רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בדצמבר 2018

ידיעות כלליות


חדשות מדיני וביטחוני!
הודעת דובר צה"ל: שמם של לוחמי צה"ל שנפלו היום (ה') בפיגוע הירי בצומת אסף, דובר צה"ל מוסר את שמם של לוחמי צה"ל, סמל יובל מוריוסף ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 20, מאשקלון, ורב-טוראי יוסף כהן ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 19 מבית שמש שנפלו בפיגוע הירי בצומת אסף. סמל יובל מוריוסף ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון. רב-טוראי יוסף כהן ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.
הותר לפרסום: הנשק של אחד החיילים שנהרג בפיגוע – נגנב.
מתחזקת ההערכה שחוליית חמאס אחת עומדת מאחורי שני הפיגועים בעפרה ובאסף. אלון בן דוד
יואב זיתון: ‏חלק גדול וחמור מפרטי הפיגוע מהבוקר אסורים לפרסום. לוחמי הגדודים באיו"ש מתפקדים בשגרה אפורה ושוחקת, 24/7, ונדרשים באירוע אש פתאומי ורגעי להגיב היטב. זה קשה, כמעט בלתי אפשרי. ועדיין - 2 פיגועים דומים באותה הגזרה, באותו השבוע, הסתיימו הכי רע שיכול להיות.
בתגובה להסלמה: ‏ נתניהו הורה על זירוז הריסת בתי מחבלים (תוך 48 שעות יחלו ההריסות). הגברת מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש. עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים בכבישי יו"ש. כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים. בנוסף החליט נתניהו להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. נתניהו יזם הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית.
הפרשן הצבאי אליעזר שולמן באולפן 'ישי ורבינא בכיכר': החיילים שנהרגו היו חלק מהגברת הכוח ביו"ש. בצה"ל נערכים להסלמה. הנשק בפיגועים האחרונים היה תקני של הרש"פ"
לבקשת המשפחה נא להתפלל לרפואת שירה בת מיכל סבג שנפצעה קשה בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף הבוקר. מוקד בית אל
 
