רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 18 במרץ 2019

ידיעות כלליות


׳ידיעות׳: בישראל מעריכים: הגוף באיראן שפרץ למכשיר הנייד של בני גנץ, הוא אותו גוף שביצע את הפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה ב-1992. לפי אחד הדיווחים, אנשי השב״כ כן הודיעו לגנץ כי החומרים עלולים להפוך אותו כיעד לסחיטה. הערכה: היועמ״ש מנדלבליט יפתח בקרוב בבדיקה בפרשת פריצת הטלפון של בני גנץ.
׳מעריב׳: במרכז החשדות נגד מנהלי החברא קדישא שנעצרו - שהנחו לבנות קברים חדשים על מצבות של ילדים בבית העלמין בגבעת שאול ושמכרו תשעה קברים במחיר של 100.000 ש״ח במקום 16.000 ש״ח.
עקיבא נוביק: ‏גל פיטורים והתפטרויות בלשכת מירי רגב: לא פחות מחמישה יועצים התפטרו או פוטרו. ‏בין המתפטרים הדובר אלי סבתי. רגב אמרה בתגובה להתפטרותו שהוא ״דובר מצוין ומקצועי שביקש להתרענן מעט ואני מודה לו על תרומתו המקצועית הרבה״. את התגובה הוציא אלי סבתי
המשרד לשירותי דת: לראשונה בישראל תוקם ועדה ממשלתית שתטפל בסוגיית בתי העלמין היהודיים בתפוצות. מדובר ביוזמה שאושרה אמש בממשלה ותיכנס לפעולה בעתיד הקרוב במטרה לתחזק, לשפץ ולמנוע הריסת קברים יהודיים ברחבי העולם.
יואב יצחק: ‏כדאי להפנים: גוש הימין יקבל בבחירות 70 מנדטים. לפחות. בזכות בית המשפט העליון; בזכות שי ניצן ומנדלבליט; בזכות אהוד ברק; בזכות גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי. כלי התקשורת מסתירים סקרים המצביעים על המגמות האמיתיות. הפעם זו הצבעת מחאה שנדחפת מלמטה. בעוצמה רבה. חכו ותראו.
'מעריב': גורמים משפטיים מעריכים כי מיכאל בן ארי מ'עוצמה יהודית' יזומן לחקירה על הסתה לגזענות.
השר אלקין ב'קול חי': "צריך לעשות סדר במערכת המשפט. במו"מ הקואליציוני האחרון נתניהו הנחה אותי לקדם בכל הכוח את פסגת ההתגברות. לצערי כחלון התנגד. מקווה שגוש הימין יקבל כוח גדול לעשות שינוי".
ח"כ גפני מאשר ל'מרכז העניינים' שנעשים מאמצים לכינוס משותף של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה במטרה להוציא קריאה להצביע רק ליהדות התורה וש"ס ולמנוע זליגה לליכוד או למפלגות נוספות.
עוד על כינוס שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה כפי שדווח ב'מרכז העניינים': לא ברור אם הכינוס יהיה פנימי או המוני ברחובה של עיר אך בש"ס וביהדות התורה בטוחים שהוא יצמצם את הזליגה של אלה שיתנו קולם לנתניהו.
אחרי הסערה - דפנה ליאל: מירי רגב תצטלם היום לקמפיין הליכוד.
ישי כהן: ‏אם אלי ישי היה מסכים להיכנס במקום התשיעי, אחרי פסילת בן ארי הוא היה מקודם למקום השמיני. עם ההתחייבות לנורבגי הוא ככל הנראה היה מכהן בכנסת הבאה ובבחירות הבאות מגיע למו"מ מעמדת ח"כ.
מיכאל בן ארי ב'גל"צ': "שי ניצן ואביחי מנדלבליט רוצים לראות אותי בכלא".
'מעריב' בכתבת ענק על הרב יוסף בא-גד: "האיש הכי משעשע בתולדות הכנסת, חולם בגיל 87 להיות ראש ממשלה ומציג את תוכניתו לשיקום המדינה".
ברוך דיין האמת בבית החולים בלינסון נפטר מפצעיו הרב אטינגר מעלי שנפצע בפיגוע אמש בצומת גיתי אבישר.
