רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 במאי 2020

"היום בתניא" יום ג' ג סיון

"היום בתניא" יום ג' ג סיון
 (סוף פרק נג)
השכינה שעם המצוות המעשיות:
לאחר שהכרנו את בחינות השכינה המגוונות. כפי שהיא בעולמות השונים, בבית המקדש הראשון והשני, וכפי שהיא נפעלת בעסק התורה. מסים רבנו נושא זה (בסוף פרק נג, סוף החלק הראשון של התניא), במעלת השכינה הנפעלת עם המעשים הטובים, שהם תרי"ג המצוות הנמשכים מחכמתו יתברך.
...
דברי הינוקא שבזהר:
נזכיר, שבהתיחסותו לשכינה הנמצאת תמיד מעל ראשו של היהודי (שלכן אסור לו ללכת ארבע אמות ללא כיסוי ראש). אומר הינוקא: שהחכם עיניו בראשו, ועליו לדעת שאור השכינה שעל ראשו זקוק לשמן. והיות שגופו של האדם הוא "פתילה" והאור דולק מעליו, צוח שלמה המלך ואמר "ושמן על ראשך לא יחסר", שאל לו לאדם מלהפסיק בהוספת שמן  (=מעשים טובים) לראשו, לטובת השכינה השורה עליו.
...
כדוגמת  הנר הגשמי:
כידוע, טיבו של אור הנר הגשמי, תלוי בסוג ואיכות השמן הנמשך אחר הפתילה (ונשרף תוך כדי בעירתו).
ולעניננו, נקדים, כי השכינה השורה באופן קבוע מעצמה על ראשו של היהודי (שלכן אסור ללכת ללא כיסוי ראש), היא בעצם על נפשו האלוקית שמשכנה במוח שבראש.
והנה, כמבואר  בפרקים קודמים, עם קיום המצוות המעשיות כחות הגוף והנפש הבהמית נכללים בקדושה.
ובזה, מבהיר אדמו"ר הזקן, יובן גודל מעלתם של המצוות המעשיות, שעם קיומם, נכללים כחותיה ולבושיה של הנפש הבהמית ונהפכים "מחשוכא לנהורא" (כפתיל החשוך של הנר שנשרף ונכלל באורו). כך שעם קיומם של המעשים הטובים, לא רק מתוסף באור השכינה שעל ראש היהודי, אלא אף מתוספת באיכותו ובמעלתו (כמעלת האור המתקבל מ"אתהפכא חשוכא לנהורא" על כל אור רגיל אחר).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.