הבדלי ההשקפות והמציאות החרדית -------------------------------------------- לשליחת חומר: Email: BSHCH120@YAHOO.COM - WhatsApp - 917-204-4752 - P.O.B. 191219, Brooklyn, NY 11219 USA
דפים
יום שלישי, 30 בנובמבר 2021
מבזקים
מבזקים
💥 ועדת חקירת אסון מירון - הרב מאיר נחמן אלחדד, אביהם של יוסף דוד ז"ל ומשה מרדכי ז"ל שנהרגו באסון, יעיד מחר בוועדת החקירה .
מבזקים
💥 עוד מדו"ח המבקר על הוצאות הבחירות והמימון השוטף בכנסת ה-21 וה-22 מעלה כמה נקודות מעניינות ובהן שני הסיפורים האלה: מפלגתו של גנץ ננזפה על פרשת החוקרים הפרטיים שבה לא העבירה למבקר את כל המידע הדרוש, ובל"ד שבחרה להשקיע את הכסף בקייטנות - שזו הטבה למשפחות המשתתפים בקייטנות כמובן (דפנה ליאל).
מבזקים
צימוקים
האכזריות של עירית בני ברק לניצולות שואה
מאבק הנשים המבוגרות, בהן חלק ממייסדות העיר וניצולות שואה מחריף, ועשרות נשים ובהן ניצולות שואה יצאו לרחוב למחות ואף חסמו את התנועה.
הנשים מחו על הסגירה הפתאומית של מועדונית הרווחה הוותיקה בעיר, שמעניקה להן פעילות חברתית וארוחה חמה כשלחלק מהנשים הבודדות הפעילות במקום זהו כל עולמן.
הגברת אסתר ל. סיפרה בבכי שהיא עברה את השואה וכי בעלה, אסיר ציון, היה אסיר שבע שנים בסיביר, והיא לא מצליחה להבין מדוע עיריית בני ברק כל כך אכזרית ורעה כלפיהן.
חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, הצטרף להפגנת הנשים ואמר כי הוא מתבייש בייחס המרושע והאכזרי לניצולות השואה ואמר: "אני צריך להזכיר לעסקנים שוב ושוב שזו עיריית בני ברק ולא עיריית סדום, פניתי למשרד הרווחה שיפתח בבדיקה מה העירייה עשתה בכספים שהועברו לה עבור הנשים".
כזכור ביום חמישי האחרון הגיעה קבוצה מהנשים למחות בישיבת מועצת העיר בני ברק, ולאחר שראש העירייה, אברהם רובינשטיין, סירב לאפשר לנשים להציג בפני חברי המועצה את העוול שלטענתן נעשה להן, בטיעון שהחוק מקצה זמן דיבור רק לחברי מועצה, הודיע חבר המועצה וידר שהוא מעניק את זמן הדיבור שלו לנשים.
תרומה בחג החנוכה
ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב.
היום תיערך השתלה לחולה שעושה דיאליזה שנים ארוכות
ביום שלישי כ"ו בכסליו תשפ"ב, 30 בנובמבר 2021, תתקיים בעז"ה השתלה
בבית החולים בלינסון בפתח תקווה
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
החולה, תושב המרכז, שממתין להשתלה זמן רב
נתן בן רבקה
והתורם היקר, תושב הצפון
איתן בן יונה
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.
בשורות טובות
רחל הבר
וצוות מתנת חיים
סיפור נס חנוכה
"היום בתניא" יום ג' כו כסלו
ווארטים
הרב אליהו רבי - מה לומדים מהסביבון לחיים שלנו?
שלום וברכה מורי ורבותי!
וחג חנוכה עדיין בעיצומו!
ובחנוכה מסובבים הילדים סביבונים.
מה מקורו של המנהג הזה?
למה אנחנו עושים את זה?
מה זה בא לרמז?
והיום, אילו סביבונים יש ,עם לייזר, עם קשתות, עם מה לא?
כאשר יבואו המכבים המקוריים ויראו את הסביבונים של ימינו, הם יהיו פשוט בהלם, הם יגידו: "לא ידענו שגם הדבר המדהים הזה קוראים סביבון, והלוואי", אולי, "והיה לנו גם אותו במערות".
