רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 24 במאי 2020

-הדרמה של הדקה ה90 במערכות המבשר והמודיע על הקריאה לשלום בקהילת גור

אמש קרוב לשעה 2 לפנות בוקר נרשמה דרמה של ממש . עיתון המודיע שהיה מנוע מלהכניס את המודעה על השלום מסיבות מובנות ניסה למצוא מוצא של פשרה בהסכמת בני הרבי מגור .

המכתב ייכתב בנוסח הקיים ללא ארבעת המילים וגם כשיודע שהוא הצודק ובמקביל במקום חתימות פרטניות יופיע הנוסח הסתמי והמקובל בכגון דא מועצות גדולי התורה, כשבמקביל על הבוקר ייצאו בחצר הקודש גור בחיבוק של הכרוז באמצעות כמה מעיתונאי המגזר המצייצים מטעמם, וכן בהודעות פנימה על ידי דובר הוועדה טאומן וכדו' תוך הוספת כוכבית שכמובן לא צריך ואסור לוותר על צדק ערכי ומוסרי והדברים נאמרים באופן כללי וכיוצא בזה.

אב"ז (זילברברג - ראש הוועדה בגור לענייני המחלוקת והקרע בחסידות) שלא יכל לתפוס את האדמור בשעה זו ניסה נואשות לסכל את היוזמה באמצעות הבן זקונים ר' דוד , ללא הסכמה מפורשת מכל בני האדמור ידע זילברברג כי המודיע לא יקח סיכון. ואכן כולם נתנו את הסכמתם למעט הבן זקונים ר' דוד שעיכב את הסכמתו . לאחר לחץ מאסיבי ובלתי מתון של אחיו ר' נחמיה ניתן האישור המיוחל בלב כבד מעל ראשו של זילברברג.

בעוד המבשר והמודיע מעכבים את הדפסת העיתון עד לקבלת האישור, ביתד נאמן מיהרו להוריד את הגליון לדפוס מסיבותיהם שלהם (מערכת העיתון כידוע נוקטת לאחרונה בקו פייסני יותר מול הפלגים אצלם...).

בהמודיע ידעו על כך אך אמרו כל העת להמבשר כי הם בתיאום מול יתד נאמן.

למרות הכל ברגע האחרון בהמבשר 'ווידאו' מול יתד נאמן על תיאום הנוסח, ובתגובה קיבלו צילום מהעיתון המודפס כבר!  וכך נגוזה 'ההסכמה' על הקריאה לשלום .

שלום שלום לרחוק ולקרוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.