חדשות בארץ!
יוסי דייטש באולפן ׳כיכר׳: ״יחסי הכוחות בירושלים לא אמיתיים, חלק מהאנשים שלנו לא יצאו להצביע, נעשה בדק בית ונשנה את זה. ב'אגודה' יוצאים לבדיקה מי אחראי לתבוסה בירושלים. אם זה אני, אניח את המפתחות״
השר זאב אלקין לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית בקול חי: אני בעד הצעת החוק של בנט לגירוש משפחות מחבלים , גם אני חושב שצריך שצריך רפורמה עם משפטיזציה לא מאפשרת לנו לפעול נגד המחבלים, שבנט ידבר עם חברת מפלגתו שרת המשפטים.
קלמן חושף ב'בחדרי': בצל הצעת הפשרה שהגיע אליה ראש עיריית ב״ב אברהם רובינשטיין עם בתי הכנסת המיועדים להריסה שיגרו רבני העיר וראשי ישיבות מכתב חיזוק בו הם מגנים את המתקפות כנגדו.
עוד מקלמן ב'בחדרי': במכתב עליו חתומים גדולי ישראל וראשי הישיבות. נאמר "הננו להודיע את מחאתנו על הפגיעה בשלוחא דרבנן עומד על משמר עירנו שכל מעשיו על פי הוראתם של גדולי ישראל".
המחאה ברשתות השיווק התחילה בדרום הארץ: מצמידים סטיקרים "לא לקנות" למוצרי חברות שהעלו את מחיריהם.
דייטש באולפן ' ישי ורבינא בכיכר ': " אין לי היום יחסים לא עם אריה דרעי , ולא עם גפני . יחסי הכוחות בירושלים לא אמיתיים , חלק מהאנשים שלנו לא יצאו להצביע , נעשה בדק בית ונשנה את זה ".
עוד מיוסי דייטש באולפן ' ישי ורבינא בכיכר ' על הקלטת דרעי : " מעולם לא הקלטתי ולא הדלפתי ואני מוכן ללכת על זה לפוליגרף . אני צריך להתנצל על כך שמישהו עשה מעשה מכוער והוציא את זה ?".
קלמן ב'בחדרי': וועדת השמונה של אגודת ישראל הודיעה כי היא תדון על כניסתם לקואליציה בירושלים רק לאחר שיקבלו הצעה מראש העיר משה ליאון. בנוסף, אגודת ישראל תקיים יום עיון לכל חברי המועצות בחודשים הקרובים וכן תקיים כינוס מיוחד של חברי הנהלת אגודת ישראל.
קלמן ב'בחדרי': הסאגה בביתר נמשכת, יו"ר דגל התורה דודי זלץ דורש מראש העיר מאיר רובינשטיין לקיים את ההסכם במיידית: "הציבור לא מתעניין במתחרש בערים אחרות ואינו אמור להפוך לבן ערובה עבורן".
יוחאי דנינו ביום ליום: בפגישה ניסו להסביר שנציג החסידות במועצת העיר, שמעון גולדברג פועל על דעת עצמו מגלה טפח ומכסה שניים. במהלך הפגישה שהייתה אמורה להיות סודית הפתיע גולדברג והגיע למפגש הסגור כשאת ההזמנה הוא לא קיבל מצד דגל. מאותו הרגע הטון המאשים כלפיו השתנה.
יוחאי דנינו ביום ליום: אחרי שהשבוע התפרסם מכתבו של הגר"נ קופשיץ מרבני בית שמש כביכול נגד ההצטרפות לקואליציה הופתעו גורמים באגודה לקבל טלפון מאחד מבני הבית של הרב שהסביר כי הובטח לו שהמכתב לא יצא אל התקשורת ובנוסף, המכתב לא נגד אגו"י "הרב מדבר על ענייני הדת בלבד לאחר ששמע על שינויים במועה"ד" אמרו.
יוחאי דנינו ביום ליום: בשס בבית שמש יש מי שמדבר על גואל ועקנין כמועמד ליו"ר ויש שמדברים על הרל"ש של אבוטבול גולן שליט אך בשטח יש מי שדורש למנות את אלמליח הנציג השלישי ברשימה, שאמור להתפטר על פי ההסכם עם שלומי אמונים.
עוד מיוחאי דנינו ביום ליום: אלמליח נחשב לצעיר נמרץ שמנהל מוסדות בעיר ויש מי שזוקף לזכותו את ההצלחה הגדולה של שס בבחירות. אלמליח כבר נהנה מתמיכה של מספר רבנים בולטים בעיר.
יוחאי דנינו ביום ליום: לאריה קינג יש היסטוריה של סכסוכים עם מספר 2 ברשימתו. בפעם הקודמת הייתה זו חגית משה והפעם יש סיכוי שזה יהיה עם נאמנו עד לא מכבר, יהונתן יוסף.
עוד מדנינו ביום ליום: דווקא פסק הבוררות של הרב ליאור עשוי להוריד את קינג מהעץ עליו טיפס כשדרש שיוני יוסף יתפטר כעת. בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת מהמכתב עולה שדווקא יוני יוסף יכהן בתחילת הקדנציה ולא דב קלמנוביץ הטוען לכתר.
יוחאי דנינו בטורו השבועי ביום ליום: כחלק מהאחריות שנטלו על עצמם בכל הקשור ל"עיקרי הדת", גורמים בדגל התורה בבית שמש הגיעו השבוע למעונו של כ"ק האדמו"ר מלעלוב כדי "להסביר" עד כמה הכניסה לקואליציית בלוך הינה טעות.
יוחאי דנינו חושף ביום ליום: לצד ההוראה של הגר"מ מאזוז ליהונתן יוסף שלא להתפטר כעת לטובת דב קלמנוביץ עומדת בעיה נוספת. חברי הרשימה הנוספים מסרבים בחלקם להתפטר מהרשימה מה שאומר שאם יוני יתפטר כעת לא תהיה לו דרך חזרה בחצי השני של הקדנציה.
 
