רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 10 בינואר 2023

מה עומד מאחורי האיחול של גפני לציבור הנוצרי בישראל רח"ל



מ. שוטלנד

מה עומד מאחורי האיחול של גפני לציבור הנוצרי בישראל רח"ל

כידוע לכל ישנו גוף עתיר ממון בשם ה'קרן לידידות' בנשיאותו של ד"ר עקשטיין. הקרן מגייסת תרומות מגופים נוצרים אוהדי ישראל (אוונגליסטים). מטרת הקרן הרשמית היא היא לקרב בין יהודים לנוצרים רח"ל על ידי תמיכה כספית של נוצרים למענם של יהודים נזקקים.

בקרב המבולבלים בעם, התרומות מהקרן לידידות הינם לכתחילה שבלכתחילה. שלא לדבר על קופות הצדקה כמו 'קופת העיר' וקופת 'מתן בסתר' שבמודיעין עילית שמשתפים פעולה עם הקרן לידידות [התרומות עוברות דרך כולל חב"ד] לדאבון לב, אף 'כוללים' מקבלים תמיכה מאותם משוקצים.

ראש פורצי הגדר היה הרב שלום בער סורוצקין לפני כשתיים עשרה שנה החל לחלק במוסדותיו ארגזי מזון שהגיעו ישירות מכולל חב"ד - בואכה הקרן לידידות. סערה פרצה אז ברשת הכוללים, סורוצקין כתב מכתב שהכל נעשה על פי הוראתו של מורו ורבו הרב שטיינמן. לעומת זאת, מרן בעל הדרכי שמואל זיע"א הורה אז לאברכים שבאו לשאול אותו בנושא כי ח"ו להיזקק לאותם כספים וכי לא שווה בשביל כך לאבד את עיקרי היהדות.

נחזור לגפני, ממידע שהגיע לאגודת החרדים עולה בדעתם של תאבי הממון מקרב המבולבלים בעם לעשות שימוש נרחב בברכתו של ח"כ גפני, על ידי שיגור הברכה לקהילת הנוצרים האוונגליסטים, ולהראות כי ישנה התקרבות בין היהודים לנוצרים - המטרה המוצהרת של הקרן.

עם פרוץ האביב הליטאי המוטו של אנשי 'דגל' הוא שבשביל בצע כסף הכול מותר. מותר לברך את הנוצרים. מותר להשתתף בהסתדרות הציונית. מצווה ללכת לעבוד במקומות חילוניים ופרוצים כי מה לא עושים בשביל פרנסה ובית של (דגל ה)תורה.

יצוין כי ארגון לב לאחים הוקם על ידי מרן הרב שך כתחליף לארגון יד לאחים, במשך כל השנים לחם כנגד המיסיון, לפני כעשור צמצם את הפעילות בנושא והשאיר אותה לארגון המתחרה יד לאחים. הדבר היה בגדר תעלומה. אבל גורמים המעורבים בנושא טוענים בתוקף כי סורוצקין התנגד למלחמה במיסיון, מאחר שהדבר גורם נזק ליחסים עם הקרן לידידות ועוד ארגונים עתירי ממון. הלחצים הופעלו גם מכיוונו של הרב גרוסמן ממגדל העמק שקשור לראשי הקהילה האוונגליסטית בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.