רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 בספטמבר 2018

עליך ר' משה קארפ ז"ל

אני כותב שורות אלו בכאב הכרתי אותו מקרוב מאוד, הייתי בן בית אצלו כאשר הייתי בחור, היינו קרובים מאוד, הוא היה העורך של 'גליון לנוער' של צעירי אגודת ישראל, ואני הייתי סגן העורך, כתבתי אז תחת השם 'חיים בר שאול', היו אלו השנים שלי בישיבה במסגרת של פעילות 'השקפתית' השקענו המון בהחדרת השקפה, באותן ימים השפה היתה אחרת חיינו בעולם אחר, המשרד היה ברחוב אחד העם 26 בתל אביב, שם היו משרדי צעירי אגודת ישראל, בראש עמד שלמה לורנץ, ושני סנגיו שמעון סירוקה ור' אברהם ריין שהוא היה הממונה על ר' משה קארפ השניים היו מסתובבים בישיבות ומפתחים קשר עם הבחורים, ככה הם הגיעו אלי בישיבה ושכנעו אותי להצטרף לעבודה האידיאולוגית שלהם לכתוב, שם התחלתי את כתיבתי כאשר הייתי בגיל 18, זה היה בסוף שנות הכ' הייתי אז מהפעילים המרכזיים בישיבות, אז הכרנו כמעט כולם את כולם, מספר בני הישיבות היה אולי חמשה אחוזים מן המספר היום, כולם כמעט הכירו את כולם

עם משה קארפ הייתי קרוב במיוחד היה לנו קשר חזק גם אחרי שהתחתנתי בתחילת שנות הלמ"דים המשכתי בפעילות הזו עד לבחירות הפנימיות באגודת ישראל שאז הייתי צריך להכריע עם מי אני הולך עם 'ציות והגשמה' או עם 'שלומי אמונים' שזו היסטוריה בפני עצמה מדוע הכרעתי כפי שהכרעתי

יכול אני להעיד כי משה קארפ היה אידיאליסט, למרות שהוא הקצין הוציא לאור את 'תמורה' ולחם נגד החסידים ואחרים זה עוד היה לפני הקמת 'דגל התורה', אבל הוא יחד עם חבריו בצא"י התאכזבו כאשר הקימו את 'דגל התורה' ואת כל הפעילים של אז סילקו זרקו והחליפו אותם בחדשים. משה גפני שהיה איש אב"ת (ארגון בני תורה)  איים כי יקים רשימה עצמאית משלו וככה קיבל את המקום השני בדגל התורה

משה קארפ שייך להיסטוריה, לאותן ימים כאשר הישיבות היו ישיבות, וכאשר החיים היו אידיאל בכל תחום. אין זה פלא מדוע חייו היו קשים התחלפו הזמנים מן הקצה אל הקצה. בכל השנים ריחמתי עליו, הייתי בן בית אצלו לא היו לו ילדים, הבטיחו לו הבטחות כי אם הוא ישקיע יותר באידיאולוגיה הישיבתי נגד החסידים הוא יזכה לזרע של קיימא אבל זה לא קרה

צר לי עליו, מפני שהוא היה אדם טוב, גם ולמרות שבהשקפותיו מאוחר יותר הוא הקצין הוא היה גיסו של ר' צבי פרידמן מנהיג המחבלים, כאב לי עליו מאוד

הוא נפרד מן החיים כאשר אשתו חולה במחלה קשה, חשבו שהיא תלך קודם, והוא זה שהלך, איש אינו יודע מתי סופו ואין זה משנה אם אתה חולה או בריא, ראיתי את זה בכל מקום ובכל שלב מחיי, כל יום שה' נותן זו מתנה משמים

יהי זכרו ברוך, למרות שחלקתי על השקפותיו

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.