רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 במאי 2024

"בגלות ישראל": המכתב השנתי של בד"צ העדה החרדית לקראת יום העצמאות


כמידי שנה בשנה בד"צ העדה החרדית מפרסם קול קורא מיוחד לקראת יום העצמאות ובו הם קוראים שלא להשתתף בחגיגות הנערכות ביום זה ומורים להתאבל על קיום המדינה ולהתפלל על הגאולה.

בפתח מכתבם מורים הבד"צ באופן נחרץ שלא להשתתף בשום חגיגה או מסיבה הנערכת ביום זה, בהמשך מגוללים באריכות את כלל הגזירות על הדת בהם גזירת הגיוס, חילול שבת, חילולי קברים, חינוך לכפירה, פרסומי פריצות ועוד, הם מגדירים זאת: "אשר היא כיום המדינה היחידה בעולם הגוזרת גזירות על הדת השבת והצניעות וקדשי ישראל רח"ל וגדולה הסתתם ושנאתם לשומרי התורה ומצוותיה לרדפם ולדכאם ח"ו ולצודם ברשתם רח"ל".
לפיכך הם מורים: "ביום זה עלינו להתעורר מאדישותינו להסיר החה"ש ח"ו, ולא עת שמוח ורקוד, כי אם ספוד ובכות על גלות השכינה בעיר וארץ הקודש בראותנו כל עיר על תלה בנויה ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה שבאו פריצים ויחללוה והעמידו בסכנה נוראה את כלל ישראל ח"ו ר"ל זה כבר יותר משבעים שנה ועדיין לא נושענו. וחלילה לשנות שום דבר מנוסח התפילה ומדיני הספירה ואדרבה עלינו לשפוך שיח לפני אבינו שבשמים ולהתחנן לפורקן מגלות מר זה ולבטל רוע הגזירות וכל המשנה ומשתתף בשמחותיהם וחגאותיהם נעשה שותף ואחראי לתועבותיהם. ויזהר שלא יענש מפשעיהם לכל חטאתם כדברי רבותינו הראשונים זי"ע (ועי' בדברי רבינו יונה ז"ל בשע"ת שער השלישי נט).
וחובה מוטלת על מלמדי התלמודי תורה ומחנכות בתי החינוך לבנות להזהיר את התלמידים והתלמידות בכל חומר שלא ילכו לראות תהלוכותיהם וחגאותיהם, ולהמנע מלראות בכל הבליהם המייקרים שמם של רשעים להגדילם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.