אריה ארליך: ‏הקדוש הרב אחיעד אטינגר הי"ד נרצח בדם קר בידי חיית אדם פלסטינית, רק בגלל שהוא יהודי. הותיר 12 ילדים יתומים, בלי אבא. בג"ץ, בהחלטה נפשעת, הכשיר אתמול להתמודדות מפלגה שתומכת במעשה הרצח הזה ודומיו, מפלגה שרואה במבצעי הרצח הזה שאהידים, זאת בעוד ח"כ אחר, יהודי, נפסל. ארץ, אל תכסי דמו.
ישראל כהן ב׳קול ברמה׳: בגלל חג הפורים נדחה כינוס פתיחת מערכת הבחירות של ׳דגל התורה׳ ליום ראשון הקרוב בשעה 19.00 בביהמ״ד ׳לדרמן׳ בב״ב בראשות מרן הגר״ח קנייבסקי והגרי״ג אדלשטיין.
קרני ב'ידיעות': אחרי ההחלטה לפסול את בן ארי, ח"כ סמוטריץ' דורש לקדם את פסקת ההתגברות עוד בכנסת הנוכחית. הוא פנה לראשי המפלגות בדרישה לכנס דיון פגרה מיוחד אך סיכוייו קלושים.
יואב קרקובסקי ברשת ב': היום יפתח יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בסבב ראיונות לערוצי הטלוויזיה וכמה אתרים בישראל. הסיבה: הירידה בסקרים והחשש מהפסד.
השרה שקד הציגה את תוכנית 100 הימים שלה למהפכה משפטית, במסגרתה תבוטל הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, יתקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון, ויאושרו פסקת ההתגברות וחוק היועמ"שים. בנוסף, שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט - גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו
יאיר לפיד ל׳ישראל היום׳ - ״סיפור הטלפון של בני בגץ זה ספין פוליטי. זה לא היה צריך להגיע לעמודי החדשות. היינו יחד ארבעתינו בפגישה כשזה פורסם לראשונה. הסתכלנו זה על זה ואמרנו: זה לא סיפור גדול״.
שמעון ריקלין: בהתחלה הסבירו לנו שלא הייתה פריצה, אחרי זה הבהירו לנו שלא היה שם חומר רגיש, אחרי זה הודו שהייתה פריצה והיה חומר רגיש אבל זה נתניהו אשם, ואחרי זה הסבירו מי הדליף, ואז התחילו לדבר שוב על הצוללות אבל. עד לרגע זה גנץ לא לקח אחריות. וככה לא מתנהג מי שמתיימר להנהיג.
קלמן חושף ב׳בחדרי׳: לאחר שהריץ רשימה נגד ש״ס ורץ יחד עם ׳דגל התורה׳ בבחירות המוניציפאליות - הרה״ג יוסף חיים בצרי ממנהיגי הציבור הדתי בבאר שבע מודיע: ״החלטנו לחזור הביתה לש״ס. הודענו ל׳דגל׳ למרות הלחצים שלא נתמוך בהם. נעבוד בכל הכוח לש״ס״
עוד מהרב בצרי לקלמן ב׳בחדרי׳: ״בבחירות לרשויות הגדלנו את הכוח החרדי והכנסנו עוד שני מנדטים למועצת העיר. אנשי ׳דגל׳ שולחים אלינו שליחים כל הזמן, הם נענו כולם בשלילה מיידית. הסברתי לגפני שפנה אליי - שכל הציבור שלנו ש״סניק מובהק. אלפי התומכים שלנו יצביע אך ורק ש״ס״
בג"ץ דוחה על הסף את העתירה שהגיש אורי בכור נגד רשימת איחוד מפלגות הימין - שטען שאי אפשר שמפלגה תתאחד עם מפלגות אחרות לצורך "בלוק טכני" רק כדי לעבור את אחוז החסימה ומיד אחרי הבחירות להתפצל. בדיון אמרה השופטת ענת ברון כי אין כאן משהו שמוסתר מהבוחר, משום שהבוחר יודע על כך
עמית סגל: ‏איילת שקד: הימין החדש יציע אחרי הבחירות לבטל את הועדה למינוי שופטים, למנות שופטים באישור הכנסת והממשלה, לחוקק את פסקת ההתגברות ואת חוק היועמשים.
יובל קרני בטוויטר על כנס ש״ס שמתקיים הערב בטבריה : בש״ס שכרו מאבטחים כהיערכות להפגנה שמתכננים אנשי רון קובי.
