רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 באוגוסט 2017

ח"כ חרדי נגד הלכה ברורה בשלחן ערוך

נמשכת הסערה שפרצה בעולם הרבני בעקבות דבריו של חבר-הכנסת משה גפני, שפרסם בתקשורת את 'דעת התורה החדשה', שעל-פיה "אין צורך להתחשב בהתנחלויות, ויתור למען השלום אינו ויתור ומותר לפי ההלכה לפנות יישובים ולהחזירם לערבים". רבנים מכל קשת הציבור הדתי והחרדי תקפו את הדברים, וארגון הרבנים 'פיקוח נפש' מפרסם מחאה רשמית בשם 400 רבני ישראל כנגד הדברים.


רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית  הרב שמואל אליהו, כתב בין השאר: "אולי ניתן היה לדון בויכוחים אלו באופן תיאורטי לפני שלושים וארבעים שנה, אך לבוא בימים אלו ולנפנף בתשובות ומכתבים ישנים, זהו עוול לכל המושג של דעת תורה. יש לזכור שמאז אותם דיונים תורניים תיאורטיים על שטחי ארץ ישראל בהלכה בשנות ה-80, היו עשרות 'ניסויים' אומללים של ממשלות ישראל, שניסו את המתכונת של "שטחים תמורת שלום", והשאירו אחרים שובל ארוך של דם יהודי רחמנא ליצלן, ונזקים חמורים לביטחון עם ישראל.

"מי לנו גדול בפוסקי ההלכה בדור זה כהרה"ג הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שמתחילה דן בסוגיא זו ונטה לומר שיש לוותר על שטחי ישראל "תמורת שלום"; הרי כאיש תורה שהאמת נר לרגליו, לא נרתע לרגע אחד מלחזור בו מסברא זו מיד אחרי גל הטרור של הסכמי אוסלו, כאשר הצהיר בכתב ידו שכל המו"מ היה מוטעה מיסודו, וסיכם "אני שלום, וכי אדבר? המה למלחמה!"

 "כיצד מעז מישהו לאחר כל שפיכות הדמים שנגרמה בגלל מסירת שטחים לאויבינו, לבוא ולדבר על "דעת תורה" של "העדפת מסירת שטחים תמורת שלום"? וכי יש כיום רב יהודי בעולם שעדיין מעלה על דעתו, שמא ההלכה תומכת בהחרבת יישובים ומסירת שטחים ועמדות ונשק ואחריות לידי אותם שונאי ישראל, שותפיהם של דאעש, בסמיכות ליישובי יהודים, ח"ו וח"ו?!"

הפוסק המפורסם הרב אליהו שלזינגר, רב שכונת גילה ומקור חיים, מחשובי רבני 'פיקוח נפש', מחה אף הוא בחריפות נגד דברי חה"כ גפני "נראה שגפני היה בתרדמת ב-25 שנים האחרונות", אמר הרב שלזינגר, "הוא מדבר היום על 'פינוי ישובים תמורת שלום'?? זה הבל הבלים. הרי כיום אין צורך להיות תלמיד חכם או פוסק, כדי לראות את המציאות הפשוטה, שבעצם היתה ברורה מאז ומתמיד – אין ולא היה דבר כזה "מסירת שטחים תמורת שלום". אין שום כוונה לאויבינו להשלים עם קיומנו, ואף ויתור שנעשה לא יגרום להם להשתנות לטובה, אלא להיפך. דעת תורה אינה יכול להיות מבוססת על חלומות באספמיא".

הרב ירמיה כהן, גאב"ד פריז ורב קהילות יוצאי צרפת בישראל, הצטרף אף הוא למחאה הגדולה באומרו שכיום, לאחר שנוכחנו כי כל ויתור לאויבים הגביר את הטרור והביא לסכנה נוראה ליושבי בארץ, לא ראוי אפילו להזכיר דעות כאלו מן העבר: "נוכחנו לראות שההלכה המפורסמת בשלחן ערוך, האוסרת כל נסיגה משטחי ישראל מטעם פיקוח נפש, היא ערובה לחיים! ההלכה והמציאות מחייבים היום לקרוא שוב ושוב בקול גדול שמסירת שטחים היא עצמה הסכנה החמורה ביותר, וכל ויתור ונסיגה יגבירו יותר ויותר את הסכנה לחיי יהודים. דיבורים הפוכים מכך מחלישים ומסכנים את עם ישראל".

גם בכינוס שלוחי הרבי מליובאוויטש, עשרות רבנים אותם שלח הרבי לפני כארבעים שנה מחצרו שבניו יורק במיוחד לעלות לישראל, הקדישו חלק מהדיונים למחאה חריפה כנגד דברי חה"כ גפני. בהחלטות הכינוס נכתב: "הננו מוחים בכאב ובכל תוקף על דברי הבלע של חבר הכנסת משה גפני, שפרסם השבוע 'דעה' ש'עבר עליה הכלח'. דעה זו אף בשעתה היתה מופרכת ונוגדת את דברי ההלכה. קל-וחומר כיום, שכל אחד יכול לראות בעיניו, שכל הטרור, ירי הטילים והפצמ"רים, פיגועי הירי וטרור הסכינים, נגרמו באופן ישיר כתוצאה מהויתורים ומההתנתקות הנוראה, עד שלעיני כל אותם השטחים שנמסרו לנכרים כ"ויתור למען השלום" הפכו לעמדות ירי נגד יהודים!
לא יתכן שח"כ חרדי ייצא בקריאה גלויה נגד הלכה ברורה בשלחן ערוך, שהיא הלכה חמורה יותר מהלכות שבת, כיון שזהו פיקוח נפש הדוחה שבת!"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.