שלום וברכה מורי ורבותי!
והיום בלילה יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי! ל"ג בעומר!
עד כמה ניתן להדליק מדורות, עד כמה ניתן להתאסף, כולנו חייבים להישמע להנחיות ולעשות ככל אשר יורונו.
אבל בואו ונבצע היכרות עם המדורה הזו ועם בעל המדורה הלא הוא רבי שמעון בר יוחאי.
המדורה
הזו היא בעצם נר נשמה לזכותו של הצדיק, כל אחד מאיתנו יכול היה להלדיק נר
בבית, רק שלכבוד רבי שמעון רוצים נר גדול, ונר גדול מאוד ולכן מדליקים
מדורה גדולה.
אם
לא מתאפשר לך להדליק מדורה, תדליק בבית נר ואתה עושה בדיוק את אותו מעשה
רק בממדים קטנים יותר ואם זה מה שמוטל עליך, וזה המקסימום שביכולתך לעשות,
זה בסדר גמור וזה אפילו די והותר וזכותו של הצדיק תגן בעדך.
מה
נשאר לנו לעשות? ללמוד מה הם הדברים החשובים ביותר על רבי שמעון בר יוחאי
וללכת על פי דרכו, ולזכות בזכות זה לישועה ממנו ולברכתו של הצדיק.
ומה היה מיוחד בעיקר אצל רבי שמעון בר יוחאי?
כאשר
הוא יצא מהמערה, הגמרא במסכת שבת דף ל"ג ע"ב מספרת שהוא ובנו רבי אלעזר,
כל מקום שהיו מסתכלים בו והיו רואים אנשים שעובדים, עושים במלאכתם לפרנסתם
לביתם, הם היו כל כך מזדעזעים עד שהיו מסתכלים על המקום ושורפים אותו
בעיניהם.
הם היו אומרים: "עוזבים חיי עולם ועוסקים בחיי שעה?", מיד יצאה בת קול משמים ואמרה להם: "למה יצאתם לפה? להחריב את העולם? שובו למערתכם!".
הם חזרו למערה למשך שנה שלמה ורק לאחר מכן הם יצאו ואז כל מקום שהיה רבי אלעזר שורף, רבי שמעון היה מחזיר את החיים חזרה.
למה רבי שמעון? למה רבי אלעזר? למה לשרוף אנשים? מה קרה, מה בוער לכם?
אומר
לך רבי שמעון: "יקירי! כאשר אתה גורם לאדם להפסיק לעבוד ולהתחיל ללמוד,
אתה מציל אותו, אתה הופך אותו מאדם ששורף שעה לחייה הבל ורעות רוח, לשעה של
נצח. אם יש לך אפשרות לעשות זאת, אתה בעצם מחייה מתים".
הם
לא יכלו לקבל את הגשמיות של העולם, הם לא יכלו לראות אותה, לכן הם נשלחו
חזרה למערה, אבל זה לא נבע מוך שנאה, זה נבע דווקא מתוך אהבת ישראל.
כל אחד מאיתנו שרוצים לזכות היום לקשר נפשו אל הצדיק, אמור לקבל על עצמו עוד משהו קטן בלימוד התורה הקדושה, תוספת של קביעות עיתים לתורה, תוספת של שעות לימוד, תוספת כלשהי בכמות או באיכות לכבודו של הצדיק.
ונזכה כולנו לחגוג בבריאות, בשמחה, בנחת ובשלווה, ובמילוי כל המשאלות לעבודת ה' יתברך.
ברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.