רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 במאי 2021

זכור אהבת קדומים


מאת יהודי פשוט

קראתי בעניין את המאמר שתחת הכותרת: "הפרכת דברי השטות והטענות הלא קשורות של היהודי פשוט". הכותב הכואב שיתרון מעלתו ניבט מבין השורות הצליח הפעם לדחוף אותי למעמד המביך של מצטדק באשר החשידני להיות חלילה וחלילה שונא לחסידי תולדות אהרן, והראיה היא הזעם שהתפרצתי בו כנגד האדמו''ר של החסידות. אחי ורעי: רבים הם העדים החיים לאוי''ט שזוכרים אותי מימי נעורי באונגרישער כולל כי מחשיב הייתי את חברי מהרבי אהרלי חסידים באשר מצאתי בהם ממידות הפשטות והצניעות ואהבתי אותם והתרועעתי עמם כי ענוותנים ונוחים היו. אמנם אהבת קדומים זו באה ברע לפני כמה שנים כאשר נכנסתי איזה פעמים (מתוך געגועים לימים הטובים) לשטיבל שהקימו אנשי החסידות ברחוב קרייוון וולק, כי מצאתי באלה שנסתפחו להם מכאן את ההיפוך הגמור ממש ונמלטתי כל עוד בי נשמתי. וגם אודה ולא אבוש שמן הסתם אילמלא מכתבו המוקדם של הברנש הידוע לי מהשטיבל שלהם פה שנתפרסם כאן בבש״ח הייתי יוצא יד״ח בהערה הראשונה ועובר לנושאים אחרים.. אבל זה הזכיר לי את התנסותי עם ההוא וחבירו גס הרוח הנקרא רה''ק באותה פינה, ולבי אמר לי שלא לחוס על גסי הרוח וקרניים מנגחות ראוי לגדע.. עם הרבי זה סיפור שונה כי לבי היה מר עליו בשל עניין ההדלוקה שלו במירון וביותר חרה לי דווקא בשל היותו ת''ח, וכבר פירשתי שיחי בנושא ואין מן הראוי שאחזור שוב על גופי טענותי. תכלית הדברים שכולנו בני איש אחד אנחנו ומבשר קורצנו ואדם קרוב לעצמו.. וה' אמת ויודע את האמת כי לו רחימתן עזיזא הווי עם הרבי אהרליך חסידים כימים קדמונים הייתי מן הסתם מוצא די זכות כדי להיות תופש בשתיקה, אלא שהדברים הם כמו שהם.. מה גם שגדול הכאב כי האסון הגיע לבתי חברי ילדותי הקרובים ביותר וה' ינחמנו.
אני משער שהכותב הטיח בי שאני ציוני רק על מנת למיקט כי כל בני עירי יודעים של זו בלבד שלא נתפשתי לשמץ של ציונות ר''ל אלא שאני מקרב ומכבד את הנקראים האקסטרמיסטן מהנטורים והלוואי והיו בהם איזה אנשים מן היישוב והייתי מסתפח להם.. אך אישי הכותב לא ירד או השים עצמו כאילו לא ירד לנימוקי דברי הלמה שאין להאשים את ה'דרגים הנמוכים' במשטרה בשום שמץ של אשמה אשר הסברתי באר היטב, ולא עוד אלא שכל תינוק ותינוקת יודעים את המפורסם שעשות רצון החרדים (גם להניחם לפרוץ גדרי הזהירות ולסכן חייהם וחיי הרבים בימי המגיפה) הוא בימינו רוח המפקד מראש הממשלה התלוי במפלגות החרדים ואין שום קושי לקבל את הסכמת הדרגים הנמוכים לכל מעשה טירוף והפקרות שיעלה על דעת איזה חסידות כי כן ציווה המלך, מה גם שהפוליטיקאים החרדים ביקשו לצבור קרדיט ציבורי באשר נתנו עצמם על היות חגיגות ל''ג בעומר חופשיות מהתערבות מגבילה יהיה אשר יהיה, ואת זה גם הכותב ומן הסתם גם האדמו''ר ידע גם ידע, כי בעולם כמנהגו כלום יעלה על הדעת שהמשטרה תסכים שיבואו כמה אלפים שיבואו.. קארד בלאנש להיות נלחצים במקום מצומצם.. ונראה היה להדיא שכאן המשחק מכור באיזה פוליטיקה מסריחה.. (ולו העולם מקום מתוקן היה במצב שכזה הייתה חוזרת חובת שמירת בטחון המתכנסים בכל כובד משקלה אל המארגנים, אבל אין העולם מתוקן ואי אפשר לבוא בטענות שסמכו על מה שסמכו לקיים את האירוע השנתי שלהם שיא תפארתם בדרך שהותרה להם.) הכותב היקר מיתמם וכותב בזה''ל: ומי יודע אולי המשטרה ידעו טוב כל השנים שזה בכלל לא בטוח כל הצטופפות הזה של אלפי אנשים במירון, והם בכל זאת העלימו עין כי לא איכפת להם דם חרדי.." חלילה לאדם הגון מדבר כזאת כי זה במחילת כבודו עלילת דם!! וכמו מסקל הדרך למדינאים הנכלוליים המבקשים להם תרנגול כפרות לנופף מקרב הדרגים המקצועיים נטולי המשקל הפוליטי ולטייח כל השאר על מנת להניח לבעלי העניין שמאחורי האסון לרחוץ בנקיון כפיהם ולהמשיך במשחתותם כלא היה. והשורה התחתונה והאמת הפשוטה היא שלו יהיה כדברי הכותב והאדמו״ר שיתף פעולה עם המשטרה וזו אישרה לו לאדמו״ר את הכינוס כמו שהוא בלי סייגים, אז נתפס אותו עני במצודה רעה ונפל ל״ע בפח שנטמן לו ואין הקב״ה בא בטרוניא לבריותיו, השם ירחמהו וירפאהו. וגם מקובלים עלי אף כי לא לגמרי ההסברים שניתנו אמאי לא השתתף בהלוויות ולא בא לניחום האבלים, כי לו הייתי בסודו הייתי מייעץ לו דרך מחוכמת יותר הכיצד ינהג לאורך כל הימים שלאחר האסון. ודי באשר כתבתי ויה״ר שהשי״ת ירחם עלינו ועל פליטתנו ולא ישמע עוד שוד ושבר במחננו והאמת והשלום אהבו.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.