רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 13 בספטמבר 2023

כלה ונכלית שנה וקללותיה, מתחלת שנה וברכותיה


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

לעת צאת השנה וכניסת השנה החדשה, נכון לשים לב למה שקורה סביבנו ובתוכנו. אין לי עניין בנושאים פוליטיים, גם משום הרחק מן הכיעור וגם משום שמדובר בתמצית הבלי עולם השקר. לדאבון לב,  הנושא של איזה עסקן יקבל משכורת שמנה ויחליט למי לחלק סוכריות, נתפס גם אצל בני דעת כנושא חשוב, משום ששנים רבות טחנו את מוחנו ברעיון הנואל שהצבעה למפנה הזבל התורן הנה הצבעה בעד ערכי היהדות השורשיים ומי יראה אותם יוצאים ולא יצא??...

בימים אלו, קורים דברים בריאים מאוד למחנותינו. דגל התורה מתפוררת במישור המוניציפאלי. ישנם רבנים שונים בדגל, שדעותיהם שונות בכמה תחומים ומקומות ופתאום מסתבר שדעת התורה מתפצלת לא רק לפי עדות וחצרות, אלא גם לפי תתי מגזרים שונים. עד כה לא העז איש לומר גלויות שאין לתורה ולמצוות שום קשר לאינטרסים האישיים הצרים של העסקנים וכי התורה וכבודה מגוייסים לטובת ג'ובים וג'ובות.

גם עכשיו לא אמר הגר"ד לנדו את דעתו הכללית (לא אופתע אם הוא סובר כמוני שכל עניין המפלגות החרדיות הינו נזק וביזיון כבוד התורה), אלא דיבר נקודתית על אלעד. יש ראש עיר טוב ומוצלח, למה להחליף אותו? הטענות על שמירת הסכמים קודמים אינן נחשבות בעיניו, משום שלדעתו אין הציבור בעיר אחת צריך להצביע בעד מועמד שאינו רוצה, כדי שימונה ראש עיר במקום אחר. מה ליושב אלעד ולעסקאות של עסקני המפלגה??

בשל היותו מתרחק מענייני הכלל עד כמה שאפשר (עוד סימן לדעת), אינו מרחיב הדיבור, אבל ההסבר לעמדתו שומט, בפועל, את כל עיסקי העסקונה על חשבון הציבור.

מעניין שגם רעו הגרמ"צ, (שנכדיו והוא מתאמצים לחצוב לו מקום בראש), שיצא במכתב נגד הגר"ד כותב במכתבו שמי שטוען שמשמרת התורה והיהדות תלויה בראש עיר כזה או אחר, דובר דברים שאין להם שחר.

כבדגל, כן בש"ס, מתעוררים רבנים מקומיים ותמהים מדוע יושבי עירם צריכים להצביע בעד מי שנשא חן בעיני העסקנים הארציים. מה לתורה ולעסקי פוליטיקה? עכשיו 'פסק' (מילה הסותרת עצמה, כפי ההמשך) הרב אהרן בוטבול, חתנו של הגר"ע יוסף שאין לתורה, לדעת תורה ולענייני העיר ולא כלום. כל אחד יכול לבחור ולהצביע לאשר נראה בעיניו טוב יותר לעיר. אין כאן מקום ל'פסקים' ולדעות רבנים, אמר הפוסק.

אמת פשוטה ומובנת מאליה זו, נשמעת כחדשות מסעירות במחוזותינו. סביר להניח שכל המערכת תתגייס להשתיק את קולו. אלא שריבוי המקומות בהם רבנים מקומיים 'מורדים במלכות' ומורים לאנשי המקום להצביע בשונה מהמוכתב מלמעלה, מהווה איום קיומי על המערכת הפוליטית כולה. אם 'מותר לחשוב' מי טוב יותר, מדוע זה תקף רק לגבי נושאי העיר?

--------------------------

וזו עצה מופלאה לזכות בדין - וכל הטוען אותה ביושר, מובטח לו שיצא זכאי בדין

--------------------------

איני שמח לאידם של העסקנים. נכון שהיה טוב יותר לעולם – ולהם – לו היו חוזרים לכולל ומותירים ביד נשיהם להתעסק בצרכים הטכניים והאדמיניסטרטיביים של העיר והארץ, אבל אין עיני צרה בפרנסתם. בסך הכל הם עובדים קשה מאוד. וכי קל בעיניכם להיבחר למשרת שררה כלשהי? וכי קל הדבר? אתם יודעים כמה סכינים יש לחדד, להחביא, לשלוף, לתקוע, לסובב, ולהעמיד אח"כ פני תם? זו עבודה קשה מאוד. וביותר שלא בדקירת סכין אחת אתה מתמנה ולא בהימלטות מסכין חברך האחד אתה מבטיח את כסאך. זה מאבק יומיומי, לילה ויום.

אגיל ואשמח בלבבי, בראותי כי מאויבי תריב ריבי ולציון גואל תביא וידי לא נגעו במדמנה הזאת. ב"ה שעוד לפני שמסתיימת השנה, רואים כבר את ניצני הגאולה של השנה הבאה עלינו לטובה.

נאחל לעצמנו שנזכה ונצליח להבין את מה שעומד מאחורי הדברים ולהסיק מכך את המסקנות המתבקשות = לקחת אחריות על החיים שלנו, לא לקבל ציוויים ופקודות של זקנים לבנים ונישאים מאיתנו, לבדוק בשבע עיניים אם כשאומרים לנו שזאת חובתנו כיהודים, דתיים, חרדים לעשות ככל אשר יצוונו. כי לפחות יש צד שבקבלת עול מלכות היחצנים (עם ובלי הפראקים) אנחנו מסירים מעלינו עול מלכותו יתברך.

ומי שזקוק ומוכרח וחייב מישהו שיאמר לו מה לעשות, בוודאי רשאי לשמוע בקול הזקן הכי הלבן, הכי ארוך והכי יפה שהוא מוצא. ואם הוא זקוק גם לקצת גילגולי עיניים, ב"ה יש רבים שמתמחים גם בזה. ואם זכית ונולדת לתוך חצר שכבר דורות הולכים כעדר אחר 'העיזה העיוורת', זה שנולד למי שנולד למי שנולד למי שנולד לצדיק בדור כלשהו, אז יש לך על מי לסמוך ולמסור לו את האחריות על דעותיך ומעשיך. מבטיח לך שלא תיתבע על כך בדין שמים. אם זו פסגת השגתך, מה טענות אפשר לבוא אליך?? (וכדאי לך לטעון טענה זאת, משום שבכך תפתור עצמך מכל הדין).

 

חרדי בעולמו

- - - - - - - - --

לא מוגה

להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:

haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.