רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 במאי 2024

"היום בתניא" יום ד' י"ד אייר - פסח שני


 "היום בתניא" יום ד' י"ד אייר - פסח שני
תניא ליקוטי אמרים
 המשך פרק מ"ח
שנה מעוברת

המשל מהארץ הגשמית:
שני אופני ההשפעה (של האור ה"ממלא" והאור ה"סובב"), ישנן בכל העולמות שבסדר ההשתלשלות, העליונים והתחתונים. ו"מהארץ הלזו הגשמית" שבה אנו נמצאים ואותה אנו מכירים, נוכל ללמוד גם על הנעשה בעולמות הרוחניים יותר.
...
האור האלוקי שבארץ:
על ההימצאות של אורו יתברך בארץ, מביעים שני  הפסוקים:
א. "מלא כל הארץ כבודו" - המתיחס לאור ה"ממלא".
ב. "את השמים ואת הארץ אני מלא נאום ה'" - המתיחס לאור ה"סובב".
...
האור שבארץ שבבחינת גילוי:
נקדים, שבבריאה בכלל ישנם ארבעה סוגים:
 "דומם"(שחיותו הנמוכה ביותר), "צומח" (שיש בו מעט יותר חיות), ה"חי" (שיש בו חיות נוספת), וה*"מדבר"* שהחיות שבו הגדולה ביותר.
והנה, כשם שבגוף הארץ הגשמית (בדומם ובצומח שבה) החיות ה"מתלבשת" בהם בבחינת "גילוי ההשפעה" היא "חיות מעט מזעיר" (מאד מאד קטנה) שעל פי המבואר לעיל, היא "בבחינת גבול ותכלית". 
כך גם בנמשל, בעולמות העליונים: 
החיות הבאה בהם לידי גילוי, היא אותו סוג של חיות.
נכון, שהחיות שבעולם היצירה גדול מהחיות שבעשיה, ובבריאה גדול מהאור שביצירה  ובאצילות האור גבוה ביותר. הנה, הצד השוה לכולם, שהחיות המתלבשת בהם ובאה בהם לידי גילוי, היא מאותו אור מצומצם שנמשך לעולם "בבחינת גבול ותכלית".
...
והאור הנקרא "סובב":
בנוסף ל"זיו והארה" המתלבשת בארץ הגשמית בבחינת גילוי, נמשך לארץ גם עיקר האור שהוא בבחינת "בלי גבול".
ואף שגם אור זה נמצא "בתוכה ממש", שהרי גם הוא פועל בה, הוא נקרא "סובב", היות שכל השפעתו בה הוא רק בבחינת "העלם והסתר".
וכאמור, גם אור זה, ה"סובב", נמצא בכל העולמות העליונים והתחתונים ובכל המדרגות שבהם, בדיוק כמו שהוא נמצא ב"ארץ הלזו הגשמית.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.