לכבוד הרב שאולזון
וזה
הרבה יותר טוב מאשר ללבוש ג'ינס קרוע, לגדל קוצים או בלורית שנכנסת לעין,
וכדו'. כאשר בזאת אתם שואפים כלפי מטה, כלפי אותם אנשים זולים "גסים עם
כוכביות" שאתם מעתיקים אותם
חיים שאולזון מגיב:
בכל הקהילות חסידיות וליטאיות נמצא דברים כאלו. השאלה האם צריך להתייחס או לא היא גם לא קלה להכרעה, מפני שלעשות מכל קרעכץ או נערוועזקייט (עצבנות) מנהג ישראל זו טפשות. כאשר רואים רב מסויים אומר ארבעים פעם אחד, האם עלינו להעתיק זאת, או שמא זה ענין לאותו רב וזה לא בשביל ללמוד ממנו
אין לזלזל חלילה באף ענין כזה, אבל יחד עם זאת אין לעשות מזה תורה ומנהג
מסכים איתך שצריך להיות יותר זהירים בהתבטאויות ורמזים שהפכו להיות בקהילות מסויימות למקובלות אבל זה לא צריך להיות כך. לא הבחנתי בכך כאשר זה עלה
התנפלת על חב"ד כאשר הכותב הוא דוקא חסיד ברסלב
העלית אתמול פוסט שמלגלג על מנהגם של אדמורי בית רוז'ין להניח ידם על המצח.
ובכן:
כותב הפוסט הוא היסטוריון שהגיע עד למיגרנות של רבי ישראל מרוז'ין. וזה
הרי מגיע עד לראש השושלת משום שכל אדמורי רוז'ין עושים את התנועה הזו.
הייתי מציע לבדוק את המיגרנות בחב"ד כשמתעמקים ב"מאמר" האם נשיאינו היו להם מיגרנות כאשר למדו מאמרים. ולהגיע למסקנות מלגלגות.
צריך לזכור שכאשר מלגלגים על האחר יש גם אפשרות שילגלגו עלינו.
ובכלל: מאיזו סיבה שתהא. מנהג האדמורים הוא לעשות תנועות של קודמיהם, ומנהג החסידים לעשות תנועות של הרבי שלהם.
כך המנהג בוויז'ניץ לומר בכל משפט בתפילה אוי ויי ויי, וכו' וכל קהילה ומנהגיה שנובעים מחיקוי.
בכלל, מנהג ישראל להסב, הרי גם נובע מכך שאבותינו הסיבו.
ולכן המסקנה היא שזהו מנהג יהודי "לחקות" את אבותיו רבניו וגדוליו.
אולם
לפי הסיומת של אותו "היסטוריון" בו הוא משתמש במילה גסה עם כוכביות,
(בסוד: הכל יודעים למה כלה נכנסה לחופה) מכך אני מניח שהוא מלגלג לכל דבר
שבקדושה.
אני רוצה לומר לו ולשכמותו.
אנחנו היהודים אכן עושים דברים משונים. הנחת תפילין ונטילת לולב, הם דברים מאוד משונים.
וכן, אנחנו עושים את זה בגלל מנהג אבותינו או ציווי רבותינו, וגאים במנהגים האלו.
ושואפים להידמות לאותם עליונים.
חיים שאולזון מגיב:
בכל הקהילות חסידיות וליטאיות נמצא דברים כאלו. השאלה האם צריך להתייחס או לא היא גם לא קלה להכרעה, מפני שלעשות מכל קרעכץ או נערוועזקייט (עצבנות) מנהג ישראל זו טפשות. כאשר רואים רב מסויים אומר ארבעים פעם אחד, האם עלינו להעתיק זאת, או שמא זה ענין לאותו רב וזה לא בשביל ללמוד ממנו
אין לזלזל חלילה באף ענין כזה, אבל יחד עם זאת אין לעשות מזה תורה ומנהג
מסכים איתך שצריך להיות יותר זהירים בהתבטאויות ורמזים שהפכו להיות בקהילות מסויימות למקובלות אבל זה לא צריך להיות כך. לא הבחנתי בכך כאשר זה עלה
התנפלת על חב"ד כאשר הכותב הוא דוקא חסיד ברסלב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.