ישיבת המועצה בעיריית ירושלים!
ארי קלמן: ‏קודם ישיבת המועצה חתם משה ליאון על הסכם קואליציוני עם אריה קינג בתמורה לתפקיד סגן במחצית הקדנציה השניה, תיק המינהלים הקהילתיים, מורשת ישראל וקידום נוער.
ירושלים: חה"כ מיכאל מלכיאלי מקבל כעת את פרס חברי המועצה היוצאת בכיכר ספרא, לאחר שכזכור חה"כ מלכיאלי שימש כח"מ העיר י-ם במשך כ- 3 שנים.
יו"ר דגל התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר בנאומו במועצת העיר ירושלים: "את המחסומים ששמו בכניסה לבניין העירייה צריך להוריד מחר בבוקר. אנחנו משרתי ציבור והתושבים צריכים גישה אלינו. המחסומים הללו הם גישה של אדון, אנחנו המשרתים ואת המחסומים הללו צריכים להסיר. אני קורא לראש העיר לעשות זאת כבר מחר בבוקר".
עופר ברקוביץ בנאומו בישיבת מועצת עיריית ירושלים: "אני מאחל לך משה ליאון הצלחה, תמו הבחירות, עכשיו האחריות על כתפיך".
צביקה כהן בנאומו בישיבת המועצה : "אני קורא לראש העיר לעשות הכל כדי שאגודת ישראל והתעוררות יהיו חלק מהקואליציה".
במסגרת ההסכם עם אריה קינג שנכנס לקואליציה בירושלים: תיק תנועות נוער וקידום נוער בחצי הראשון של הקדנציה יוחזק ע"י יהונתן יוסף.
‏גורמים בספרא טוענים כי למען האחדות השר דרעי הודיע כי הוא מוותר על חצי סגן של ש"ס לטובת אגודת ישראל (יוסי דייטש). 

להמשך כנסו כאן:

חדשות מדיני וביטחוני!

