זה זועק לשמים, מפני שעברנו חמישים יום של עיסוק בשנאת ישראל ממש, יהודים חרדים רבו זה עם זה כאשר כל צד מניף את ה'גדולים' שלו המצווה עליהם להלחם עד כלות הנפש חלילה לא לאבד או להפסיד איזה כסא בעיריה כאילו שעל זה עומדת עתיד התורה, הנפקא מינא אם באותה סיעה של יהדות התורה יישב חרדי זה או אחר משנה משהו, גם אם נניח שהם מאמינים שבשל כך יקבלו כמה דולר פחות, האם על דבר שכזה מותר למחוק את ה'אלול'? האם שכחו מה זה אלול?
עמדתי וחשבתי ועשיתי אחד ועוד אחד חיפשתי היכן כאן הקיום התורה. מילא אם היינו עסוקים במאבק עם חילונים, אבל על מי שיהיה ראש עיר בעיירה חרדית זו או אחרת, על זה אפשר לטעון ולומר כי זה מאבק על קיום התורה? ואם זה אכן כך מי התיר לעשות הסכמים עם מפלגות אחרות ולהעביר לידיהם את הערים הללו. בסופו של דבר מדובר בחלוקה פנימית בין מפלגות מי יישב כאן בראש ומי כאן, היכן כאן הקיום התורה?
אם היינו ערב בחירות לכנסת גם כאן כשהמאבק הוא בין חרדי אין לכך הצדקה, אבל אפשר היה לשמוע טיעון כי המאבק הוא על הקיום העתידי, במאבק הנוכחי כאשר עוסקים במי שינקה את הזבל בעיר על זה מותר להרוס את כל האלול עשרת ימי תשובה והושענא רבה?
אם היינו עוסקים ביושבי קרנות מילא, אבל שביתו של ר' חיים קנייבסקי יהיה עסוק יום ולילה בכל התקופה הזו בטינופת הכי קשה בלכלוך הפנימי של החרדים, אסור לשכוח כי המאבק היה בתוך דגל התורה מי יישב כאן ומי כאן, מי שהפסיד כאן יעבור למקום אחר שם שופכים את דמו של אחר מדגל התורה ששולחים אותו הביתה בבזיונות ממש, מי התיר את כל זאת באלול וימים שכאלו?
וכאן אני עובר לענין אחר שמוכיח כי הנציגות החרדית היא הכי שפלה אין לה כל ענין בלשמור על היהדות, מפני שאם זו היתה כוונתם איך זה שהם לא מונעים בחירות בתקופה הזו, איך זה שבמשך שנים הם לא עשו שבחירות אסור שיתקיימו בתקפה שגורם להרוס את האלול ועשרת ימי תשובה, ההגיון אומר כי היו צריכים או להקדים שהבחירות יהיו בחודש אב, או לדחות לכסלו טבת וככה לשמור על האלול כפי שהיה אלול במשך כל כך הרבה שנים
המציאות שאף אחד מן הנציגים החרדים לא עסק בכך ולא השתדל לפחות שיקדימו או ידחו מוכיח כי עבורם אלול זה כמו חשון, מה שחשוב להם זה הכסא והשלטון הפנים חרדי, יום כיפור לא מזיז להם, בהושענא רבה מחרפים ומגדפים זה את זה, כך זה היה בערב ראש השנה, בערב יום כיפור, ולא שמענו שגדול אחד ויחיד יקום ויזעק גיוואלד על איך שמאפשרים למצב כזה לקרות בתקופה כזו
אני מליץ יושר על ר' חיים קנייבסקי שהוא פשוט לא יודע ממה שקורה הוא עסוק בגמרא ואין לו מושג כלשהו מן הנעשה ברחוב ולכן קל מאוד לעבוד עליו, את זה עושים גפני ודרעי הם מנצלים את המצב הזה, אני מליץ יושר על ר' גרשון איידלשטיין שחשש ממה שיעשו לו מביתו של ר' חיים קנייבסקי אם חלילה יאמר מילה, המצב בין שני הבתים הללו עדין מאוד, ובכל זאת זה זועק לשמים איך מצב כזה יתכן מבלי שקם מי שזועק ועושה לזה סוף
עמדתי וחשבתי ועשיתי אחד ועוד אחד חיפשתי היכן כאן הקיום התורה. מילא אם היינו עסוקים במאבק עם חילונים, אבל על מי שיהיה ראש עיר בעיירה חרדית זו או אחרת, על זה אפשר לטעון ולומר כי זה מאבק על קיום התורה? ואם זה אכן כך מי התיר לעשות הסכמים עם מפלגות אחרות ולהעביר לידיהם את הערים הללו. בסופו של דבר מדובר בחלוקה פנימית בין מפלגות מי יישב כאן בראש ומי כאן, היכן כאן הקיום התורה?
אם היינו ערב בחירות לכנסת גם כאן כשהמאבק הוא בין חרדי אין לכך הצדקה, אבל אפשר היה לשמוע טיעון כי המאבק הוא על הקיום העתידי, במאבק הנוכחי כאשר עוסקים במי שינקה את הזבל בעיר על זה מותר להרוס את כל האלול עשרת ימי תשובה והושענא רבה?
אם היינו עוסקים ביושבי קרנות מילא, אבל שביתו של ר' חיים קנייבסקי יהיה עסוק יום ולילה בכל התקופה הזו בטינופת הכי קשה בלכלוך הפנימי של החרדים, אסור לשכוח כי המאבק היה בתוך דגל התורה מי יישב כאן ומי כאן, מי שהפסיד כאן יעבור למקום אחר שם שופכים את דמו של אחר מדגל התורה ששולחים אותו הביתה בבזיונות ממש, מי התיר את כל זאת באלול וימים שכאלו?
וכאן אני עובר לענין אחר שמוכיח כי הנציגות החרדית היא הכי שפלה אין לה כל ענין בלשמור על היהדות, מפני שאם זו היתה כוונתם איך זה שהם לא מונעים בחירות בתקופה הזו, איך זה שבמשך שנים הם לא עשו שבחירות אסור שיתקיימו בתקפה שגורם להרוס את האלול ועשרת ימי תשובה, ההגיון אומר כי היו צריכים או להקדים שהבחירות יהיו בחודש אב, או לדחות לכסלו טבת וככה לשמור על האלול כפי שהיה אלול במשך כל כך הרבה שנים
המציאות שאף אחד מן הנציגים החרדים לא עסק בכך ולא השתדל לפחות שיקדימו או ידחו מוכיח כי עבורם אלול זה כמו חשון, מה שחשוב להם זה הכסא והשלטון הפנים חרדי, יום כיפור לא מזיז להם, בהושענא רבה מחרפים ומגדפים זה את זה, כך זה היה בערב ראש השנה, בערב יום כיפור, ולא שמענו שגדול אחד ויחיד יקום ויזעק גיוואלד על איך שמאפשרים למצב כזה לקרות בתקופה כזו
אני מליץ יושר על ר' חיים קנייבסקי שהוא פשוט לא יודע ממה שקורה הוא עסוק בגמרא ואין לו מושג כלשהו מן הנעשה ברחוב ולכן קל מאוד לעבוד עליו, את זה עושים גפני ודרעי הם מנצלים את המצב הזה, אני מליץ יושר על ר' גרשון איידלשטיין שחשש ממה שיעשו לו מביתו של ר' חיים קנייבסקי אם חלילה יאמר מילה, המצב בין שני הבתים הללו עדין מאוד, ובכל זאת זה זועק לשמים איך מצב כזה יתכן מבלי שקם מי שזועק ועושה לזה סוף
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.