"היום בתניא" יום א' א טבת
(המשך פרק ה')
המשכת אורות אלוקיים:
ליהודי ניתן הכח, שעם לימוד התורה וקיום המצוות, הוא ממשיך אורות אלוקיים הן לעולם והן לנפשו.
האורות האלוקיים שהאדם ממשיך בעבודת בוראו, הם מגוונים.
עם קיום המצוות המעשיות (כולל מצות תלמוד תורה בדיבור), אור ה' מקיף את הנפש "מראשה ועד רגלה" (כלבוש שבו האדם מתלבש).
ו"בידיעת התורה והשגתה", בנוסף למה "שהשכל מלובש בחכמת ה', הנה, גם חכמת ה' בקרבו" - וכדוגמת הלחם הגשמי ("שהאדם אוכלו ומכניסו בקרבו ונהפך להיות דם ובשר כבשרו, ואזי יחיה האדם"). כך גם עם ידיעת התורה והשגתה, כשהאדם לומדה היטב בעיון שכלו עד שמתאחדת עימו, נעשית לו התורה מזון לנפשו, ומחיה אותו בחיות הנמשכת "מחיי החיים אין סוף ברוך הוא" (שהוא האור העליון המלובש בתורה).
לאור המבואר כאן מתברר, ש"בידעת התורה והשגתה" (שהיא לא רק כלבוש לנפש אלא גם כמזון) יש "מעלה גדולה ונפלאה לאין קץ" על קיום המצוות המעשיות (המהוים רק כלבוש לנפש).
...
לבוש ומזון גם בגן עדן:
כמובא ב"עץ חיים" (מכתבי האריז"ל), התורה והמצוות מהוים מזון לנשמה, לא רק בהיותה בעולם הזה, אלא גם בהיותה בגן עדן (לאחר מאה ועשרים).
שכן, על ידי התורה הנלמדת בעולם הזה, זוכה הלומד בגן עדן לגילוי אור פנימי, אור שנקלט בהשגת הנשמה - בחינת "מזון".
ועל ידי המצוות המעשיות, זוכה הנשמה לגילוי אור מקיף (שאינו נקלט בהשגה כמזון) - גילוי הנקרא בשם "לבוש".
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך".
חנוכה שמח!
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם"
(המשך פרק ה')
המשכת אורות אלוקיים:
ליהודי ניתן הכח, שעם לימוד התורה וקיום המצוות, הוא ממשיך אורות אלוקיים הן לעולם והן לנפשו.
האורות האלוקיים שהאדם ממשיך בעבודת בוראו, הם מגוונים.
עם קיום המצוות המעשיות (כולל מצות תלמוד תורה בדיבור), אור ה' מקיף את הנפש "מראשה ועד רגלה" (כלבוש שבו האדם מתלבש).
ו"בידיעת התורה והשגתה", בנוסף למה "שהשכל מלובש בחכמת ה', הנה, גם חכמת ה' בקרבו" - וכדוגמת הלחם הגשמי ("שהאדם אוכלו ומכניסו בקרבו ונהפך להיות דם ובשר כבשרו, ואזי יחיה האדם"). כך גם עם ידיעת התורה והשגתה, כשהאדם לומדה היטב בעיון שכלו עד שמתאחדת עימו, נעשית לו התורה מזון לנפשו, ומחיה אותו בחיות הנמשכת "מחיי החיים אין סוף ברוך הוא" (שהוא האור העליון המלובש בתורה).
לאור המבואר כאן מתברר, ש"בידעת התורה והשגתה" (שהיא לא רק כלבוש לנפש אלא גם כמזון) יש "מעלה גדולה ונפלאה לאין קץ" על קיום המצוות המעשיות (המהוים רק כלבוש לנפש).
...
לבוש ומזון גם בגן עדן:
כמובא ב"עץ חיים" (מכתבי האריז"ל), התורה והמצוות מהוים מזון לנשמה, לא רק בהיותה בעולם הזה, אלא גם בהיותה בגן עדן (לאחר מאה ועשרים).
שכן, על ידי התורה הנלמדת בעולם הזה, זוכה הלומד בגן עדן לגילוי אור פנימי, אור שנקלט בהשגת הנשמה - בחינת "מזון".
ועל ידי המצוות המעשיות, זוכה הנשמה לגילוי אור מקיף (שאינו נקלט בהשגה כמזון) - גילוי הנקרא בשם "לבוש".
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך".
חנוכה שמח!
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.