רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 10 בנובמבר 2023

מתחיל להתרגש, אלפי שנים אנו מחכים והנה זה בא


 מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

ערש"ק פרשת חיי שרה תשפ"ד
לידידיי ומכריי קוראי גליון 'מעדני הפרשה' הי"ו

נדיר מאוד שאני מצטער על משהו, שהרי כל מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה.
היום יש משהו חריג, כשם שקנאה היא דבר מגונה, אבל קנאת סופרים משובחת ומרבה חכמה, כך יש באופן חריג צער שאולי מותר.
מידי מוצ"ש אני מקליט את החידושים שנצטברו במשך השבת ושומר אותם לשנה הבאה, ומהם אני מכין את הגליון השבועי, לפעמים יש מספיק לגיליון שלם עם עודף, לפעמים זה בקושי (במקרה כזה אני מגדיל את הגופן) ולפעמים אני צריך ממש לגרד כדי למלאות את הדף.
השבוע דפדפתי בהקלטות של פרשת חיי שרה ומצאתי שיש לי למלאות 2 גליונות, אך מפאת שבוע עמוס במיוחד, לא הספקתי עד היום להכין אותו והיום התיישבתי מול המחשב ויש תקלה ואינני מצליח להפעיל את הוורד.
עקב איחור הזמן, אני נאלץ לדלג על גיליון חדש למרות שיש לי סחורה טובה ומשובחת, אך מה אעשה?
ועל כך אני מצטער, ומה שצריך ללמוד מכך: 'אל תאמר לכשאפנה אשנה, שמא לא תפנה'.
לצערי, רוב הקוראים לא מצטערים איתי, הם מחפשים בעיקר את המאמר ואת זה תקבלו בס"ד והלוואי ויועיל.
הבוקר השתתפתי בברית מילה של בן שכני וידידי ר' צבי שפרבר וקרא לרך הנימול אריה, בשעטו"מ ולמזל טוב.
בעת הסעודה קם האב וכיבדני לדבר, למרות שלא הכנתי כראוי, העלה ה' רעיון בראשי, וכה אמרתי:
בגמ' איתא, שיש ענין להתחיל כל דרשה בדבר צחות וכך אעשה.
מסופר, שפעם בברית מילה, איחל רב ביהמ"ד לאבי הבן שהילד יהיה יר"ש ומקושר לצדיקי הדור, ענה לו האב: תברכהו שיהיה עשיר גדול וצדיקי הדור יהיו מקושרים אליו…
ומה זה קשור לברית הזה? ובכן, 'יהודה בן תימא אומר, הוי עז כנמר וקל כנשר, רץ כצבי וגבור כארי', רץ כצבי זה האבא (גם כפשוטו, סוכן רכבים), הילד, בס"ד יהיה 'גבור כארי', נשאלת השאלה: מה עם 2 הראשונים, 'עז' ו'קל'? התירוץ ע"פ אותו סיפור, אם אין קמח אין תורה, 'עז כנמר' זה עשירות, עשיר יענה עזות, 'קל כנשר' זה ממון שכידוע יותר קל כאשר שפע נושר סביבך.
תשמעו רבותי, המשכתי, זה עתה ביקר כאן אליהו הנביא, דיברתי אליו ואמרתי לו: אתה רואה את המצב, אנו מחכים לך, בבקשה, תזרז את העניינים.
הגרי"ח זוננפלד היה פוגש מידי פעם את המוכתר הישמעאלי ופעם אחת, בערוב ימיו, שאל אותו המוכתר שאלה: לפני שלושים שנה, שמעתי ממך שאתה מצפה למשיח והוא אוטוטו בא, והנה עברו חלפו להם כמה עשורים, זקנך הספיק כבר להלבין והוא איכזב אותך ולא בא, אתה עדיין מאמין שהוא יבוא?
ענה לו הגרי"ח: הפוך, כעת האמונה הרבה יותר מוחשית, כי זה כבר יותר קרוב ב-30 שנה.