מה שקרה בפועל היה כך: היו יהודים מתחבאים במערות מפני היוונים והיו לומדים תורה בסתר, וכאשר היה מגיע היווני התורן, מסתכל, בודק ובוחן מה עושים פה נערי ישראל, מיד היו מחביאים את הגמרות, שולפים סביבונים, ומראים עצמם כביכול משחקים בסביבון.
זהו המקור הראשון, אבל זה נכון לגבי כל דור ודור, גם לדורנו זה.
הסביבון לעולם לא יחזיק מעמד בעמידה.
הסביבון יודע, לא משנה מי זכה לסובב אותו וכמה כחות ושרירים יש לו, הרי הוא יודע שלאחר תום דקה או דקותיים הסביבון יפול וישכב על הרצפה.
כלומר, "למרות שאני יודע שאני הולך ליפול, כל זמן שיש בי כוח אני עושה את המירב ואת המיטב שבכחי".
והלקח הנוסף הוא: "גם לאחר שנפלתי, אני לא מתייאש!
אני שב ומתרומם, ושב ופוצח בסיבוב חדש, ולא משנה כמה זמן היה בין סיבוב לסיבוב, בין קימה לקימה, לא משנה כמה זמן שכבתי בחושך, דבר אחד אני יודע, קיבלתי כחות מהקדוש ברוך הוא, עם זה אני מתקדם הלאה, ועם אותו כח אני הולך ומשתמש עד טיפת הכח האחרונה, כי זה מה שדרוש ממני".
לא להיות האדם הגדול מספר אחת בעולם, אלא להיות הפוטנציאל מספר אחת שלי בעצמי, כי אם יש לי את הכחות ואת היכולות, אני יכול ואני חייב לעשות זאת.
ורמז אחד נוסף, כל בוקר אתה קם, הקדוש ברוך הוא נותן לך את התנופה, נותן לך את הסיבוב, ויש לך עד הערב לעשות ולפעול עד מחר בבוקר.
בלילה הנשמה חוזרת לקדוש ברוך הוא, נותן דין וחשבון ומקבלת כח ליום חדש נוסף, וכמאמר הזוהר הקדוש לגבי יום השבת: לעולם יש כח להתקיים אך ורק שבעה ימים, ביום השביעי הוא כבר היה אמור להתפורר, להיאבד, ואז מגיעה השבת הקדושה ומעניקה כוח לשבוע שלם נוסף.
הכחות לא ממך, הכחות משמים תפקידך לנתב אותם למקום הטוב ביותר ובהצלחה רבה.
ברוכים תהיו!
קריאת ולימוד ה' פסוקים מספר דברים על פי הנהגת כבוד האדמו"ר:
יום שלישי כו' כסלו:
{א} וְהָיָה֙ כִּֽי-תָב֣וֹא אֶל-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַֽחֲלָ֑ה וִֽירִשְׁתָּ֖הּ וְיָשַׁ֥בְתָּ בָּֽהּ:
{ב} וְלָֽקַחְתָּ֞ מֵֽרֵאשִׁ֣ית | כָּל-פְּרִ֣י הָֽאֲדָמָ֗ה אֲשֶׁ֨ר תָּבִ֧יא מֵֽאַרְצְךָ֛ אֲשֶׁ֨ר יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ נֹתֵ֥ן לָ֖ךְ וְשַׂמְתָּ֣ בַטֶּ֑נֶא וְהָֽלַכְתָּ֙ אֶל-הַמָּק֔וֹם אֲשֶׁ֤ר יִבְחַר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ לְשַׁכֵּ֥ן שְׁמ֖וֹ שָֽׁם:
{ג} וּבָאתָ֙ אֶל-הַכֹּהֵ֔ן אֲשֶׁ֥ר יִֽהְיֶ֖ה בַּיָּמִ֣ים הָהֵ֑ם וְאָֽמַרְתָּ֣ אֵלָ֗יו הִגַּ֤דְתִּי הַיּוֹם֙ לַֽיהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ כִּי-בָ֨אתִי֙ אֶל-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֧ע יְהֹוָ֛ה לַֽאֲבֹתֵ֖ינוּ לָ֥תֶת לָֽנוּ:
{ד} וְלָקַ֧ח הַכֹּהֵ֛ן הַטֶּ֖נֶא מִיָּדֶ֑ךָ וְהִ֨נִּיח֔וֹ לִפְנֵ֕י מִזְבַּ֖ח יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶֽיךָ:
