רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 ביולי 2018

ש"ס היא הונאה והטעייה אשכנזית

מאת הרב חיים אמסלם

ראיתי את הריאיון של העיתונאי בן כספית עם ד״ר אבישי בן חיים וירון דקל.
צר לי לומר שאבישי בן חיים ידידי שהוא די עקבי בדעתו, טועה טעות גדולה, כשהוא מנסה לתלות את היחלשותה עד העלמותה של ש״ס בגלל מזימה נגד המזרחיות!
הוא עושה לעצמו חיים קלים, ועל הדרך מנקה את דרעי מאחריות!
ובכן אסביר את עמדתי כמי שהיה ממקימי ש״ס התאכזב ונבעט ממנה! ש״ס היא מסכת ארוכה של אונאה והטעייה של ציבור ספרדי תמים, שהאמין ברעיון הגדול של החזרת העטרה ליושנה, וזקיפות הקומה הספרדית, גאון התורה הרב עובדיה בכוח אישיותו הכאריזמטית, הצליח למגנט סביבו עשרות ומאות אלפים, אך במקום לרומם את הספרדים בהכוונתם, להשכלה, פרנסה, והצלחה כללית, בשילוב תורה ומסורת, ש״ס (ואני עמה היינו שותפים) בהנהגתו עסקה רק בלחרד את הציבור, והפכה ציבור מסורתי-דתי לחרדי, העוסק רק בלימוד תורני, נבער מהשכלה,נדחק בפרנסה ותלותי.
מציבור גאה ומשרת, נהפך לציבור אנטי ציוני אנטי יצרני, שפוט ליטאים מתבדל ומקצין!
זו בעצם תרומתו של הרב עובדיה לספרדים, אף אחד לא מעז לומר את האמת, הוא אולי לא התכוין אבל בפועל הזיק מאוד לספרדים ולספרדיות.
הרחקתי מש״ס פתחה תיבת פנדורה לפקוח עיניים עוורות בקרב הספרדים, זעקתי בזמנו התחילה להישמע, וכשהפניתי אצבע מאשימה חלק מהציבור התפכח.
מתנועה למען הספרדים ובשבילם, היא נדבקה בנפוטיזם, אינטסים, שחיתות, וחרדיזציה מקצינה.
עוד בחייו הגדיר אבישי בן חיים את הרב עובדיה ״כאחרון הרבנים הספרדים באמת״, כמעט כל סובביו היו או משתכנזים, או אומרי הן חסרי עמוד שדרה, וכל שכן וקל וחומר אחרי פטירתו.
ואכן הסתלקותו של הרב עובדיה פתחה סכר לבריחה מהמפלגה שהזיקה כל כך, מי באמת רוצה שבניו וצאציו יהיו עניים, מי אינו מתגעגע לרבנים מתונים ושפויים, רוב הספרדים רוצים יהדות מתונה בלי מסעות הפחדה למיניהם, חוץ אולי מהבני תורה והנערים שטופי המוח, והתמימים, וראשי הישיבות בעלי האינטרס שהפכו כמו האשכנזים הליטאים את התורה קרדום לחפור בה!
דרעי עצמו הוא עוד מסמר בארון, מי רוצה להצביע עבור מפלגה המונהגת על ידי עבריין מורשע, ומי רוצה להיות מזוהה עם מפלגה ששלחה מאחרי סורג ובריח מספר הבלתי נתפס של חברים!
אכן העסק הזה של מפלגה ספרדית-חרדית- אנטי ציונית- מתבדלת ומקצינה כשל והוא לזרה לנפש הספרדית.
אם בכל זאת הם ישרדו יהיה הסבר לכך בהעדר אלטרנטיבה ואופציה, ובתמימות ושטיפת מוח, הפחדות, גימיקים והבטחות של כל מיני רבנים ובאבות מאחזי עיניים שלצערינו לספרדים יש נטיה להאמין ולנהות אחריהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.