בדקות אחרונות נסיון פיגוע דריסה: זק״א: סמוך לבית אל, נסיון פיגוע דריסה. המחבל נוטרל, אין נפגעים נוספים.
לפני הצהריים פיגוע ירי רצחני קשה בגבעת אסף: הותר לפרסום ששלושה חיילים נרצחו ופצועה קשה נוספת מטופלת בשערי צדק.
דובר צה"ל רונן מנליס על הפיגוע בגבעת אסף: "תגברנו כבר בתחילת השבוע אחרי עפרה את הכוחות ביו"ש, מתוך רצון למנוע חקיינות. נערכים לאפשרות של חקיינות רחבה. לא מאשרים ולא שוללים שמדובר בחלק מחוליית המחבלים שעשתה את הפיגוע בעפרה"
טל לב רם: "אני יכול לומר בזהירות שמדובר באחד הפיגועים הקשים בשנים האחרונות והוא בא ברצף לאירועים אחרים. נורא מוקדם לומר זה קשור לחיסול המחבל מאתמול. אני כן יכול לומר שהפעולה הרחבה שהייתה מוקדם יותר נגד המחבלים מעופרה הייתה נגד תשתית שכנראה גם יש בה גוון ברור של חמאס"
גל"צ: ‏ בעקבות הפיגועים בצה״ל הוחלט לשלוח מספר גדודים לאיו״ש. תגבור משמעותי של השטח בכוחות צבא. כתר הוטל על רמאללה. בידוק מלא על כל היוצא והנכנס.
חה"כ סמוטריץ'‏ בטויטר: מרכז האיחוד הלאומי יתכנס הערב לכינוס חירום. אנסה להוביל שם שתי דרישות מידיות ובלתי מתפשרות: בתחום הביטחון החזרת המחסומים וסגירת צירי התנועה לערבים. בתחום ההתיישבות העברת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. בלי זה לממשלה הזו אין זכות קיום יום אחד נוסף. או ממשלת ימין או לא.
דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים , התייחס לפיגוע הירי שהתרחש בדקות האחרונות בגבעת אסף ואמר כי "העם הפלסטיני הגיב במהירות על מה שהתרחש הלילה בגדה"
הזרוע הצבאית של חמא"ס: יש בידנו עוד מגוון רחב של הפתעות שיבעירו את האדמה מתחת לרגליו של הכיבוש.
יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל - בהודעה אחרי הפיגוע: "בעקבות הפיגועים הקשים, הוחלט לכנס הערב (חמישי) את חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואליציה".
עמית סגל: בניגוד לעבר, הפעם כדאי לקחת ברצינות את איומי המרד של תקומה. סמוטריץ׳ יוביל מהלך להודיע עוד הערב שעד להחזרת המחסומים בכבישי יו״ש ואישור חוק ההתישבות הצעירה המפלגה לא תצביע עם הקואליציה.
יוסי יהושוע: ‏לא כל חברי החוליה שביצעו את הפיגוע בעופרה ביום ראשון נעצרו. בצבא בודקים  קשר לפיגוע כעת בגבעת אסף.
אריק בנדר : ‏תגובות נזעמות של שרים וחכים בקואליציה. צריך לעשות כך וכך כדי להעניש להרתיע ולהחזיר את הביטחון. אתם לא באופוזיציה. אתם בשלטון! מי מפריע לכם לעשות? האחריות היא שלכם ועליכם.
דוד צור, מפקד הימ״מ לשעבר, הבוקר בגלי ישראל: ״מחבלים שיוצאים לפיגוע - יוצאים בידיעה שכנראה לא יחזרו ממנו בחיים. אבל מאד יטריד אותם לדעת שמשפחתם תשאר ללא קורת גג, את בתי המחבלים צריך קודם להרוס, לפני הכל, ואז לתת להם לרוץ לבג״ץ״
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ ליברמן על הפיגוע בגבעת אסף: ״פיגוע קשה זה, הוא תוצאה ישירה של אוזלת ידה של הממשלה במלחמה בחמאס. אני דורש מהממשלה להודיע לאלתר על הפסקת כל סיוע קטארי לרצועה ולנקוט בצעדים קשים וכואבים מול מפעילי הטרור ברצועת עזה"
אליעזר שולמן: ‏בצה"ל 'מציפים' את יהודה ושומרון בחיילים מיחידות שונות בעקבות הפיגוע הרצחני בגבעת אסף. במקביל למצוד אחר המחבלים בודקים מדוע המחבל שיצא באור יום מרכב עם נשק בידיו ועמד במרחק 4 מטרים מהחיילים, הצליח לירות, לרצוח ולהמלט מהמקום בלי שנפגע. כמו כן נבדק הקשר בין הירי היום לחוליה מעפרה.
 
חדשות בארץ!
 
