רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 במאי 2024

"היום בתניא" יום ד' ל' ניסן

 

"היום בתניא" יום ד' ל' ניסן
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק מ"ד  (עמוד 126)
שנה מעוברת

נדמה לו שעורר "כח דמיוני" בלבד:
הרגיל את עצמו לשנן בדבור ובקול כהדרכה הניתנת לעיל, שהקב"ה הוא אבינו ממש ויש לעורר אליו את האהבה שתהיה "כאהבת הבן אל האב".
הנה, גם אם יש לו את התחושה, שהוא לא הצליח להביא את האהבה הזו שתהיה בגילוי  בלבו או במוחו כראוי (באופן קבוע), אלא בבחינת "כח דמיוני" בלבד (שההתעוררות בלב היא רק באותה שעה שהוא מתבונן). "לא יחוש" שכל יגיעתו היתה לריק, שכן גם את ההתעוררות של האהבה שהוא כן הצליח לעורר, יש להעריך.
...
גילוי האהבה כבן:
האהבה כבן לה', היא בעצם אהבה טבעית המסותרת בלב כל יהודי, שקבלנו אותה ירושה מאבותינו.
כך שגילויה אינו סתם איזה דמיון שוא (ופנטזיה של האדם), אלא גילוי של אהבה שיש לראותה כדבר שהוא "אמת לאמיתו".
והנה, כפי שאהבה זו טבועה בנפש, היא נמצאת בו בהעלם והסתר גדול. נכון שהמצליח לעורר את האהבה המסותרת הזו, באופן שבו רגש האהבה יהיה בגילוי אצלו כל הזמן, זהו דבר נעלה ביותר. אבל גם מי שמצליח להגיע לרגש גלוי זה רק בשעת ההתבוננות, ואחר כך היא נמצאת אצלו כדבר תמידי (כדוגמת התענוג התמידי) שהרגשות אינן ניכרים. הנה, גם זה הישג גדול בעבודה שאין לזלזל בו.
...
העיקר באהבה זו:
כאהבת הבן לאביו, שהעיקר הוא לא עצם האהבה, אלא ההשתדלות לסיע לאב ולעשות את רצונו. כן גם באהבה זו להקב"ה. עיקרה של האהבה היא, לא להיות שרוי בהרגשה זו (כפי שהוא באהבה בתענוגים למשל), אלא שאיפתה לעשות נחת רוח לבורא, בלימוד התורה ובקיום המצוות.
ובמישור הרחב יותר, כאשר הוא לא מצליח  להעלות את עבודתו לעולמות העליונים (כמבואר בפרקים קודמים). הנה, גם על   זה אמרו חז"ל ש"מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה", והוא מסיע לו בזה.
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.