רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

הרב מייזליש שפיקח מה ראה לשטות זו




לכבוד הרב חיים שאולזון שליט"א

במשך עשרות שנים אתה ידוע כמי שאינו חושש לכתוב את האמת גם כשמדובר בחצרות גדולות, אתה הולך עם האמת עד הסוף. את סאטמאר אתה מלווה ארבעים שנה מכל הכיוונים.

אני אחד מבני הקהילה בסאטמאר בני ברק והסבל שלנו כאן גדול כבר כמה שנים. אני לא עובד במוסדות ואני לא מראשי צד הרב מייזליש, אני כמו מאות אחרים לא צד למריבה והיא לא מעניינת אותי, אבל לכולנו כואב איך מחריבים קהילה בידיים.

לפני כמה חודשים הגיעו שני מגשרים, הרבני הנגיד התורני הרב זלמן לייב ואלדמאן והרב מנחם גשייד. הם ישבו מאות שעות והצליחו להביא הסכם לטובת כל בני הקהילה. רוב האנשים בקהילה  שמחו מאוד.  סוף סוף השקט הגיע.

להסכם היה מחיר, אבל מה לא עושים בשביל מנוחה ושקט. כי מה שאצל כל אחד בעולם זה חדשות, אצלנו זה החיים שלנו, החיים של הילדים שלנו, חיי הקהילה שלנו.

כמעט חודשיים הכל הלך על מי מנוחות, אפילו שיש כמה אנשי טרור שעוד פרצו קופות צדקה בבית מדרש, החליפו מנעולים כגנבים בלילה המשיכו לאיים, אבל בסך הכל היה שקט בבית המדרש. כל שבת היו שני גבאים ויחד החליטו את מי לכבד.

מעשה שטן הצליח, וכנראה גברו הקולות והאיומים של כמה אנשי טרור בקהילה, והם החליטו בכל מחיר שהמחלוקת חייבת להמשיך ולהצית את אש המריבה מחדש.

כמה טרוריסטים בקהילה הפעילו לחץ על הגאון הרב חיים הערש מייזליש שליט"א וחיממו אותו להגיע להתפלל דווקא בבית מדרש בשיכון, אפילו שכל השנים היה בבית כנסת סאטמאר בזכרון מאיר, והכל כדי לעשות מרידה באדמו"ר שליט"א.

בניגוד גמור לדעתו של האדמו"ר שלנו, הרב מייזליש הגיע לבית המדרש בשיכון מתוך ידיעה שאש המחלוקת תהיה גדולה מחדש. יכול להיות שיש לו ואנשיו טענות שצריכים לדון בהם, אבל איך זה שדווקא אחרי שכל הצדדים יושבים להסכם הוא מגיע לפוצץ אותו. בשבת האחרונה הוא הגיע לבית כנסת עם הגבאי הראשי שלו הלא הוא הטרוריסט הידוע מרדכי היימליך שמפחיד ילדים בתלמוד תורה. האם כזה גבאי הוא לכבודו?!?!?! בושה וחרפה. עדיף שיבוא עם מאבטח גוי.

אנחנו יושבים כאן בקהילה ומתפללים לישועת ה', ולא יודעים מה לעשות. אני מכיר את הראש ישיבה הרב מייזליש הרבה שנים, ועכשיו בלתי אפשר להגיע אליו, אי אפשר לספר לו מה הטרוריסטים עושים על חשבונו מאחורי הגב שלו. לא נותנים לו לדבר בטלפונים כי חוששים שהוא יידע את האמת. גם הילדים שלו והרבנית שלו מסתירים ממנו את המצב האמיתי.

אני יודע שהרבה ניסו להגיע אליו ולדבר איתו ולא נותנים להם. בקהילה שלנו מספרים שאפילו למגשר הרב מנחם גשייד לא נתנו לרב מייזליש לדבר אפילו פעם אחת. סוגרים אותו בחדר ואז הטרוריסט מדרכי היימליך בא לקחת אותו לבית מדרש. כמה כואב לנו שאנחנו זוכרים את הימים איך שהאדמו"ר שלנו הגיע לכל שמחה שלו וכיבד אותו בלי סוף, כמובן שילם לו את הכל. הרב מייזליש מקבל משכורת עד עכשיו. משכורת מכובדת מאוד ובמקום שהאנשים סביבו יקרבו בין הצדדים, הוא מסובב כמה טרוריסטים והם מנהלים אותו.

תנסה לדבר איתו ותראה איך אומרים לכולם את אותה תשובה "דער ראש ישיבה קען נישט צו קומען". לוקחים אותו כמו אדמו"ר זקן ונועלים אותו בחדר ומשקרים אותו מהבוקר ועד הלילה ומספרים לו סיפורי סבתא.

אנחנו כאן כואבים מאוד ואולי דרכך המסר יגיע לראש ישיבה ובני המשפחה, בבקשה תנו לנו לחיות בשקט בקהילה. גם אם הראש ישיבה החליט שהוא רוצה להיות אדמו"ר בעצמו, שיעשה זאת אבל שיקום ויפתח חצר ולא על חשבון הילדים שלנו.

אחד מהאברכים הכואבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.