{ה} וְעָנִ֨יתָ וְאָֽמַרְתָּ֜ לִפְנֵ֣י | יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֗יךָ אֲרַמִּי֙ אֹבֵ֣ד אָבִ֔י וַיֵּ֣רֶד מִצְרַ֔יְמָה וַיָּ֥גָר שָׁ֖ם בִּמְתֵ֣י מְעָ֑ט וַֽיְהִי-שָׁ֕ם לְג֥וֹי גָּד֖וֹל עָצ֥וּם וָרָֽב:
יום שני, 29 בנובמבר 2021
זעזוע במרוקו - הרס הכשרות על ידי רבנים חרדים שהתחברו לבעלי עבירה וגרמו למצב שמביאים 'פריצות' בהכשר גלאט כשר
מרוקו - יוסף ישראל מימינו גבריאל קסוס אחראי על הכשרות של קזה |
זה עובר כל גבול, קיוונו כי ימצאו מי במרוקו שיבינו כי עליהם להתנתק מבעלי עבירה ובמקום מחלוקת לעבוד יחד להציל את מצב הכשרות אז הם העדיפו אינטרסים אישיים על פני הכשרות
בשביל להבין את הדברים צריך להכיר את מרוקו. קזבלנקה בית הכנסת הראשי רוב הציבור הם רחוקים מאוד מלהדר במצוות והנשיא של בית הכנסת השולט על כל ענייני היהדות בעיר הוא כזה שלמרות שהוא מתפלל בבית כנסת אורטודוקסי הוא מגיע ביום כיפור עם מכונית לבית הכנסת. אבל מה שטוב היה, את ענייני הכשרות ניהלו כמו שצריך, הביאו שוחטים הכי טובים שיש במדינות העולם, מה שטוב היה, שלמרות שרשמית הבעל עבירה הוא ה'נשיא' של קהילת היהודים אבל היה סדר ויהודים שהגיעו למרוקו יכלו לאכול בלי כל חשש. השוחטים היו הכי טובים ממה שיש היום בעולם השחיטה
וכאן אנו מגיעים לנקודה הכי עדינה. כאשר מצליחים עושים הכל לקלקל. הרב של קזבלנקה הרב יוסף ישראל קרא למלחמה במטרה להרוס את הכל, וזה הספיק בשביל שהבעל עבירה ששמו סרז' בורדוגו יעשה צעד וישתלט על כל כל הכשרות. הוא קבע מחירים חדשים לכשרות החל להביא שוחטים מכל מי שרק באו, מה שהיה חשוב לו שהמחירים הם פי ארבעה וככה הוא עושה הרבה כסף
הדברים הרחיקו לידי כך שהבעל עבירה התיר להביא למסעדות 'גלאט כשר' רקדניות ועוד רעות חולות כאלו ואיש לא יכל לעשות דבר. קיווינו כי הנה עכשיו יבין אותו רב מקזבלנקה יוסף ישראל שהוא לא יכול לתת יד לדבר כזה הוא עודד את אותו בעל עבירה העיקר שהוא הורס את הכשרות במרוקו
מי שישים לב, הרב אב"ד מרוקו מרן האדמו"ר הרב פינטו כבר הרבה זמן לא במרוקו הוא מגיע לשם לימים בודדים זה כבר כמה חדשים שהוא חזר לניו יורק ועשה מסעות בעולם, הוא לא רוצה להיות שותף למצב הזה
עתה השאלה, האם יכולים עוד לשתוק, האם אפשר שהנושא הזה יעבור מבלי שיעשו מזה ענין או אותו בעל עבירה בסיוע של 'רבנים חרדים' ימשיך במעשים כאלו, או שאין ברירה אלא לקרא למלחמה על אותם מושחתים הנותנים יד לענין הזה
אסור לשכוח, מרוקו היא עיר שהיו בה קדושים וטהורים, אלפים מגיעים עולים לקברי צדיקים ואינם יודעים מה קורה עתה לכשרות באמת, חייבים לדעת כי הכשרות שם היום אינה אותה כפי שהייתה עד לפני כמה חדשים, וכי אין מנוס אלא לקרוא למלחמה על כל מי שנותן יד למעשים כאלו