גדעון סער ניתק בשידור חי ב'גלי ישראל' לאחר שנשאל על אובדן ההרתעה הישראלית.
פרלשטיין ב' mynet ' : "עיריית ירושלים פסלה לפרסום קמפיין חוצות של "כחול לבן" נגד הכנסת הכהניסטים לכנסת עם דמותם של בן ארי, בן גביר, סמוטריץ ונתניהו. הנימוק: מסר של הסתה נגד רה"מ. בכחול לבן עתרו לוועדת הבחירות - השופט מלצר מחייב את העירייה להגיב עד 12:00".
ח"כ מקלב לביתאן וגרוזמן ב'מורשת': "הכנס הערב נדחה בגלל פורים, אנחנו בניגוד לאחרים, לא פותחים מערכת בחירות בצלצולים ובבלונים, אלא בכנס בראשות מרנן ורבנן שליט"א ובו ישמע דבר המערכה הגורלית".
ביוזמת שר הפנים דרעי, לראשונה בישראל תוקם ועדה ממשלתית שתטפל בסוגיית בתי העלמין היהודיים בתפוצות, היוזמה תשפץ ותמנע הריסת קברים יהודיים ברחבי העולם.
"לא יהיה כלום": כתב 'מעריב' ו'ערוץ הכנסת', יניר קוזין ישיק השבוע את ספרו החדש, אותו כתב וערך עם הילה קובו מ'וואלה!' ובו כל עלילות הפוליטיקאים בשנים האחרונות. האמירות התמוהות, סילופי העובדות, שיבושי הלשון, ההסתות הפרועות ומיצגי העילגות.
ישראל פריי: "‏פיצול קשב: הערב בגני התערוכה, באותה שעה בדיוק, אירועים מקבילים של מפלגת 'כחול לבן' ושל מפלגת 'העבודה'.
שמואל בן צבי ב' JDN ': ‏סגן שר החינוך מאיר פרוש יקיים היום בבני ברק מפגש עם מנהלי מוסדות חינוך חרדיים ממחוז המרכז ובערב יקיים חוג בית במודיעין עילית.
קלמן בתיעוד בטוויטר: דגל התורה בסרטון חדש בו חה"כ יעקב אשר מסביר למאות צעירים חילונים כי "יאיר לפיד לא פסול בגלל הדעות שלו, אלא בגלל ההתנהלות שלו".
פרידלנדר חושף את נאומו של הגר"ד כהן חבר המועצת של דגל מול נציגי קהילות בי-ם - ''מה שקרה בקרית יובל נוגד כל מהלך דמוקרטי. ליאון צריך לדעת, אם לא ישנה את הדברים הוא הולך נגד רצון טבעי של בוחריו".
עוד מהגר"ד כהן: ‏"אנחנו נתאחד ביחד ונדע - שהקהילות האלו הם הביאו אותו והם גידלו אותו. צריך לתת לו את כל הכבוד הראוי, אבל הוא צריך לדעת שעל מנת זה הוא נבחר".
ח"כ אורי מקלב ב'כאן מורשת': אחד הבעיות המורכבות של מערכת ההסברה של יהדות התורה הוא שצריך להעביר מספר מסרים מורכבים, יש קהלים מגוונים בציבור שלנו וצריך לדבר לכל אחד בשפתו, יש קהלים גדולים שאנחנו רוצים לפנות אליהם גם לקהל החילוני.
עוד מח"כ מקלב: הממ"ח קמו כדי לחסל את מערכת החינוך החרדי, ההישג שלנו שבקדנציה האחרונה הם לא הצליחו לעשות את זה, לצערי הממ"ח גדל באופן מהותי, ברגע האמת אף אחד לא יכול לדרוש מאיתנו לחזק דבר שיכול לפעול כנגד מערכת החינוך העצמאית בכל שינוי פוליטי קטן.
הערב ח"כ הרב אורי מקלב יקח חלק בפאנל הבחירות הראשון של המגזר השלישי, הפאנל יעסוק בסוגיות מפתח הנוגעות למגזר השלישי, לחברה האזרחית בישראל ולקשר בין הכנסת והממשלה לארגוני ועמותות המגזר השלישי. בפנאל יציגו את מצע המפלגה למגזר השלישי.
רוטר: מפקד גל"צ הדיח את השדרנית רינה מצליח מגל"צ.
שלזינגר בטוויטר: ‏"דיווח על מעצר סייען של המחבל עומאר אבו ליילי שרצח אתמול את סמ"ר גל קיידאן הי"ד, ראש הישיבה הרב אחיעד אטינגר ז"ל ופצע קשות חייל צה"ל".


