רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 במרץ 2023

רגעים של השבוע - פרשת ויקרא

 

רגעים של השבוע - פרשת ויקרא

 

מכתב ישן ורכב ששופץ / המקובל והמכתב המפתיע / שירת הילדים ברעווא דרעווין / אולם, משפחה ועולם של חסד

 

א. בעגלה ובזמן קריב

 

אך טבעי היה לכבד את הרב יעקב קליין בכיבוד חשוב זה: 'קריאת מכתבו של הרבי'. ראשית כל הוא בנו של 'מזכיר' הרבי; שנית, הוא גיסו של הרב הראשי הרב לאזאר שליט"א, ואם בכל שנה ביקשתי ממנו להיות זה שיברך את ברכת ה'הבדלה' בתחילת האירוע, והשנה במסגרת שדרוג האירוע, נערכה ההבדלה בשירה, בליווי מקהלת ילדי החיידר ותזמורת מלאה - הרי שהרב קליין הוזמן להעלות אל הבמה ולהקריא את ברכת הרבי, כאשר הציבור נעמד, מתוך אמונה שדברי צדיקים קיימים לעד.

כך נפתחה במוצאי שבת שחלפה, ה'מלווה מלכה השנתית', שנערכת ב"ה בפעם ה-22, לטובת פעולות הצדקה והחסד של הגמ"ח המרכזי "קרן חיה מושקא".

לקראת סיום האירוע, נערכה הגרלה על דולר שהעניק הרבי. ובפתק עולה הרב קליין! הוא ניגש, ובקול נרגש אומר: "זכיתי לקבל מהרבי הרבה דולרים. אנא עשו שוב הגרלה, למען יזכה בדולר זה מישהו שעדיין אין לו דולר של הרבי". מדהים!

ביום שני בלילה, נזכרתי בו, ובאביו - להבחל"ח, הרב בנימין ע"ה, מזכירו של הרבי. היה זה באחת השנים, לאחר תפילה באוהל הרבי, פגש אותי הרב בנימין, והציע לי לנסוע איתו חזרה לשכונה. כיליד ירושלים, תמיד היה לו יחס מיוחד וחם לאורחים שהגיעו מירושלים.

בדרך הוא סיפר לי על הנסיעות שהיה לוקח את הרבי במשך שנים רבות. 'ברכב הזה לקחתי אותו, ואתה יושב על הכיסא עליו ישב הרבי תמיד בנסיעות שלי כאן ברכב'. כששמעתי זאת כבר לא יכולתי יותר לשבת, ולא מצאתי את עצמי. אני? ברכב של הרבי? על המקום שלו? הנס שלי היה, שהוא גילה לי זאת ממש דקות אחדות לפני שהביא אותי אל האכסניה, ואני מיהרתי לרדת נרגש ונפעם כאחד. 

ביום שלישי בבוקר פגשתי את ר' יענקי, ושאלתי אותו כדרך אגב על הרכב המדובר של אביו ע"ה. והוא מספר לי, כי אמש חזר הרכב לבית אמו שגרה בסמוך ל-770, לאחר שמשפחת הרשקופ, שבעלותה מוסך מכוניות באזור, שיפצו אותו על חשבונם לכבוד הרבי.

הרכב בעל מספר רישוי DD770 (האותיות מיוחדות לאישים בכירים בארה"ב, והמספר כמובן לכבוד בניין הרבי), ור' יענקי מחכה לגאולה כדי שאביו יסיע שוב את הרבי בע"ה, ועד אז, הוא עסוק בהכנות הרבות לקראת פסח, בבית חב"ד שהוא מנהל ב'ארבט' במרכז מוסקבה. 

 

ב. טרם יקראו ואני אענה

 

הכרתי אותו לפני מספר שנים, כאשר הזמנתי משלוח של מוצרים מסוימים עבור הקהילה כאן, ומאז אנו עומדים מפעם לפעם בקשר.  

השבוע נודע לי על-ידי מכר משותף, כי אשתו עברה טיפול רפואי מורכב. הרמתי אליו טלפון כדי לדרוש בשלומו ובשלום רעייתו, וכך הוא מספר לי:

"לאחר תקופה של כאבים ובדיקות שונות, נודע לנו כי חייבים לנתח את אשתי לפני שנאחר חלילה את המועד. פניתי אל הרבי שלי, ולאחר ששאל שאלות ובירר, בירך והרגיע אותנו; אך משום מה, ביקשה אשתי ממני בנוסף, גם לנסוע למקובל ספרדי מסוים שגר בארץ ישראל, ולבקש את ברכתו. לבקשתה עשיתי את כל המאמץ, ביררתי על שעות קבלת הקהל אצל המקובל, ונסעתי לבית מדרשו, שם נעמדתי בתור להיכנס אליו. תוך כדי המתנה, ראיתי בארון ספרים סמוך את אחד מכרכי 'אגרות קודש' של הרבי מליובאוויטש. פתחתי במקום אקראי, והמכתב הראשון שראיתי מול עיניי, היה איגרת שהרבי כותב למאן דהו, ששמו כשמי! תוכן המכתב הקצר הוא, שהיות ואותו אחד ביקש ברכה על ניתוח שאשתו צריכה לעבור, הרבי מברך אותה בברכות חזקות במיוחד ומבטיח שהכל יעבור בשלום ובשלווה. לקח לי כמה דקות להבין שזה אמיתי ולא חלום. צילמתי את המכתב, סגרתי את הספר, ויצאתי מיד חזרה הביתה. אמש עברה אשתי את הניתוח, והצוות הרפואי שבע רצון במיוחד. אני מדבר איתך בסמוך למיטת רעייתי, ששוכבת ומחייכת כעת".

