הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה
חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת תולדות שנת ה'תשנ"ב
סימן יב ,
ובנוגע לפועל – המעשה הוא העיקר ,
כיון שכבר היה מולד הלבנה [ שהם עתידים להתחדש כמותה ] בראש חודש כסלו [ ראש חודש
של גאולה ] , חודש השלישי [ שקשור עם גאולה השלישית ובית המקדש השלישי ] דשנת
ה'תשנ"ב [ היה תהא שנת נפלאות בה , בכל מכל כל ] – צריך כל אחד ואחד מישראל
להוסיף ביתר שאת וביתר עוז בהדגשת הענין דכל ימי חייך להביא לימות המשיח , על ידי
זה שכל מציאותו , תיכף כשניעור משנתו , חדורה בהחיות דמשיח [ שזוהי עצם מציאותו של
כל אחד ואחד מישראל , משיח שבו ] שמביאה לימות המשיח , וענין זה יכול וצריך להיות
גם ברגע זה – על ידי התעוררות מחודשת בתוקף מחודש דעצם הנשמה [ על דרך ניעור משנתו
] להביא לימות במשיח , על ידי זה שמוסיף עוד מצוה אחת כדי להכריע את עצמו ואת כל
העולם כולו לכף זכות ולהביא לו ולהם תשועה והצלה , וכל זה – לאו דוקא בענינים
נעלים הקשורים עם בחינת היחידה , כמו לימוד והפצת תורת החסידות , יחידה שבתורה ,
אלא גם [ ובעיקר ] בענינים פשוטים , כמו נתינת צרכיו הגשמיים של יהודי , הקשורים
עם עצם מציאותו [ נשמה בגוף ] , כולל ובמיוחד הצרכים הנוספים דחודש כסלו , בימי
חנוכה , ימי שמחה והלל , שמוסיפים בסעודות של שמחה , כולל גם המנהג דנתינת מעות
חנוכה [ כפי שנהגו רבותינו נשיאינו ] , ולפני זה בסעודות והתוועדויות של שמחה דימי
הגאולה יו"ד וי"ט כסלו ,
סימן יג ,
ויהי רצון והוא העיקר – שבתחלת חודש
כסלו , חודש הגאולה , תבוא בפועל ובגילוי הגאולה האמיתית והשלימה , התחלת הגאולה
ושלימותה , על ידי משיח צדקנו – יעמוד מלך מבית דוד כולהו , עד שיתקן את העולם
לעבוד את השם ביחד , שנאמר אז אהפוך אל עמים גומר לעבדו שכם אחד , וכמרומז גם
בסיום וחותם ההפטרה דשבוע שעבר ובהתחלת פרשת השבוע , ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת
בהכרזה יחי אדוני המלך דוד לעולם – נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה ,
ששלימותה על ידי המלך המשיח שהוא מבית דוד ומזרע שלמה – שתוכנה של הכרזה זו התגלות
מציאותו דמלך המשיח , ועל ידי זה ולאחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו
כולהו – כמרומז בהתחלת פרשת השבוע , ואלה תולדות יצחק – שהלידה
[ תולדות ] דמלך המשיח [ התגלות
מציאותו ] היא באופן גלוי לעין כל [ ואלה ] , עד שכל השומע יצחק לי [ יצחק ] , ולא
עוד אלא שפועל גם על אומות העולם , הן הבירור דלבן [ בפרשת ויצא ] והן הבירור דעשו
[ בפרשת וישלח ] עד אשר אבוא אל אדוני שעירה , בימי המשיח , שנאמר ועלו מושיעים
בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה להשם המלוכה – תיכף ומיד ממש ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.