להמשך כנסו כאן:




'כאן 11' עם סקר חדש: הליכוד עוקף את כחול לבן, לראשונה מאז האיחוד של גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי.


סקר 'כאן 11': הליכוד 31, כחול לבן 30, העבודה 9, חד"ש תע"ל 8, יהדות התורה 6, ש"ס 6, הימין החדש 6, איחוד מפלגות הימין 6, מרצ 6, זהות 4, ישראל ביתנו 4, בל"ד ורע"מ 4. כולנו ואורלי לוי לא עוברים. לפי סקר 'כאן 11': גוש ימין-חרדים 63, גוש שמאל-מרכז 57 מנדטים.


אלוף במיל' עמוס גלעד לרדיו 103 בפרשת הצוללות: "צריכים ועדת חקירה ממלכתית, או שמבקר המדינה ינבור בכל החומרים הסודיים ויוציא מסקנות. אני לא יכול להתייחס, בגלל היחסים המיוחדים עם גרמניה ומצרים, וגם בגלל שהמשטרה ביקשה ממני לשמור על חיסיון".


גרינצייג בתיעוד בטוויטר: "‏60 מכתבים עם תשובות מפורטות בענייני ארנונה עושים את דרכם לתושבי ירושלים שפנו ללשכת סגן רה"ע אברהם בצלאל בשבוע האחרון. שאפו".


אסון בירושלים: פעוטה חרדית בת חצי שנה אותרה ללא רוח חיים בעריסתה בביתה.


לירן תמרי בטוויטר: "‏משבר דיפלומטי: מספר כנסיות פנו במכתב בהול לעיריית י-ם, לאחר שזו מקדמת תוכנית להקמת טיילת במורדות המערבים של הר הזיתים תוך הפקעת קרקעות השייכות לכנסיות. "התוכנית מהווה פגיעה חסרת תקדים ועלולה להביא לתהודה כלל עולמית ואף למשבר ביחסים ובאמון בין הצדדים".


הסקופים: קבוצה של בחורי ישיבה שהגיעה אמש למקום מגוריו של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ בראש העין כדי לאסוף כסף לת"ת לקראת פורים סולקה מהמקום ע"י המאבטחים.


השרה מירי רגב הגיעה לדיון הקבינט גם היום, על אף שאינה חברה בו.


'חדשות 12': "המצוד נמשך, כוחות צבא רבים מנסים ללכוד את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל, הרכב הנטוש ומידע מודיעיני הובילו להתמקדות החיפושים".


אחרי הסרטון הבוקר של אלי ישי שטען: "אני לא מחפש כיסא בכנסת" - פרלשטיין בטוויטר: "‏אלי ישי, פעם שר מוערך וסגן ראש הממשלה, היום - פוליטיקאי כושל שמנסה לעורר שיח באמצעות גימיק בקושי מצחיק אבל בעיקר מעורר רחמים. כואב הלב".


בש"ס מחממים מנועים: ח"כ מלכיאלי שמונה לנהל את מטה י-ם בבחירות, וח"כ מרגי שמונה לנהל את אזור המרכז, מכנסים כעת את חברי המועצות ומנהלי האזורים והמטות.


מועמד 'הליכוד' ניר ברקת לגרודקה בכנס 'בוחרים תפוצות' באוניברסיטת ת"א: "אני מתנגד לפעילות של 'נשות הכותל' שרוצות לשנות את הסטטוס קוו ברחבת הכותל. מתווה הכותל הוא הבסיס לפתרון המשבר עם הרפורמים".


אלי שלזינגר: ‏אחד הנהגים שהיה מעורב בשיירת הרב ברלנד שנסעה מאילת לירושלים, נגזר עליו מאסר בפועל, רישיונו נפסל לשנה והוא ייאלץ לשלם קנס כספי. ה-2 הנוספים הודו והורשעו, הגיעו להסדרי טיעון ללא מאסר בפועל.


נתניהו זימן היום את רגב ונזף בה על התבטאותה בעקבות הפיגוע. ביקש להיצמד למסרים של הקמפיין. במקביל תדרך צוות הקמפיין את בכירי הליכוד שהיו אמורים להתראיין להתנער מהאמירה של רגב ולומר שהיא לא מייצגת את הליכוד.


הערב בחדשות 13 פרסום ראשון: הטרוריסט ברנטון טאראנט שרצח 49 מתפללים מוסלמים בטבח המסגדים בכרייסטצרץ ביקר בישראל לפני שנתיים וחצי. פרשננו המדיני, ברק רביד פירסם הערב שהטרוריסט ברנטון טאראנט שרצח 49 מתפללים מוסלמים בטבח המסגדים בכרייסטצרץ ביקר בישראל לפני שנתיים וחצי. פקיד ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 כי טאראנט נכנס לישראל ב-25 באוקטובר 2016 עם דרכונו האוסטרלי. הוא קיבל בנתב"ג ויזה ל-3 חודשים ושהה בישראל 9 ימים בסך הכל. הפקיד הבכיר ציין כי לא היה כל מידע מחשיד לגבי טאראנט שהגיע לישראל אחרי ביקור בן כמה ימים בטורקיה.


׳ערוץ 7׳: השר דרעי שימש היום כאורח כבוד בישיבה חגיגית של המועצה האזורית מטה בנימין לרגל אישור תקציב של 2019.


אבישי גרינצייג: ‏בית המשפט העליון החליט לפסול את מועמדות מיכאל בן ארי. מעולם לא נפסל מועמד לכנסת. החלטה שעוד ידובר בה רבות.


בצלאל סמוטריץ': ‏יש לי יום הולדת היום ובשבע וחצי קבענו לשבת קצת בבית עם הילדים ולחגוג, ואז דוברות בית המשפט מוציאה הודעה שבשבע וחצי הם הולכים לפרסם את פסקי הדין בעניין פסילת המועמדים, וכמובן נצטרך ללמוד ולהגיב... ועוד אח"כ נשיאת ביהמ"ש תטען שהיא מכבדת את חברי הכנסת...