לא עברו כמה שניות, והאיש שלח אליי את המכתב המרגש, שהדהים גם אותי.

 

ג. בני היכלא

 

זו תוכנית שבועית המשודרת מדי ליל שישי באתר האינטרט "COL" (חב"ד און ליין), ובה מרואיינים מספר אנשים בנושאים שונים שעמדו במשך השבוע על סדר היום, ומרתק את קהל המבקרים באתר זה, שרובו מטבע הדברים חסידי חב"ד, אבל השפעתו עברה מזמן את הגבולות והמגזרים, ובזכות השקעה עקבית, נחשף הציבור לחומר איכותי ומגוון, וגם בהיותו האתר החב"די הראשון של חדשות ועדכונים, הוא רלוונטי ומוביל מאוד, מתוך אחריות קולקטיבית.

"אני רוצה לראיין אותך עבור הקטע האחרון של התוכנית השבועית, בו תספר על שיר השבוע שלך" - כך פנה אליי לפני מספר ימים, ידידי ר' הרצל קוסאשוילי עורך ומגיש תוכנית זו.

וכשידיד יקר כמוהו פונה אליי, אי אפשר לסרב, מה גם שהוא ביקש שלפני בחירת השיר, ירצה לשמוע על ההתארגנות כאן לקראת החג, וזו אכן הזדמנות נאותה לספר לעולם, שעל-אף התקופה הלא פשוטה כעת, ולמרות זאת, ההכנות נמצאות בעיצומן, ואנו עושים בסייעתא דשמיא מעל ומעבר למען כל נזקק, גלמוד, חולה או משפחה ברוכת ילדים - בכדי שכל אחד מהם, יוכל לעשות את הפסח הכי טוב. 

'ומה השיר השבתי החב"די שלך?', שאלני לקראת סיום התוכנית, והוא הופתע לשמוע שבחרתי בניגון "בני היכלא". הפיוט שחיבר האר"י הקדוש, אותו שרים בניגון המיוחד לאדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע. 

לתמיהתו מדוע דווקא בחרתי בשיר זה, סיפרתי לו בקצרה על עשרות הילדים היושבים בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" שבמוסקבה, בשעת רעווא דרעווין בכל שבת קודש, ולפני שאני מתחיל איתם את אמירת מזמורי התהלים של יום השבת, אנו שרים יחד את "בני היכלא". שנים רבות, ובכל שבת אני נרגש מחדש ומודה לקב"ה על הזכות הנפלאה שהעניק לי. 

 

ולתמונת השבוע: תורת חסד על לשונם

 

זו לא סתם משפחה, זו אימפריה של חסד וצדקה. אמרת זכרייב, אמרת חסד. מהאח המוביל והנכבד מר גרמן זכרייב, ועד הגיס המסור אפרים בנימינוב, ובתווך האח היקר ייסאי. 

וכשמצאתי בהשגחה פרטית את האולם היפה במלון 'מאריוט', שיתאים לעריכת מעמד ה'מלווה מלכה השנתית' לטובת הגמ"ח המרכזי "קרן חיה מושקא", נענתה המשפחה מיידית לבקשתו של הרב הראשי הרב לאזאר שליט"א, והעמידה את האולם המפואר וכל הנצרך להצלחת האירוע - שאכן הצליח ב"ה מעל המשוער. 

הם אנשים צנועים מטבעם, לא מחפשים כבוד ולא מילים יפות. את התחלת התקרבותם לשמירת תורה ומצוות, הם חבים עד היום לשאר בשרי, שליח הרבי לעיר פערם הרב זלמן דייטש, שהערכה רבה ועמוקה הם חשים כלפיו בכל עת, מתוך הכרת הטוב. 

כבר 22 ברציפות נערך אירוע זה, שכולו צדקה וחסד. התחלתו בהתאספות מזערית של כמה מבני הקהילה, ועד להתרחבות כיום - לאולם רחב ידיים לאורחים הרבים רמי המעלה. ובכל זאת, יושב לו מר יסאיי ליד שותפו מר ראובן סמיונוב, כמו כל אורח ולא כמו בעל המלון כולו והוא כלל לא מבין מדוע הרב שליט"א מזמינו לקבל תשורה הערכה והוקרה. 

הקב"ה שיודע כל תעלומות וממנו אין נסתרות, ישלם להם כגמולם הטוב, בטוב הנראה והנגלה, וימשיכו באחדותם הנפלאה ובמעשיהם הטובים, בבריאות ובשמחה. אמן!

 

גוט שבת!

שייע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.