הרב דוב ליאור: הפקעת הקידושין שנעשתה מנוגדת לדעות הפוסקים, אין להסתמך על היתר הנישואין של בית הדין הרבני חיפה.
בשנה
שעברה החליט בית הדין הרבני חיפה על היתר נישואין לאשה, בטענה כי עד
הקידושין פסול ולכן היא אינה אשת איש. כזכור ההחלטה פורסמה ביוזמת הנהלת
בתי הדין הרבניים ברעש תקשורתי גדול, באופן שנדמה היה כי אין עליה עוררין.
אולם עתה משהתאפשר לעיין במסמכים שהוגשו לתיק, מתברר כי ההחלטה סוטה ממסורת
ההלכה.
הרב דוב ליאור, שעצמו כיהן כדיין בבית
הדין הרבני בטרם כהונתו רבת השנים ברבנות קרית ארבע, כותב לגבי אותה אשה:
"במקרה דנן בוודאי שיש לחשוש לשיטות שאין לפסול את העדות ולבטל את
הקידושין, ויש כאן לפחות ספק דאורייתא ... בספק אשת איש יש להחמיר .... ולא
להתיר את האשה הנ"ל לנישואין ...".
בהתייחסו
לסוגיה הכללית של ביטול נישואין בטענת פסול עד הקידושין, כותב הרב נחום
נריה, ראש ישיבת תורה בציון ובנו של מייסד ישיבות בני עקיבא: "... כל שכן
שיש להזהר שלא לבטל קידושין על סמך פסילת עד מחמת שעבר עבירה ... כלל גדול
הנחילנו מרן הראי"ה קוק ... יש להתייחס לדעתו במלוא החומרה הראויה לדעת
המרא דאתרא בארץ ישראל."
כמו כן כותב הרב דוד חי
הכהן, ראש הישיבה וקהילת אורות התורה בבת ים ומבכירי תלמידי הרב צבי-יהודה
קוק בישיבת מרכז הרב: "לאחרונה נראית דרך חדשה להתיר מסורבות גט ע"י פסילת
עדי קידושין .... יש בזה סכנה כפולה ומכופלת. ... מסיבות שונות יש חשש סביר
להתרת אשת איש ר"ל ..."
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.