עטרה גרמן 'סרוגים': "‏בית משפט העליון מביא על עצמו תקדימים הזויים".


בעקבות פסילת בן ארי, תגובות חריפות - מיכאל שמש: ‏"‏שמונה שופטי העליון קבעו שבן ארי נפסל סולברג היחיד שהתנגד להחלטה".


ש״ס בתגובה לפסילת בגצ: הוכח שוב כי בג״צ נוטל לעצמו סמכויות יתר ומשבש את ההליך הדמוקרטי. זה מתחיל בהתערבות בוטה בענייני דת ומדינה והערב הוא פוסל אדם מלהעמיד עצמו לבחירות הציבור ונוקט איפה ואיפה בגלל שיקולים פוליטיים זרים. ש״ס תמשיך לפעול ולקדם את פיסקת ההתגברות שתרסן את האקטיביזם השיפוטי ותבטא נכונה את רצון העם.


תגובת 'יהדות התורה' לפסיקת בגץ: מפסיקה לפסיקה של בית המשפט העליון מתברר שצדקנו כבר לפני עשרות שנים כשאמרנו שאין סמכות לבית המשפט העליון להתערב בדברים של מצפון, ערכים ונושאים שהם דת ומדינה. הפעם, שופטי בית המשפט העליון התעלו על עצמם. בכך שהחליטו שהעם לא בוחר בו כיון שהם העם. מי שמתאכזב היום מבית המשפט, שישמע את מה שאמרנו אז, שאם נאפשר לבית המשפט את הדבר הזה הוא יעשה כרצונו וינהל את המדינה לחלוטין.
הדבר הזה הוא דבר חמור. אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה שנתנו לבית המשפט העליון ונצטרך לשקול את כל הנושא הזה מחדש.


דעותיו של בן ארי אינן כוס התה שלי בלשון המעטה, אבל החלטת בג"ץ לפסול אותו מהתמודדות ולאשר את בל"ד תומכת הטרור היא הזויה, פופוליסטית ונודפת ריח חריף של צביעות ואדנותיות, כביכול יחליטו עבור הציבור מי ראוי לעמוד לבחירה ומי יפסל על הסף. החדשות הטובות: איחוד הימין רק ירוויח מכך מנדטים. (אריה ארליך)


עקיבא נוביק: ‏נתניהו הרוויח פעמיים. גם מנע אבדן קולות בריצה נפרדת של עוצמה יהודית, וגם יקבל בכנסת את בן-גביר הנוח פי אלף מבן ארי.


החטא הקדמון של בג״צ: אישור בל״ד לפני בחירות 2003, בניגוד לחוות דעתו המנומקת של היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין. בכך נפרצו כל הגבולות ונוצרה תחרות בקיצוניות של נציגות המפלגות הערביות. היום - בג״צ המשיך לשגות. הנזק מכך למרקם היחסים בין יהודים לערבים בישראל - גדול מאוד. (גדעון סער)


יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״‫החלטת בג״ץ הערב היא טעות קשה והציבור כולו ישלם עליה ביוקר.‬ ‫לבל״ד, מפלגה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית- אין מקום בכנסת ישראל. למי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה״ל גם אין. ‫נמשיך להאבק בגורמים אנטי ציוניים פרובוקטיביים גם בכנסת ה21.‬״


אבי גבאי: ‏ברוך שפטרנו. מברך על החלטת בגצ שלא לאשר למיכאל בן ארי להתמודד ולהיבחר לכנסת בחסות נתניהו. נלחמנו על כך יחד עם ח"כ סתיו שפיר ושותפים נוספים והערב גם בגצ הכריע, אין מקום לגזענים, מסיתים וחשוכים בכנסת ישראל.


אליטוב בטוויטר: "‏כל שופט הוא תבנית נוף מולדתו ומה הפלא שכסיף ובל"ד-רע"ם בפנים ובן ארי בחוץ. תפילה גדולה בלב שיתנו משמים את הכוח ל‎איילת שקד לשחרר את בית המשפט העליון מכיבוש השמאל הקיצוני. בושה".


עמית סגל: ‏המרוויח הגדול מהפסילה הערב: בנימין נתניהו. 1. גם הקואליציה העתידית שלו, אם תוקם, התרחבה ב-1 (בן-ארי לא היה אמור להצטרף). 2. גם מחדד את קמפיין האליטות כולן נגדנו.


