רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2024

ה'איסורים' המחטיאים


מאוד קל לחתום על איסורים, אבל מאוד קשה לתקן את אשר קלקלו, מי שילמד את תולדות האיסורים בכלל ובמיוחד מאז התפתחות הטכנולוגיה ימצא כי הרבנים האוסרים הם אלו שגרמו כי מאות ואלפים יחטאו בחטאים שכלל לא היו יודעים עליהם לולא הם פרסמו את המודעות אשר בהם הם מספרים שבכלל שייך דבר כזה

השבוע הייתה לי שיחה מעניינת, קבוצה של רבנים פרסמו איסור על איזה תוכנה, - אני בכוונה לא מזכיר את השם - ושאלו אותי מה זה. אמרתי להם כי אני שומע על זה רק בימים האחרונים מאז ששמעתי שרבנים אוסרים, אין לי כל מושג ואי"ה אברר, למדתי כי אברכים כלל לא יודעים ממה שאוסרים וזה נודע להם דווקא על ידי האיסורים. כך קרה גם בעת פרוץ הטכנולוגיה כינסו רבנים אלפים באצטדיון וזעקו נגד איזה מכשיר כאשר רוב רובם של החרדים כלל לא ידעו על מכשירים כאלו, והם אלו שגרמו שיתחילו להתעניין לדעת מה זה, הם אלו שגרמו שכל כך הרבה נדבקו לדברים האלה, זה היה לוקח עוד שנים עד שהיו יודעים מה זה אם לא היו מתייחסים למכשירים הללו

כבר הרבה פעמים הזכרתי את הסיפור עם הרב והחוטא, ואחזור עליו כאן מפני שזה מלמד איך שדווקא הרבנים הם אלו הגורמים לחטא. יהודי בא לרב ביקש לשוב בתשובה, והרב התעקש לדעת במה חטא ולא רצה להגיד, שאל אותו הרב האם חטא עם פלונית, והוא אומר לא, האם חטאת עם אלמונית והוא משיב לא, הרב ראה כי הוא לא אומר במה חטא אמר לו הרב אם אינך אומר אין תשובה. אמר לו החוטא, תשובה לא השגתי אצלך, אבל שתי כתובות חדשים קיבלתי

ככה זה עם הרבה דברים שנאבקים נגדם. לא אשכח את ויכוח הרבנים בירושלים בתקופת התחלת מצעד התועבה. הקנאים זעקו כי צריך לארגן הפגנות גדולות, אחרים אמרו כי הפגנות עושים רק אם אפשר להצליח דרכם, והיו רבנים חכמים יותר שטענו כי עדיף להתעלם, מפני שאם יעסקו בנושא יותר ויותר צעירים יתעניינו ויבקשו לדעת פרטים במה מדובר ונקלקל יותר מאשר נתקן

לא כתבתי במה מדובר מפני שאני לא רוצה להחטיא את אלו שבינתיים לא יודעים מדברים כאלו. הסיבה שאני כותב על כך, כי מודעת האיסור שפרסמו בימים אלו מאות ואולי אלפים לא ידעו מה זה ובזכות האיסור הם נודעו אל מה שלא היו יודעים אם לא היו מפרסמים מודעות כאלו

תשאלו בודאי אז מה עושים, האם בשם בשל כך נשתוק ונאפשר להשתמש בהם? התשובה על כך היא, שצריכה להיות הוראה ברורה, כי בכל ענין טכנולוגי ובמיוחד בתוכנות ודומיהם אסור להשתמש מבלי שיקבלו אישור ממומחה שבדק ויודע אם הם מותרים או אסורים, ככה לפחות לא מכניסים להם לראש רעיונות חדשים. בהוראה כללית לא מכשילים אף אחד. הענין הוא, שדווקא אלו שמבקשים להציף את החרדים בתוכנות אסורות הם אלו שמבקשים את האיסורים זה משרת אותם

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.