"היום בתניא" יום ו' כח אייר (המשך פרק נב עמ' עג)
התורה והשכינה ברידתם מעולם לעולם:
כפי שאנו רואים, התורה והשכינה הן שתי מערכות של גילוי "אור אין סוף" לעולם - כשהתורה מהוה "לבוש" להארה המתפשטת מהשכינה, לצאת ולהחיות את העולמות והנבראים שבו.
כך זה בעולם האצילות. וכך הוא גם כשהתורה שלמעלה יורדת מעולם לעולם, במקביל, גם השכינה יורדת ומתלבשת באותה בחינת חכמה עילאה שירדה לאותו עולם - ומשם מתפשטת הארת השכינה להחיות את אותו העולם.
...
"היכל קדש קדשים":
בשם זה נקרא המקום שבו נמצאים המוחין העליונים (הכוללים את התורה והמצוות שלמעלה), ברדתם לעולם תחתון יותר.
"היכלות קדש קדשים" נמצאים בכל אחד משלשת העולמות הכלליים "בריאה יצירה ועשיה" (ובפרטיות יותר, גם בכל אחד מרבבות העולמות הפרטיים, הנמצאים בכל אחד מהעולמות הכלליים הנ"ל, כמבואר בהמשך).
ויצוין, שבכולם קימת אותה המתכונת: השכינה מלובשת בהיכל קדש הקדשים. ומשם נמשך ממנה האור והחיות לכל העולם שבו היא נמצאת.
...
"מלכות דאצילות":
יש בה באופן כללי שני מצבים: המצב שבו ספירת המלכות עדין עומדת בפני עצמה באצילות. והמצב שבו היא יורדת ומתלבשת ב"היכל קדש הקדשים" שבבריאה, שאז היא מוגדרת כ"שכינה".
ובמישור הרחב יותר: ישנו המצב שבו המלכות דאצילות נמצאת בחב"ד שבבריאה, וישנו המצב שבו היא מתלבשת בהמשך במלכות שבבריאה. (וכמבואר בהמשך הפרק) ישנו המצב שבו המלכות דאצילות ממשיכה לרדת ולהתלבש בחב"ד שביצירה, וישנו המצב שבו היא יורדת למלכות דיצירה. וכך הלאה בירידה לעולם העשיה.
לירידה זו של המלכות דאצילות והשתלבותה במקומות השונים, השפעה מגוונת שבאה לידי ביטוי: בהמשכת השכינה וגילויה בהיכלות קדש הקדשים, בבריאת הנשמות והמלאכים, וגילויי הבחינות השונות של התורה בעולמות השונים - כפי שרבנו מפרט ענין זה בהרחבה בסיום הפרק שלפנינו (וכמבואר בהרחבה ובפרטיות בבאור התניא שלי "משכיל לאיתן").
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
התורה והשכינה ברידתם מעולם לעולם:
כפי שאנו רואים, התורה והשכינה הן שתי מערכות של גילוי "אור אין סוף" לעולם - כשהתורה מהוה "לבוש" להארה המתפשטת מהשכינה, לצאת ולהחיות את העולמות והנבראים שבו.
כך זה בעולם האצילות. וכך הוא גם כשהתורה שלמעלה יורדת מעולם לעולם, במקביל, גם השכינה יורדת ומתלבשת באותה בחינת חכמה עילאה שירדה לאותו עולם - ומשם מתפשטת הארת השכינה להחיות את אותו העולם.
...
"היכל קדש קדשים":
בשם זה נקרא המקום שבו נמצאים המוחין העליונים (הכוללים את התורה והמצוות שלמעלה), ברדתם לעולם תחתון יותר.
"היכלות קדש קדשים" נמצאים בכל אחד משלשת העולמות הכלליים "בריאה יצירה ועשיה" (ובפרטיות יותר, גם בכל אחד מרבבות העולמות הפרטיים, הנמצאים בכל אחד מהעולמות הכלליים הנ"ל, כמבואר בהמשך).
ויצוין, שבכולם קימת אותה המתכונת: השכינה מלובשת בהיכל קדש הקדשים. ומשם נמשך ממנה האור והחיות לכל העולם שבו היא נמצאת.
...
"מלכות דאצילות":
יש בה באופן כללי שני מצבים: המצב שבו ספירת המלכות עדין עומדת בפני עצמה באצילות. והמצב שבו היא יורדת ומתלבשת ב"היכל קדש הקדשים" שבבריאה, שאז היא מוגדרת כ"שכינה".
ובמישור הרחב יותר: ישנו המצב שבו המלכות דאצילות נמצאת בחב"ד שבבריאה, וישנו המצב שבו היא מתלבשת בהמשך במלכות שבבריאה. (וכמבואר בהמשך הפרק) ישנו המצב שבו המלכות דאצילות ממשיכה לרדת ולהתלבש בחב"ד שביצירה, וישנו המצב שבו היא יורדת למלכות דיצירה. וכך הלאה בירידה לעולם העשיה.
לירידה זו של המלכות דאצילות והשתלבותה במקומות השונים, השפעה מגוונת שבאה לידי ביטוי: בהמשכת השכינה וגילויה בהיכלות קדש הקדשים, בבריאת הנשמות והמלאכים, וגילויי הבחינות השונות של התורה בעולמות השונים - כפי שרבנו מפרט ענין זה בהרחבה בסיום הפרק שלפנינו (וכמבואר בהרחבה ובפרטיות בבאור התניא שלי "משכיל לאיתן").
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.