'כחול לבן' בתגובה לפסילת מועמדותו של מיכאל בן ארי לכנסת: בג"צ עצר את נתניהו שדואג רק לנתניהו. הוא ניסה להכניס אדם גזען שצידד במעשה הרצח של ברוך גולדשטיין לכנסת – אך כנראה שגם תחת השיגעון הזה "יש שופטים בירושלים". זו לא היהדות שלנו. אנחנו ניסינו לפסול את מועמדותו של בן ארי בוועדת הבחירות המרכזית, והערב הושלם המהלך.
אנו מכבדים את פסיקת בג"צ, אך סברנו שיש לפסול גם את מפלגת בל"ד שלתפיסת עולמנו לא ראוייה להיבחר לכנסת ישראל. הכנסת לא צריכה להכיל בתוכה את הקיצוניים שבקיצוניים.


מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: בושה וחרפה. ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה. ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו.


הימין מרוויח מהפסילה כי הזעם יגדל על האפלייה. אבל הדמוקרטיה הישראלית שוב הפסידה לחבורת השודדים מרחביה. מתי נציגי הימין, מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת ישימו קץ להתפרעות של בגצ? (שמעון ריקלין).


סגן השר פרוש בתגובה על פסילת ד"ר מיכאל בן ארי: "בג"צ קבע שאין להתחשב ברצון הבוחר. אבל אם לא נתעשת, הוא לא יסתפק רק בפסילה, אלא גם יתערב וימנה מועמדים לכהונה בכנסת מכל המפלגות ובכך ישלים את המהפכה שלו".


כולם ממשיכים לעבוד אצל ביבי: הריצה של בל"ד תשרוף 3-4 מנדטים לשמאל. הקואליציה העתידית שלו הרוויחה חבר נוסף על חשבון בן ארי האופוזיציונר לנצח וקמפיין עורו אחים וחושו לשחרר את בית המשפט משלטון השמאל, זכה בזריקת מרץ משמעותית. (יוסי אליטוב)


שלוש הערות: לא התווסף הערב קול אחד לימין. כבר עשרים שנה שהימין מנצח פה בבחירות. בג"ץ הבהיר הערב שהניצחונות האלה לא רלוונטיים. יש פה שולט אחד ולא קוראים לו ממשלת ישראל. (שמעון ברייטקופף)


ח'כ מיקי זוהר ממפלגת הליכוד: בושה וחרפה שבית המשפט העליון פוגע בדמוקרטיה הישראלית. שמאל קיצוני הוא מאשר וימין קיצוני הוא פוסל. הציבור חכם וזאת הסיבה שאנחנו נשאר בשלטון" את הדברים אמר זוהר בפאנל בחירות "עכשיו הנגב בוחר", שמתקיים ברגעים אלה באוניברסיטת בן גוריון בנגב ביוזמת קואליציית הארגונים החברתיים בנגב.


איילת כהנא 'ערוץ 20': "‏כולם שולחים את החיצים נגד שופטי בית המשפט העליון. למעשה היועץ המשפטי ופרקליט המדינה הם הכתובת".


קלמן בטוויטר: "‏הדרישות שהציבו אנשי 'עוצמה' לפרץ וסמוטריץ' הערב: תפקיד שר לברוך מרזל. קידומו של עו"ד בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת. הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה. קיומה של ההבטחה לחברותו של בן גביר בועדה למינוי שופטים".



