רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 ביוני 2018

האדמו"ר הקדוש והטהור מויזניץ נתן שיעור ברביסטעווע לאדמו"ר מויזניץ לונדון

מאת ויזניצער

יש לי חדשות בשבילך...

האדמו"ר ממרכז היה בלונדון, ונפגש עם האדמו"ר מוויזשניץ לונדון שליט"א, היה ביקור ידידותי בין שני בני-דודים, ואחרי זה הם דברו ביחידות במשך חצי שעה. אבל מה שהאדמורי"ם לא ידעו הוא, שאחד החסידים מוויזשניץ לאנדאן, הטמין מכשיר הקלטה בתוך החדר והקליט כל השיחה.

מה ששומעים על ההקלטה הוא, איך שהרבי ממרכז מתעניין בשלומו של הרבי מוויזשניץ - לאנדאן, ומהשלום בין האחים האדמורי"ם ממונסי. אחרי זה אומר לו הרבי ממרכז, שעושים טעות גדול במונסי שיש 'דמוקרטיה' כזו, שכולם יכולים לילך לכל האדמורי"ם ואין שום בעיה בזה, וכמו שהוא שומע, שבכל שבת נוסעים חסידים מכל המקומות לאדמורי"ם ממקומות שונים, כיון שיש שלום וכולם נוסעים.

אמנם זהו טעות גדול, מסביר לו הרבי ממרכז. זה יעלה במחיר יקר בענין חינוך הבנים, זה גורם להפקרות ואין זו הדרך לחנך הצעירים. לכל אחד צריך להיות רבי משלו, ואין לאפשר חסידים לנסוע מאדמו"ר אחד למשנהו בתדירות כה גבוה.

"תראה" שומעים איך שהרבי ממרכז מסביר, "אני הנהגתי בין החסידים משטר, שלא יסעו לרבי'ס אחרים. אנשים חושבים שלכבוד עצמי אני דורש, אבל זה לא נכון, אני משוכנע שזה הדרך היחידי לחינוך הבנים, לכל אחד צריך להיות רבי משלו, לא משנה מיהו הרבי, אבל לא לנסוע כל שבת אצל אדמו"ר אחד, צריך כללים לזה.

במשך כל הזמן הרבי מוויזשניץ - לאנדאן לא הגיב על דברי בן-דודו האדמו"ר, אלא שמע בחרישות. באמצע הוא שאל את הרבי ממרכז, "האם אתה מצליח בין החסידים במשטר חזק כזה"? - והוא עונה לו, בוודאי ובוודאי, הם מבינים אותי, ואלו שלא יכולים לעמוד בזה אכן עוזבים את החסידות, אבל זה הדרך היחידי איך להצליח, ואני מייעץ לך שאתה גם תנהג משטר כזו, ואז תצליח בגדול.

בין הדברים שומעים איך שהרבי ממרכז אומר:
"תשמע, אני מבוגר ממך בכמה שנים טובות, ויש לי נסיון גדול ממך בהנהגת עדה, על כן מותר לי להגיד לך עצה בענין זה, בתור ידיד וחבר. תנהיג משטר יותר חזק, אל תניח את החסידים לרוץ לאדמורי"ם אחרים, ותראה הרבה יותר הצלחה בחינוך, ותעמיד דור של חניוקים ופירות מוצלחים."

האדמורי"ם נפרדו בידידות והלכו לדרכם.

אגב, החסידים בלונדון מספרים, שהרבי ממרכז התיר להם יותר מהחסידים במקומות אחרים, כיון שהוא אוהב את הרבי מוויזשניץ - לאנדאן, והוא מתיר להם לבוא לשולחן שלו פעם בשלוש שבועות, אחרי הבאטע, וכמו כן בהדלקת נר חנוכה, יכולים להיות ב' נרות. וכלשונו "איך האב א שוואכקייט צו אים"...

אם כבר מדברים, אעיר את עיניך על זה שאתה אומר "א גוטן העלפט". באידיש המודברת אצל החרדים, אין ביטוי כזו, רק אצל היידשיסטן אמרו ככה, וכן על הראדיו שלהם היו אומרים "א גוטן העלפט", אבל במקומותינו בין החסידים אומרים "א גוטן טאג", ובלילה "א גוטן אוונט" - כמו שאתה אומר.

כל טוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.