רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

"היום בתניא" יום ה' ב חשון:

"היום בתניא"  יום ה'  ב חשון:
בחזרה לענין הכעס:
לאחר הבאור הרחב אודות דבר ה' והשכינה, באופן כללי ובזמן הגלות. חוזר רבנו, למאמר חז"ל שהובא כהקדמה בתחילת הפרק, ש"כל הכועס כאילו עובד עבודת כוכבים" - בהבהירו, שלאמירה זו של חז"ל יש גם יוצאים מהכלל.
שכן, הכעס האסור, הוא הכעס הנובע מ"מילי דעלמא" (מעניני העולם שהוא נפגע מהם). אבל כאשר הכעס המתעורר בו נועד "לאפרושי מאיסורא" (למנוע אחרים מלהיכשל בעבירה), יש איפוא לראות את הכעס כצעד חיובי דוקא.
...
כשהגוי מפריע להתפלל:
לכעוס על השני כדי למנוע ממנו מלהיכשל בעברה, יכול להיות רק כשמדובר באחד שהוא "חברו" (ואינו רשע להכעיס).
אבל אם גוי למשל נמצא בקרבתך ומפריע לך בכונה בדיבוריו (איתך או עם אחרים) להתפלל כראוי - ונקלעת למצב, שאינך יכול לגעור ולהגיב. הנה, במצב זה אין לך מה לכעוס (ושום תועלת לא תבוא מזה).
"אם כן  (שואל המתפלל את עצמו) למה עשה ה' לו" - למה ה' מזמן לו את המפריע הזה לתפילה?!
מסביר רבנו, שעל המתפלל לדעת, שכל זה נעשה לו "כדי שיתגבר ויתאמץ יותר בתפילתו בעומק הלב ובכונה גדולה כל כך, עד שלא ישמע את דבורי הנכרי".
רבנו מוסיף, שתגובה במדרגה זו אפשרית, רק כאשר ישנה ההכרה (כהוראת הבעש"ט): שניצוץ מהארת השכינה יורד ומתלבש  בדיבורו זה של הנכרי,  במטרה  לעוררו "להתפלל יותר בכונה מעומקא דליבא עד שלא ישמע דיבוריו (של הנכרי) כלל".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה
הרב יקותיאל גרין כפר חבד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.