כל מה שאנו מבקשים לשוב אחורנית לכפי איך שהיה עד לפני כמה חדשים כשניהול הכשרות היה טוב הבטיח שוחטים מעולים ומשגיחים וכל מה שצריכים בשביל שיוכלו לאכול ללא כל חשש ופקפוק
אנחנו כאן נפתח במערכה נגד אותם מי שנותנים יד להרס הכשרות במרוקו זה לא יכול לקרות, חייבים לעצור את זה מיד וזה אפשרי כאשר אותם 'רבנים חרדים' יבינו כי אסור לתת יד לבעל עבירה בגלל אינטרסים פוליטיים
חיים שאולזון
מבזקים
מבזקים
מבזקים
צימוקים
אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו
מאת: חרדי
בעולמו
לאחרונה נחשף עמישראל לתופעה פחות מוכרת, של נישואי חרדי-חילונית. במבט ראשון הדברים נשמעים בלתי אפשריים, אבל מסתבר שישנם לא מעט נשואים משני צידי המתרס. המקרה המדובר הוא של 'בעל תשובה' ברסלבי עם אושית טלוויזיה חילונית, אבל מסתבר שהזוג הבלתי אפשרי הזה כן אפשרי וגם מצוי במחוזותינו, יותר מכפי שנראה במבט ראשון. עד כדי כך נפוץ הדבר, עד שקמה 'קהילה' של 'מעורבים'.
מתוך הכרת התהליכים שעל שני בני זוג לעבור, בהיותם בתהליך תשובה, ידעתי, שלא אחת נוצר מצב שאחד 'מתקדם יותר' והשני 'מתקדם פחות'. אבל תמיד היה ברור שמדובר ב'התעכבות בדרך' ולא על הִתְקַבְּעוּת במצב של 'אתה חרדי ואני חילונית'. לא זכורה לי הוראה מפורשת של אחד מגדולי הרבנים להתגרש, במקרים שבן/בת הזוג לא חוזר, אבל ברוב המקרים, הדברים קרו מאליהם. היה ברור לצדדים שאינם יכולים להמשיך יחד ('מה, אני אלך לים לבד עם הילדים בשבת?' 'בשום אופן לא תעביר את הילדים לחינוך חרדי' וכדו').
פחות מוכרים בקהלנו מצבים הפוכים, שבהם אחד מבני הזוג חזר בשאלה והשני ממשיך איתו. כמדומני שבזה הרבה רבנים מורים לצד שנשאר חרדי לפרק את החבילה. זאת בשל התפיסה הנ"ל, שהצד שנשאר רק 'מתעכב בדרך' וסופו להצטרף לצד הפורש. לפעמים, עצם הצבת השאלה האם לעזוב מעוררת חשד שהנשאר אין ליבו שלם לשמים. וכי היאך תחיי עם גבר שמחלל שבת ואוכל טריפות?? כנראה קרירות יש גם בשואל/ת ולכן העצה הטובה (והמחויבת. כי כל מה שאומר 'רב' הופך להיות 'פסק') היא לעזוב אותו. אם נעמיק חשוב, נזהה שמדובר בחוסר בטחון עצמי. 'הפוסק' משוכנע שאין אדם נשאר בדתיותו, אלא בשל הבית התומך בו.
על רקע זה, נפעמתי להתוודע שבקהילה קדושה בדרום 'יצאה בשאלה' אשת מלמד ולא זו בלבד שהם ממשיכים את חייהם כזוג בקהילה, אלא שהמלמד ממשיך להחזיק במשרתו בחיידר. עומד אני נפעם מול עוז רוחה של אותה אשת לפידות, שהעזה להתבונן בתוכה פנימה ולגלות שאינה מאמינה-באמת במה שסיפרו לה ושהעזה לשתף בזה את בעלה (הגם שמן הסתם לקחה בחשבון את הצומת שהוא יצטרך לעבור בשביל להישאר איתה). מתפעל אני מאומץ ליבם, מיושרתם ומחוזקם הרוחני של הבעל, החיידר והקהילה. הלוואי אגיע לקרסולי גודלם.
