שאלת העולם למה מובא דיני חנוכה רק בגמרא?
הנה
כל ענין חנוכה הי׳ להשכיחם תורתך, והעיקר בזה קאי על תורה שבעל פה, דהרי
תורה שבכתב הוא *כתוב* וקשה לשכוח, אבל גזירת היוונים הי׳ שבנ״י ישכחו תורה
שבעל פה ועי״ז ולהעבירם ממצות רצוניך.
וזהו הרמז שיש בדיוק *לו* נרות בחנוכה כנגד *לו* מסכת הש״ס, להדגיש על תורה שבעל פה דוקא,
וזהו הרמז בגמרא שבת (סוגיא דחנוכה) הרגיל בנר (ופרש״י נר שבת וחנוכה) זוכה לבנים תלמידי חכמים -
״נר״ זהו חנוכה הל״ו נרות, ״תלמידי חכמים״ הל״ו מסכת תורה שבעל פה,
ולהדגיש זה ע״כ מובא הדינים דוקא בש״ס!!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.