לפי"ז, אמרתי, יש דיון בגמ' איזה חזקה יותר מועילה, רוב או קרוב, ובענייננו, הרוב, בינתיים לא הועיל, שהרי יום אחר יום משיח לא בא. אבל כל יום זה יותר קרוב ויותר קרוב, ואנו מבקשים 'קרב יום אשר הוא לא יום ולא לילה'.
ראיתי בספר 'טעמא דקרא' להגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שמביא את דברי השו"ע שמלחמת גוג ומגוג תפרוץ בחג הסוכות ובהפטרת סוכות נאמר שזה ימשך שבעה חדשים. כותב הגר"ח, שזה שבעה חדשים דייקא, כדי שנספיק לעשות קרבן פסח שני, דהיינו, 7 חודש אחרי תשרי, ומוסיף הגר"ח שאם תפרוץ המלחמה בשנה מעוברת, נזכה לקרבן פסח במועדו (השנה, שנה מעוברת, כידוע).
ומי אומר שמלחמה זו היא 'גוג ומגוג'? הסכיתו ושמעו.
שמעתי השבוע שיעור מראש הישיבה המפורסם הגאון רבי אליהו בער וואכטפויגל שליט"א, ר"י סט. פולסבורג
הוא התחיל את שיעורו ואמר כך:
אבי ז"ל היה אומר (ממה שהבין מדברי חז"ל) שבאחרית הימים, בארץ ישראל יהיה פחד גדול ויצאו ידי חובה בפחד, אבל בחו"ל צריך רחמי שמים, ומי שעיניו בראשו רואה שהמצב כאן מאוד לא פשוט וצריך הרבה תפילה כי ביום אחד כל המצב יכול להתהפך ל"ע.
אנו חושבים שאנו צריכים להתפלל עבור תושבי ארץ ישראל, אבל האמת היא ההיפך, שאנו זקוקים לתפילתם של תושבי ארץ ישראל.
ואז שאל ר' אלי בער שאלה:
וכי מישהו מכם ידע לפני שמחת תורה שעומדת לפרוץ מלחמה? לכאורה לא, אני לא ידעתי.
אבל היה מי שידע. יש יהודי אחד, ת"ח גדול (שמתגורר כיום בירושלים) והוא בקי גדול בכתבי הגר"א ובספרי קבלה ותקוני זוהר, והוא התקשר אלי פעמיים, פעם אחת בחוהמ"ס ופעם נוספת בהושענא רבא ואמר לי: בשמיני עצרת הקרוב תפרוץ בארץ ישראל מלחמה קשה ע"י הישמעאלים וזה השלב האחרון של מלחמת גוג ומגוג'.
הג"ר אליהו לופיאן זצ"ל בביקורו בלייקווד אמר בשם החפץ חיים, שמלחמת העולם הראשונה היתה תחילת מלחמת גוג ומגוג, ועוד מעט יבוא עוד מלחמה שניה (הכוונה למלחמת העולם השניה, ויש מוסיפים, שהח"ח התאנח ואמר כי הראשונה תיחשב בדיחה לעומת השניה) ואז שתק ר' אליהו לופיאן לרגע והוסיף, לקראת הגאולה תפרוץ מלחמה שלישית והיא תהיה השלב האחרון של גוג ומגוג והיא תסתיים בגאולה השלימה.
אני מתחיל להתרגש, אלפי שנים אנו מחכים והנה זה בא.
למי שרוצה לשמוע את השיעור, יש קו טלפון שמספרו: 1-732-301-4043 ואח"כ יש ללחוץ: 1 ואז 2 ואח"כ 1
ולבחור שיעור מספר 57.
אגב: ראש הישיבה לא אמר ברבים מיהו אותו ת"ח שעדכן אותו מראש על פרוץ המלחמה, אבל ביררתי, מדובר באדם גדול ונכבד, בנו של אחד מגדולי התורה שליט"א.
מכיון שהרב לא אמר את שמו, גם אני לא אכתוב, ולמי שמעוניין, שיבקש באימייל ואכתוב לו.

בברכת שבת שלום ומבורך:

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.