רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 בדצמבר 2016

בבחירות הקרובות לכנסת מפלגה חרדית חדשה תרוץ 'למען הדיור החרדי'

לכבוד ר' חיים שאולזון.
רציתי לבקש ממך להעלות על סדר היום את בעיית הדיור החרדי שאמנם היא נראית כבעיה כספית, אבל למעשה הבעיה משפיעה על משפחות רבות במישורים נוספים.

ידוע לכולם כי הרבה שידוכים לא יוצאים לפועל פעמים רבות בגלל בעיה זו, וגם כש"מסתדרים" אנשים רבים בציבור שלנו מגלגלים חובות עתק רק כדי לעזור לילדיהם בשכירות ובקניית קורת גג גם עצם זה שמשפחה לא מצליחה לגמור את החודש מזמין לבית מתחים ומריבות... בנוסף לא מעט משפחות חרדיות נאלצות לעשות תכנון משפחה קפדני רק בשל העובדה שרוב הכסף שהן מרוויחות הולך לדיור שנעשה יקר משנה לשנה, מה גם שעצם הגדלת המשפחה גורמת לצפיפות, דבר שמכביד יותר על  תשלום השכירות.
נעשו אמנם מאמצים על ידי שליחי הציבור הנאמנים אבל זה לא מספיק, אנו שומעים בתקשורת מאמצים בנושא כמו עזרה למשפחה להגיע לבית משלהם בספסופה (שכבר נעשתה עוד לפני הקדנציה הנוכחית), ועזרה לקהילה חשובה ונכבדה להוריד את המחיר בעיר שעד לאחרונה היה על שמה צו איסור פרסום, ועזרה לאנשים שיש להם 3 דירות שלא ישלמו מס חלילה וחס ואילצו למכור את הדירות, ועוד מעשים רבים ומופלאים אבל לכלל הציבור זה לא עוזר.
אם בקדנציה הקודמת החרדים היו באופוזיציה ויכלו רק להילחם בלפיד ובגזירותיו הגיוס והליב"ה הנוראות, היום כשהחרדים  בקואליציה כמעט ולא שומעים כלום בנושא הכי חשוב: הדיור.
אני פוגש אנשים בכל מקום, ושומע מכולם את אותה זעקה: דיור, לא מעט אנשים ממורמרים על זה שנבחרי הציבור דואגים טוב לרוחניות של הציבור אבל לגשמיות הרבה פחות.
אני אישית מאמין שבבחירות הבאות יצוצו מפלגות חרדיות חדשות שעיקרן הוא פתרון לבעיית הדיור, ייתכן שיהיו עוד מפלגות שינסו לקחת על זה טרמפ... אבל בניגוד לפמיניסטיות החרדיות שאין להם הרבה מה להציע לציבור בעיית הדיור היא פצע פתוח בחברה החרדית. ואני אפילו לא אתפלא אם בבחירות הבאות יהיו חרדים שיצביעו ללפיד אם הוא ינסה או לפחות יבטיח לעזור בנושא...
 אין לי מושג למה כולם שותקים, תתעוררו!
ר' חיים אנא ממך, תעלה את הנושא על סדר היום, זה גובל בפיקוח נפש! 
תודה רבה!
א,פ.

נ.ב  תובנות קטנות:
-הקואליציה הנוכחית תעשה הכל כדי להישאר בשלטון, נראה שלאף אחד אין רצון ללכת לבחירות, וכאשר מפלגה יודעת בברור שהיא חייבת להילחם על משהו היא תשכב על הרצפה והקואליציה תבין טוב שזה חייב לקרות...
-כל הדירות בעמונה עולות כמו דירה יחידה של  5 חדרים בירושלים. (אגב, מישהו חשב פעם על זה שלגור בקראוון זה יכול להיות יותר נוח לפעמים מלגור במחסן קטן וחנוק בחניון? אולי רק צריך למצוא שטחים ולייעד אותם לבנייה איש כפי יכולתו? בציבור הדתי יש לא מעט זוגות שמשלמים שכר דירה של 700-800 ש"ח בחודש!)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.