רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 באפריל 2018

כחם של פרוטות

לכו חזו בעוצם כחם של איזה פרטות! אמר המגיד (שימחול לי שאינני זוכר ברגע זה את שמו..) רבי יאנקל טשרקוב מהוותיקין אידן הנאמנים של השטעטל היה משכים וקם כשעה קודם התפילה והולך בגשם ובשלג ומעלה שתי דליים של מים לסיפוקה של אלמנה זקנה והוא הוא הוא רבי יאנקל בעל חסד הבן יקיר של בלווטניק שעל מצבת קבורתו רשום רבי יאנקל איש החסד, והפסוק ויט שכמו לסבול וגו' ומעליו חרותים כשתי דליים נאים להזכיר זכויותיו וללמד ממעשיו הטובים. ואילו יאנקל טרעגער שעשה עושה ויעשה כמעשהו ולא לבית אלמנה זקנה אחת אלא לבתי כל הזקנות החולות והיולדות בשכר כמה פרוטות בזויות נקרא יאנקל וואסערטרעגער שואב מים ככל שואבי המים שבחיהם כבמותם אין איש שם עליהם לב..
אז איפה היושר? שהרי האחרון חי בצמצום ובדוחק ועושה באמונה וגם מקיף ומוותר לעניים, ומה הן פרוטות עלובות וחיי עוני כנגד כתר שם טוב לדורות?! והתשובה היא: שהראשון השכים בכל יום לגמול חסד והאחרון קם ועשה לפרנסתו..
כבר הזכרתי שאני עבדכם אטה אוזן לכל סיפורי תקפם וגבורתם של המפורסמים המנוחים רק אחרי שאדע על היקף עזבונם החמרי..
אתמול התקשרתי לאחד הידענים הבקיאים ושאלתיו כמה מיליונים הניח הרב עובדיה יוסף ע''ה? שהרי ידוע שהיהודים הספרדים נוהגים להרעיף ממון של ממש על הרבנים המפורסמים שלהם וגם לא שמעתי על ממונות שזרמו מבית הרב בכיוון ההפוך.. מדובר בסכומים מבהילים אמר לי האיש אבל.. ראה איזה מהפכה הוא חולל וכו'.. איני ממעט מזכויותיו של איש אמרתי לו, אבל במקרה שכדבריך האיש עשה את ימיו בביזניס שלו, ואם כן אלה 'שהמציאו אותו ואת ש''ס שלו, גם הם שותפים שווים לו, וכמובן השליטים והאזרחים החילוניים שמימנו את 'המהפכה' הזאת פלוס חגיגת ה'אבים וה.. שמסביב גם הם שותפים בעלי מניות במהפכה הספרדית.. והחשוב ביותר שזה נותן פרספקטיבה אחרת ושונה בתכלית על יחסו של הרב למדינה ומשקל דיעותיו ופסקיו.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.