רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בפברואר 2024

אחינו הנתונים בצרה ובשביה

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
בימים אלו, בהם כל איש יהודי מתפלל בכוונה את תפילת 'אחינו כל בית ישראל, הנתונים בצרה ובשביה' מתווספת לה כוונה נוספת, שאיש לא צפה אותה, בעת התקנת מילות התפילה.
 
יש מאחינו בית ישראל, הנתונים בצרה ובשביה, שאיש אינו משים על לב כמה פדות וגאולה נחוצות להם – לפני אובדנם הסופי לעם ישראל.
 
המדובר הוא באחינו חסידי כת האלימות, הנותנים בצרה ובשביה בידי וועדות שונות ומשונות. שגורלן נחתך לשביה עד קץ הדורות, בחסות לכאורה של כל האידשקייט שלהם. יהודים כשרים ויקרים אלה, נתונים בסד לוחץ בו לא ניתן להם לעבוד את השם ולא ניתן להם להתחבר אליו יתברך, אם לא שיקבלו עליהם עול מלכות ראש הכת דליהון וחבורתו. אין זה המקום להעמיק בסתירה המהותית בין גישת נוגשיהם לגישת היהדות לכל אורך דורותיה. המציאות היא שאין להם אפשרות לבחור בשום כלום, אם לא שיקבלו היתר מפורש לכך מנוגשיהם.
 
לאחרונה התוודענו לכך שבחסידות גור נעשה מהלך חדשני והכרחי: ההורים נדרשים לקחת איתם לקלפי את ילדיהם, לכאורה כדי לחנך אותם ולשתף אותם בקיום המצווה לשמוע בקול הקו"פ, אשר מצווה עליהם להצביע בעד מועמד זה ולא אחר. לפעמים המועמד שותו"מ ולפעמים הוא מעוכרי ישראל הידועים, אלא שהבטיח לעסקונה החצרית מגרש או הטבה אחרת. איני נכנס בזה לביזיון הכללי שלנו שהמאבק על שליטה בפחי האשפה, מקבל תדמית/תרמית כאילו מדובר על יסודות היהדות. העובדה שאנחנו, המצביעים החרדים, מוכנים לקנות את הלוקשים הללו, מעידה יותר עלינו, מאשר על אלו שמשחקים במוחותינו. אם אנחנו מסכימים לקבל כאמת, כיושר וכביטוי ליהדותנו שפלוני ימשול בנו ולא אלמוני, כנראה ראויים אנו למנהיגים אינטרסנטים מסוג זה.
הנדון הוא עלית מדרגה לשלב נוסף. גם בשוטף ההנחה היא שאנחנו חסרי שליטה עצמית ולו רק בחירה תינתן בידינו, הרי שנבחר חלילה בכל הרע האפשרי. שם מניחים שאם נקרא חלילה שם מפורש של אשה, ולא את האות הראשונה בלבד, הרי שהרהורים רעים ישטפו את מוחנו וליבנו. מצער להיווכח שאנשים שמקיימים תו"מ מניחים שאנחנו כל כך שפלים שכל שם מפורש של אשה, יביאנו לידי חטא ועוון, ר"ל. שפלות שאינה מוכרת בשום מקום בעולם, אפילו לא בשפלי שפלי אדם. איני דן את מי שזהו עולמו. לא מכיר את היצה"ר של האנשים הללו ואולי ייתכן שמא ואפשר שאכן ישנם בעולם יצורים שהזכרת שם אשה מביאתם לידי קרי ר"ל. איני יודע אם אכן יש מי שחושב ומרגיש כך, או שזו רק דרך נוספת לשלוט במוחותיהם ובמעשיהם של תמימים ישרי דרך.
 
בקוצר הבנתי, יכולני רק להניח שמנהלי קהילה זו מניחים שקהלם הקדוש יצביע שלא בעד מועמד הקו"פ, אלא יבחר במשהו אחר. לפי חוקות המדינה, ההצבעה אמורה להיות חשאית וכנראה בטוחים הם שאם לא תהיה השגחה על דלת אמות אלו, הרי חברי קהילתם לא יבחרו בקודש אלא ברוע ר"ל. רק לשם הבהירות, הרוע הוא יהודי אחר, שות"מ ויר"ש כאחרים, אלא שאינו ממושמע לוועדות ולראש הכת דילהון ולפעמים 'הטוב' הוא מחלל שבת בפרהסיא.
בהיות וכן, הם מבקשים (כך כותבים בשפת קודשם 'מצווים') להביא איתם את ילדיהם, כדי שיפקחו עליהם. לילדים אומרים שהם מוזמנים לקיים מצווה בשיתוף הוריהם. יכנסו ויראו איך הוריהם מקיימים את עיקר העיקרים: ההישמעות לציווי מלמעלה. כך, במסווה של חינוך לעבודת השם, מחייבים את ההורים להיות מפוקחים בידי ילדיהם.
 
איני יודע איזו רפואה אפשרית למכה זו. אם מגדלים ילדים מגיל אפס שהרבי שליט"א, הוא מלוא כל הארץ כבודו, מה מקום או צורך נותר לקב"ה??
 
לכן, מתבקש לכוון בתפילה שיזכו נשמות טהורות וקדושות אלו לס"ד מחוץ לגדר הטבע ויזכו ש'המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה, משיעבוד לגאולה ומאפילה לאור גדול'.
 
ונאמר בקול גדול: אמן וכן יהי רצון.
 
רק שיהיה ברור. אמנם הדברים נכתבים לא באתר ללימוד תורה, אבל תורף הדברים נוגע לעיקר העיקרים. אין בכך התפלמסות עם עוכרי הדת החרדיים-לכאורה, אלא הערה לגופם של דברים, שצריך באמת לכוון להצלתם של יקירי ישראל.
 
איני יודע מדוע ולמה הדברים אינם מובאים ע"י ובשם גדולי ישראל, פטרוני חינוך הדור, ואיני רואה בכך פטור. אל יהי ליבנו גס בצרתם של ישראל, הנתונים בצרה ובשביה.
 
והקב"ה ישלח רפואה שלמה לכל חולי ישראל, בגוף ובנפש ויזכו לראות פדות וגאולה השתא בעגלא ובזמן קריב.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.