'כאן': "בהמשך לפיגוע באריאל, המחבל יצא מהחנויות הסמוכות תקף חייל שעמד בצומת וחטף את נשקו באמצעות סכין. ביצע ירי לעבר שלושה רכבים, ברכב הראשון נפגע אזרח. המחבל המשיך ולקח את הרכב השלישי, נסע לגיתי אבישר, ביצע ירי לצומת ופצע חייל. לאחר מכן נמלט עם הרכב לברוקין, שם מתנהל מצוד בדקות אלו".
הותר לפרסום: שמו של הנרצח היום בפיגוע הבוקר בצומת אריאל: סמ''ר גל קיידאן הי"ד. בן 19. תושב באר שבע.
צחי דבוש 'גל"צ' : "‏בצה"ל בודקים כעת למה הלוחמים בצומת אריאל שהיו חמושים לא הגיבו ולא ניסו לנטרל את המחבל לאחר שחטף את הנשק מאחד מהם. עד ראייה מספר שלאורך כל ההתרחשות בצומת אריאל שנמשכה מספר דקות - לא היה ירי לעבר המחבל".
זאב גולדשטיין, גיסו של אחיעד אטינגר שנפצע קשה בפיגוע הירי בצומת אריאל לכלי התקשורת - "ככל הנראה הוא זיהה את המחבל והספיק לדרוך את נשקו האישי. אך כדורי המחבל פגעו בו".
המומחה לעניני ערבים ‏צבי יחזקאלי ברדיו 103: "חמאס ירו על תל אביב באופן מכוון. אין כזה דבר בטעות. שטויות. חמאס יודע מה הוא עושה. מבחינתם זה טוב והם יחגגו על זה בקליפים. הם חיכו לתזמון נכון לירות על ת"א מבלי לשלם מחיר ועדיין לקבל מישראל חומרים לרצועה. הם מנצלים את המצב ההומניטרי".
נתניהו בישיבת הממשלה: אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באריאל. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון אני בטוח שנלכוד אותם ונמצא איתם את הדין.
יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ: "כל עוד ילדים ערבים גדלים על התקווה והקריאה להשמיד את מדינת ישראל - לא יהיה כאן שקט".
דני זקן ׳גלובס׳ בטוויטר: מפגש מפתיע בועידת ׳גלובס׳ כעת - ח״כ גפני ור״ע טבריה רון קובי נצפו משוחחים.
ישראל פריי: הרבנית ימימה מזרחי סיפרה כי לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-21, קיבלה הצעה "לתפקיד נכבד בממשלת ישראל", אך סירבה.
בעקבות התחקיר ב'חדשות 13' על הזזת קברים: חמישה בכירים בחברה קדישא נעצרו בחשד להעלמת קברים וגריפת מיליון שקלים מתושבי חוץ, אחד הקברים נעלם לגמרי".
'הקו החרדי': משה ליאון הוביל מהפך בעירייה: 300 עובדי קבלן מחברת אריאל עברו לשורות עיריית ירושלים ובכך משווה את תנאי העסקה לעובדי העירייה מה שגורם לצמצום הפערים החברתיים בירושלים
הקבלן עודד שריקי זכה בכל ה-1200 יחידות דיור במכרז מחיר למשתכן בבני ברק. חברת ארזי הנגב תשווק את הדירות במחיר של 9,876 ש"ח למ"ר ללא מע"מ.
היקף הנזקים שגרם מזג האוויר החורפי לחקלאים עד כה - יותר מ-80 מיליון שקלים. כך על פי נתונים של קרן קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. את עיקר הנזק ספגו עד כה גידולי הירקות, גידולי הפלחה ופרי ההדר.
עו"ד איתמר בן גביר, דורש ממשרד הפנים בשם תושב העיר לחייב את ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, להשיב מאות אלפי שקלים שהוציא מקופת העירייה. יוזם הפנייה הוא אלי זלמנוביץ.
איילה חסון מטילה פצצה בראיון עם מיכאל ביטון מכחול לבן: "ההדלפות לגבי הפריצה לטלפון הנייד של גנץ יצאו מבסביבתו של גנץ, מישהו מסביבתו מנסה לנצל אותו ולעשות עליו סיבוב". יכול להיות שיאיר לפיד לא ממש רוצה רוטציה וחומד את ראשות המפלגה ואת המועמדות הבלעדית לראשות הממשלה?!
המשטרה סיימה את חקירת פרשת השוחד במשרד התחבורה, שבה היה חשוד מ"מ ראש הרשות לתחבורה ציבורית דרור גנון. בחקירה עלה כי גנון סייע לכאורה לחברות המפעילות קווי תחבורה ציבורית, ובתמורה קיבל טובות הנאה בסך מאות אלפי שקלים. בהתאם לחוק ההמלצות -  המשטרה לא פרסמה את חוות דעתה.
גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי, הנהגת כחול לבן , על דברי רגב: "מעולם בכל תולדות המדינה לא קרה ששר בישראל ניצל את מותם של נרצחי פיגועים לתעמולה פוליטית עוד לפני לוויות ההרוגים. מתוך כבוד לקורבנות לא נגיב מעבר לכך בנקודת זמן זו".
