היום בתניא יום ג' ה אדר ב:
"בהקדים לשון הינוקא":
כהקדמה, לבאורו אודות מעלת המעשים הטובים. מביא רבנו את דברי הינוקא מהזהר, שנאמרו בענין זה, כדלהלן (בתרגום חופשי):
על הפסוק (מקהלת ב,יד) "החכם עיניו בראשו", שואל הינוקא איזה חידוש יש כאן? וכי אצל אדם אחר ימצאו העינים בגופו או בזרועו?
אלא בודאי, משמעות הפסוק קשורה עם ההסבר הניתן למה שלמדנו, שאין לאדם ללכת ארבע אמות ללא כיסוי ראש, משום שהשכינה שורה על ראשו. והפסוק שלפנינו מורה, כי כל חכם, עיניו ודיבורו (וכל התענינותו) הם "בראשו", במה ששורה ונמצא על ראשו (דהיינו, בשכינה).
ממשיך הינוקא ואומר: כי כאשר עיניו (והתענינותו) מופנים לשם (לשכינה שעל ראשו). עליו לדעת, כי האור הדולק על ראשו (אור השכינה) זקוק לשמן. שהרי גוף האדם הוא כ"פתילה" שהאור דולק עליה מלמעלה. ושלמה המלך צווח ומזהיר (בקהלת ט,ח) "ושמן על ראשך לא יחסר"! שהרי האור שעל ראשו (כדי שיתפס בפתילה) הוא זקוק לשמן (ועל האדם לדאוג שהוא לא יחסר).
ומהו השמן הרוחני, שבו ועל ידו יתפס אור השכינה בגוף האדם? הם המעשים הטובים.
ואת דבריו מסים הינוקא באומרו, של זה נאמר "החכם עיניו בראשו"! הוה אומר, שהחכם מסתכל כל הזמן על ראשו, שלא יחסר בו שמן. שלא יחסרו לו המעשים הטובים, המשמשים כשמן לאור השכינה.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה, למכריך ולחבריך (ברשתות החברתיות) שאור התניא יכול לענין אותם.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
"בהקדים לשון הינוקא":
כהקדמה, לבאורו אודות מעלת המעשים הטובים. מביא רבנו את דברי הינוקא מהזהר, שנאמרו בענין זה, כדלהלן (בתרגום חופשי):
על הפסוק (מקהלת ב,יד) "החכם עיניו בראשו", שואל הינוקא איזה חידוש יש כאן? וכי אצל אדם אחר ימצאו העינים בגופו או בזרועו?
אלא בודאי, משמעות הפסוק קשורה עם ההסבר הניתן למה שלמדנו, שאין לאדם ללכת ארבע אמות ללא כיסוי ראש, משום שהשכינה שורה על ראשו. והפסוק שלפנינו מורה, כי כל חכם, עיניו ודיבורו (וכל התענינותו) הם "בראשו", במה ששורה ונמצא על ראשו (דהיינו, בשכינה).
ממשיך הינוקא ואומר: כי כאשר עיניו (והתענינותו) מופנים לשם (לשכינה שעל ראשו). עליו לדעת, כי האור הדולק על ראשו (אור השכינה) זקוק לשמן. שהרי גוף האדם הוא כ"פתילה" שהאור דולק עליה מלמעלה. ושלמה המלך צווח ומזהיר (בקהלת ט,ח) "ושמן על ראשך לא יחסר"! שהרי האור שעל ראשו (כדי שיתפס בפתילה) הוא זקוק לשמן (ועל האדם לדאוג שהוא לא יחסר).
ומהו השמן הרוחני, שבו ועל ידו יתפס אור השכינה בגוף האדם? הם המעשים הטובים.
ואת דבריו מסים הינוקא באומרו, של זה נאמר "החכם עיניו בראשו"! הוה אומר, שהחכם מסתכל כל הזמן על ראשו, שלא יחסר בו שמן. שלא יחסרו לו המעשים הטובים, המשמשים כשמן לאור השכינה.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה, למכריך ולחבריך (ברשתות החברתיות) שאור התניא יכול לענין אותם.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.