'יתד': מליאת הכנסת אישרה אתמול הצעת חוק שחבר הכנסת אורי מקלב הוא מיוזמיו הקובעת כי לאדם עם שיתוק מוחין עם מוגבלות בפה או בלסת יינתנו חינם טיפולי שיניים ללא השתתפות עצמית.
רפי פרלשטיין: ‏גורם בהתעוררות: "ליאון, שרבים טענו שהוא הוותיק והמנוסה, לא מצליח להקים קואליציה, זה כבר חודש ימים! לא ברור האם יש תקדים לפרק הזמן המטורף. זכור לנו כי ברקת הקים קואליציה בתוך כשבועיים. ליאון מיישר קו עם מזג האוויר הירושלמי וגם העירייה נכנסה למצב קיפאון".
עוד הוסיף, "מעניין מה היו אומרים על ברקוביץ אם ישיבת המועצה הראשונה הייתה ישיבת השבעה בלבד במקום הצגת בעלי התפקידים ומספר ההסכמים הקואליציוניים החתומים היה עומד על 2 בלבד? ליאון טען עוד לפני הסיבוב השני כי יש בידיו קואליציה של 23, האם זו קואליציית הודיני? כי לא ברור להיכן נעלמה".
נשיא המדינה ריבלין בגנזך קידוש השם בבני ברק: "הציבור החרדי העלה את ערך השמירה על תורה ומצוות במחנות כצורה של התנגדות, כגבורה - עלינו להמשיך ולהשקיע בחינוך ובמחקר השואה ולשאת את לפיד הזיכרון מדור לדור"
סגן שר האוצר יצחק כהן בוועידת אחים לעסקים בב”ב: “פוליטיקה קטנה מעכבת את תכנית ביטוח לשמונים אלף אברכים שיכולים לקבל מיידי כיסוי ביטוחי. דרוש לחץ ציבורי לאחר שאושרה על ידי כל הגורמים המקצועיים והממשלתיים”
משרד הבריאות בהודעה דרמטית: משרד הבריאות חקר ומצא כי אשפוז ילדים עקב אסטמה גבוה באזור חיפה פי 2.32 מהממוצע הארצי. ליצמן: "סכנה להשפעה שלילית לבריאות תושבי חיפה והסביבה"
לירן תמרי : ‏החידה היומית: בסיבוב השני צייץ משה ליאון ״קואליציית ליאון מונה היום 23 חברים״. בפועל עד עתה שריינו את מקומם בקואליציה 3 חברי מועצה. כמה זמן יידרש לליאון להשלים את החסר?
חיים סילברשטיין, אביה של שירה איש-רן: "שירה ילדה חזקה מאוד, ותוך כדי בכי היא אמרה, שהיא תראה להם, היא תביא עוד תינוקות רבים בעזרת ה' ועם ישראל חי. אלו היו המילים כמעט הראשונות שלה כשהיא ראתה את התינוק שגסס באותו רגע".
כ300 מפגינים מהפלג והעדה חרדית כעת סמוך ללשכת הגיוס ברחוב רשי בירושלים. רח’ גשר החיים נחסם לתנועה.
פדיחה בכיכר ספרא: ‏במסדרון עיריית ירושלים בקומה השישית הוצבה התמונה המסורתית של חברי המועצה בקדנציה החולפת, כשחבר המועצה פיני עזרא נשכח בטעות. מינהלת הטקסים מורידה ומתקנת את התמונה ולא תחלק תמונה אישית לכל חבר בטקס הפרידה הערב
אשר מדינה בטורו ב׳הדרך׳: ״אילו יכולנו היינו מקיימים מעמד ׳תשליך׳ גדול סביבו יתאסף כלל הציבור החרדי, ינער בגדיו וישליך מעליו את כל חבילות המחלוקת והפירוד שדבקו בו באחרונה. נשוב להיות אנשים אחים״.
טל שלוו: ‏ביום ראשון בממשלה: המענק הביטחוני השנתי לרשויות המקומיות ביהודה ושומרון - 34 מיליון לצרכי ביטחון + שלושה מיליון לתגבור עזרה ראשונה. תוכנן מראש, ללא קשר לאירועים האחרונים
'חידודון' בהגשת עמי מימון ברדיו 'קול ברמה' : בעל מפעל ביו"ש המעסיק מעל 300 עובדים מקבל על עצמו לסגור את המפעל בשבת לע"נ הנרצחים בפיגועים האחרונים.
ארגון חוננו: מעל 20 עצורים יהודים נעצרו בשעה האחרונה בציר 60 בבנימין. נעצרו בעת שערכו צעדת מחאה על הציר בעקבות הפיגועים הרצחניים. העצורים הובאו לתחנת המשטרה בשער בנימין.
לשכת השר איוב קרא בהודעה: השר קרא מאושפז כעת בביה"ח הדסה עין כרם, וישאר בביה"ח בימים הקרובים להמשך בדיקות והשגחה צמודה. משפחתו וצוות לשכתו נמצאים לידו ודואגים לו ולמצבו.
סקר עיתון 'בשבע' על מי לדעתך הכי מתאים כיום לכהן כשר הביטחון: 35% בני גנץ, 19% נפתלי בנט, 14% בנימין נתניהו, 10% יעלון וגלנט, 8% ליברמן ו4% בלבד סבורים שאהוד ברק מתאים לתפקיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.