השרה שקד באירוע השקת קמפיין הימין החדש : "הבוקר מחבלים יצאו שוב למסע של רצח ישראלים. יש קשר בין ירי מחוצף לתל אביב, ליישובי עוטף עזה, לבין הפיגוע הבוקר באריאל. המחבלים לא מפחדים, ואחת הסיבות היא המשפטיזציה שחדרה לצה"ל. המערכת המשפטית מקשה על חיילי צה"ל לנצח את הטרור"
השר נפתלי בנט במסיבת העיתונאים להשקת קמפיין ״הימין החדש״: ״המשימה שלי ושל איילת שקד היא ברורה: לשחרר את צה"ל מבג"צ, כדי שצה"ל ינצח את חמאס״.
עוד מדברי השר בנט: ״צה"ל לא מוציא צו הריסה כי אדם רק נפצע קשה ולא נהרג, כי צה"ל יודע שבג"צ יזרוק אותו מהמדרגות. זוהי ישראל של 2019, וזו תוצאה של משפטיזציה שחלחלה עמוק לתוך כל מערכות השלטון, ובמיוחד למערכת הביטחון. חיילי צה"ל חושבים 5 פעמים לפני שהם יורים במחבלים, מחשש שיועמדו לדין. הגיע הזמן לומר ביושר: בג"צ אוזק את ידי חיילי צה"ל מלנצח את הטרור. כדי לנצח את חמאס, צריך לשחרר את צה"ל מבג"צ״.
שירית אביטן: בנט במסיבת עיתונאים על ההתרסקות לאחוז החסימה: "אנו אנשי הקאמבק. חכו בעוד שבועיים. אנחנו אנשי הקאמבק. נקבל דו ספרתי״.
נפתלי בנט ואיילת שקד בתשובה לשאלת ג'וש בריינר מ'הארץ' : "מתחייבים שלא לעזוב את הכנסת גם אם לא נהיה בממשלה הבאה ובכל תוצאה שלא תהיה בבחירות".
בלשכת יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מבהירים: בפאנל בועידת 'גלובס' נשאל ח"כ גפני האם יש הבדל בינו ודגל התורה לבין ליצמן ואגודת ישראל לגבי גנץ ולפיד. השיב ח"כ גפני: אין הבדל בינינו בנושא שלילת לפיד. כולנו באותה דעה שלא נשב עם גנץ ולפיד בקואליציה, וגם החרפנו את הטון מאז האיחוד שלהם. ההבדל הוא בגישה, הרב ליצמן לדוגמא אם לפיד יטפח על כתפו הוא ינגב אותה. אני בגישה שיש לדבר עם כולם.
נשות הפרובוקציה מתכננות להגיע שוב ביום שישי לרחבת התפילה בכותל המערבי כדי לקרוא את מגילת אסתר.
ח"כ אורי מקלב לנחמה דואק ושרון כידון: ״הפוליטיקה היא כמו מזג האוויר כולם מדברים עליו ולאף אחד אין השפעה, אנחנו תומכים בנתניהו, אם ישאלו את נתניהו על מי הוא הכי סומך הוא יענה על יהדו"ת, התרחיש היותר סביר הוא שהיה מו"מ בין נתניהו לגנץ״.
'דה מרקר': ערוץ 20 הודיע כעת כי יעביר בקרוב את כל משרדיו, ההנהלה והאולפנים לירושלים והחל לבנות אולפנים. כיום משדר הערוץ מת"א, ולפי החוק מחויב לעבור לירושלים בעוד כשנתיים. כיום חדשות 12 משדרות מנווה אילן, חדשות 13 מאולפן קטן בירושלים ובעיקר מגבעתיים. התאגיד ממודיעין ואמור לעבור גם הוא לבירה.
דיווח לגבי הכנס של מפלגת שס מחר בטבריה: פעילים של רון קובי מתכננים לפוצץ את כנס הבחירות של שס שיערך מחר בטבריה.
'מעריב אונליין': "‏עו"ד נדב וייסמן שהיה התובע במשפט אזריה נגד בנט: בושה שזה שר חינוך בישראל. הוא משקר לציבור ביודעין. בג"צ תמיד גיבה את הוראות הפתיחה באש של צה"ל ואישר אותן. בג"צ מעולם לא הרשיע חייל שקיים את הוראות הצבא. עוצמתו ועצמאותו של בג"צ הם כיפת ברזל שמגנה על חיילינו. בנט מנסה לקחת אותה מהם".
פתרון לכשרים? בעדכון גרסה הבא של וואטספ, לחיצה על לינק תפתח את הדף המבוקש בדפדפן מובנה של האפליקציה ולא יעביר את המשתמש לדפדפן חיצוני.
ישראל כהן ב׳קול ברמה׳: מפלגת העבודה מנסחת חזון לחברה החרדית. בתוכנית: חקיקת חוק הקמת זרם חינוך ממלכתי חרדי (ממ״ח), הגברת הפיקוח על תקציבי משרד החינוך למוסדות החרדים ושינוי הליכי הרישום והקבלה בבתי הספר.
'הקו החרדי': מטה ההסברה של 'דגל' הביאו בימים האחרונים צוות צילום מיוחד למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי עבור וידיאו מיוחד שיצא לקראת הבחירות.
ישראל פריי: שעת צהריים, רחוב בוגרשוב תל אביב. לאולפנים של ישי רזיאל נכנסים בזה אחר זה ח"כי 'יהדות התורה' להקלטת תשדירי בחירות. גורמים בכירים באולפן מוסרים כי הח"כים לא ניסו את כוחם בשירה והסתפקו במלל נרגש. בצל לא נמצא בסביבה. ‎‎
בלייך ב'כיכר': החצבת בקהילות החרדיות בארה"ב. התפרצות חדשה - שלישית במספר, בלייקווד. חולה חצבת חרדי שהה מספר פעמים בישיבת 'בית מדרש גבוה' ובבתי כנסת ואולם שמחות, ובכך חשף אלפי בני הקהילה למחלה המידבקת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.