אם נודה על האמת,
רובנו ממשיכים בדרכנו לא בגלל שאנחנו מסכימים עם עצמנו, אלא משום שאין לנו עוז רוח
לשאול את עצמנו בכלל מי, מה, מניין ולאן. כשאתה מכיר גערר או בעלזר, אל תטעה לחשוב
שהוא כזה, משום שבחן את דרכו והגיע למסקנה שדרך גור/בעלז/ליטא היא אכן דרך האמת
ואין בלתה. 'כאן נמצא, כאן היה'. כשאני נפגש במישהו שבחר בהשם ובתורתו, אני
מקבל מזה חיזוק גדול מאוד. אולי אני אישית טרם זכיתי, אבל גם בדורנו יש הזוכים לעבוד
את השם מתוך אמת, בחירה ואמונה.
אמנם, מספרית מדובר בשולי הקהל. רוב הציבור יזרום בדרכו העדרית ויתנשא על המיעוט ששוחים עם מנוע עצמי, אבל 'לא מרובכם בחר בכם ה', כי אם מאהבתו אשר אהב'. ובזכות אותם מעטים בכמות ומרובים באיכות נגאל במהרה.
אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו.
חרדי בעולמו
- - - - - - - - -
- -
נ.ב.
ההכרה במעלה העצומה
שבנישואין לחילונית, אינה סיבה להתגרש, כדי להתחתן עם חילונית, או לחילופין, לבקש
מהאשה היקרה שתצא בשאלה,אבל המחשבה על הסיטואציה של נישואין לאשה שאינה דתית, מאפשרת
לראות את עצמנו בזווית יותר 'נקיה'.
הרי כולנו גם משחקים 'משחק תפקידים' בעוה"ז. מציגים את נוצותינו בפני העולם ומשתדלים להראות הכי טובים שאנחנו יכולים. בפועל, כולם יודעים איך נראה שמו"ע בפרהסיה, ואיך נראה שמו"ע בחדרי חרדים.
פתאום, בביתך פנימה, אינך מרשים אף אחד כשאתה 'מדקדק' באיזו מצווה. אלו חיים שמחייבים בחינה עצמית יומיומית, מה אני עושה, מתוך שאכן חייב או רוצה ומה אני עושה מתוך ש'ככה עושים כולם' או 'איך זה יתקבל בחברה'.
מעניין לנסות לחיות
כך - ולו יום אחד בלבד.
נ.ב. לנ.ב.
('קלא דלא פסיק'
בתוככי משפחת נאדל טוען שכשהיה הרב נאדל בשידוכין, הציע בפניו מישהו 'שידוך עם
חילונית'. ר' גדליה ענה שאם היא תסכים לכל תנאיו, אינו רואה סיבה שלא להתחתן עמה.
בסוף לא איסתייעא מילתא. סיפור זה שמעתי במו אוזני, בסודי סודות, מפי נכדו. בבירור
שניסיתי לעשות במשפחה, הם כיחשו מכל וכל. נכון להעיר שהם מכחשים גם דברים שבוודאות
אמר ולימד ואף העלימו מהשוק את 'בתורתו של ר' גדליה'. זאת מטעם האינקוויזיציה
המחשבתית הנהוגה במחוזותינו).
לגופם של דברים, מודה
שגם בעיני אין הדברים מסתברים/מתישבים, אבל אולי בגדר 'מחשבה טובה' או 'עלתה
במחשבה'.
ואין איתנו יודע עד
מה.
צביקה צוקר החשוד המרכזי
על כבוד חב״ד
מאת יהודי פשוט
המאבק על צביון שכונת רמת בית שמש ד
שלום ר' חיים
תיעוד וידאו מהפגישה של נציגי ועדת התקשורת עם השר הנדל הבוקר (עופר חדד)
תיעוד וידאו מהפגישה של נציגי ועדת התקשורת עם השר הנדל הבוקר (עופר חדד)
רבני אירופה נגד מתווה הכותל
על רקע החששות מקידומו של מתווה הכותל, רבני אירופה שיגרו מכתב חריג לרה"מ והשרים במחאה ובדרישה שלא לאפשר לרפורמים "לכרסם ולקעקע מקום שכינה זה" (ישראל כהן) :