רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 בספטמבר 2020

מבזקים

השר אריה דרעי: ‏בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת. ובשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות!:

‏ח"כ ד"ר שלמה קרעי תוקף: "ליועמ"ש מנדלבליט יש אינטרס שלא נצליח למגר את המגיפה הזו כדי לא לתת לנתניהו להצליח, וזאת גם במחיר של בריאות העם".

סגל כתב כי "רק דת אחת בעולם כולו דורשת את המשך הפולחן גם במחיר חיי אדם. הדת היא רק לא ביבי ופולחנה – הפגנה שבועית בבלפור".

בנוסף, סגל מתח בקורת גם על המתנגדים לסגירת בתי הכנסת וכתב כי "מי שנלחם עכשיו נגד סגירת בתי הכנסת, נאבק על זכותו לעודד מגיפה רק כדי שיוכל להתפלל בציבור את המילים "מנע מגיפה מנחלתך"....

אדמקר ב'וואלה': הגר"ד יוסף, אמר היום לתלמידיו כי הצעת פרופ' גמזו, לסגור בתי כנסת ביום כיפור, "אינה מעשית, כי בלאו הכי הציבור לא יציית. יהודי דתי לא מסוגל שלא ללכת לבי"כ ביום כיפור".

עוד מדברי הגר"ד יוסף ב'וואלה' – בביקורת על מקבלי ההחלטות: "זו היתה רשלנות פושעת להמתין עד החגים, בשעה שכל יום עשרות יהודים נפטרים. בסופו של דבר לצערנו מתקיים בהם: אכל, לקה ושילם".

בניגוד לאחיו: הראשון לציון הגר"י יוסף קורא להשאיר את בתי הכנסת פתוחים ולמנוע צפיפות יתר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.