות על נדבורנא ומכנובקא... באו הליטוויקעס ולימדו פרק בכבוד התיירה והוכיחו לכולם שהפסגה עדיין לא נכבשה ומריבות החסידים זה בכלל ידידות מופלאה, עכשיו הגיעו אחינו בני עדות המזרח והולכים ללמד את הדור פרק בכבוד מרן...

📌 היה פעם מי שהציע לאחד מגדו"י שברון ידוע יבנה את בית המקדש עם כל ההידורים וכו וכך נביא את הגאולה
ענה אותו גדול, 2000 שנה התפללנו כל יום כדי שאותו ברון יבנה אותו בסוף בכספו....?

החזן העולמי רבי יחיאל נהרי הי"ו בהבדלה


 תיעוד מיוחד: החזן העולמי רבי יחיאל נהרי הי"ו בהבדלה עם צאת השבת בקהילת היכל מרן רבנו יוסף קארו בבני ברק, שם התפלל את תפילות השבת לזכותם של הוריו זצ"ל בהשתתפות קהל רב. (ידיעות בני ברק)

האדמו"ר מסטריקוב והרב לנדא בשבע ברכות


 האדמו"ר מסטריקוב והרב לנדא רבה של בני ברק אחרי מסיבת שבע ברכות של בן הרב באולם סטריקוב בבני ברק

הרב יצחק יוסף לצד מיטתו של הרב דרעי


 הרב יצחק יוסף לצד מיטתו של הרב דרעי מבאר שבע אותו מריץ הרב יצחק יוסף לראשון לציון

ערוץ i24 פתח הערב את שידוריו


 ערוץ i24 פתח הערב את שידוריו. הצצה לעימות במהדורה המרכזית הראשונה בין יוסי יהושע וצבי יחזקאלי 

קליפורניה. שלט המודיע לגנבים שגניבה צריכה להיות מתחת ל$950 בכדי לא להיענש


 קליפורניה. שלט המודיע לגנבים שגניבה צריכה להיות מתחת ל$950 בכדי לא להיענש. פרוגרס במיטבו.

כשאתיופים מתנחלים וחרדים חטפו זה היה בסדר...


 יהודה שלזינגר: במשך שנים:
אתיופים חטפו רימונים,
מתנחלים דיממו ידיהם ורגליהם נשברו,
חרדים נזרקו לתוך קירות וחטפו בואש למרפסות.
וכלום. שקט, אין קמפיין "משטרת בר לב/ארדן/ אהרונוביץ*.

אפשר לספור את המשתתפים על כף יד אחת..


 זו צעדת המחאה הערב בתל אביב.

תראו בעצמכם.
אפשר לספור את המשתתפים על כף יד אחת...