נתחיל מהסוף
7-6.
אני לא מבין למה אתה קורא פח רוחני, בשעה שכבר כיום יש עשרות אם לא מאות
אברכים חבדיים עם אשה וילדים שהולכים עם מדים בקהילות החבדיות ולפי היכרות
שלי אישית עם כמה וכמה מהם לא קרה מזה שום ירידה או נפילה לאף אחד האברכים
האלו ההיפך עושים שליחות מחזקים ומתחזקים, מקבלים משכורת טובה, ועוד..
כמובן שכל זה אחרי שנה בכולל ואישור מהעשל"ר.במיוחד שלא ראינו שלילה מוחלטת
מהרבי על זה שאברכים יצאו בצבא(ראה בארוכה בספר 'יבוא בצבא' של א. ד.
).(ידוע ומפורסם על אותם תמימים שעשו מבצעים בתל אביב והגיע אליהם ליטאי
אחד 'ה' ישמור אתם לא רואים את התמונה מאחורה? שומו שמים!' ענו לו התמימים
אנחנו פה כבר שעתיים וחצי ורק עכשיו שאתה אומר אנחנו שמים לב..)
5.
במחילה מכבודו אבל אתה גר איפה שהוא שם בחו"ל ומדבר עם אנשים בודדים בארץ.
אנחנו נמצאים פה ויודעים בדיוק לאן הרוח נושבת. קהילת חב"ד בעד ההסכם הזה,
לא עוד מעצרים בחמש לפנות בוקר, וכו.
4.
כל איש בר דעת שקצת מבין ובמיוחד רב בישראל - רב חבדי מהבי"ד רואה בהסכם
הזה הסכם מבורך. לא צריך לשחד מישהו בענין הזה. לא עושים פה שום דבר נגד
דעתו של הרבי אני רואה בכל הענין הזה שכתבת שהם שוחודו סתם הבל הבלים.
3.
לוותר על קבוצה?! איפה נשמע כזה דבר בליובאוויטש, ידוע ומפורסם דעתו הק'
של אד"ש על חשיבותו של נסיעה זו, שנה תמימה בד' אמות! השנה שהתמים בונה את
כל התשתיות הרוחניות שלו.
2.
מי אתה כן רוצה שיטפל בנושא הזה? לרר סוחב את עצמו ואת גופין לבאר שחת.
כלום רק חול ורוח. יש עסקנים טובים בתוכם לייזי ווילשאנסקי שיש לו יד ורגל
בתוך הדבר הזה שנקרא משרדים ממשלתיים (בגלל המוסדות שהוא פותח להצלת וקידום
הנוער הנושר - ולא רק של חב"ד), ב"ה הוא יודע לעבוד יש לו שם טוב וכו,
ושוב אף אחד בחב"ד לא רואה בזה שום בעיה שהוא מקבל כסף, רק גופין וחבירו
קשה להם אז עושים רעש וצילצולים. ולתדהמתם היו כשלושים בחורים מהישיבה בכפר
שהלכו וחתמו על ההסכם.
1.
אתה כותב כל הזמן (בטורים שלך) נגד ההסכם וכמה זה לא טוב, נו..יש לך משהו
להציע תציע. ואל תלך אחרי שקרים של כמה חברה שיוצא להם העיניים מקנאה.
והעיקר
חסר מהספר, מה דעתו הק' של הרבי. הרבי אף פעם לא שלל את זה שמי שלא לומד
לא יילך לצבא. אין ספק שזה הדבר הראשון שעמד להבלין ולווישאנסקי בראש- דעתו
של הרבי.
בברכה
א. התמימים.
חיים שאולזון משיב:
הרוצה לשקר ירחיק עדותו, אתה קפצת ולא הלכת לפי הסדר בתקוה כי תסיח את הדעת מן העיקר. לא אתן לך ואשיב לך על פי הסדר ואתחיל ממספר 1 ולא מהסוף כפי שאתה עשית בשביל להטעות את הקורא
1. אצל הרבי השולחן ערוך קדם לכל דבר ואי אפשר היה להזיז אותו בסנטימטר כשזה נגע להלכה, ולכן אין כאן עוד שאלה מה ואיך, אם זה נגד השולחן ערוך, אז אין על מה לדבר
אין לי מניות לא אצל זה ולא אצל זה כך שאני מסתכל על הדברים אחרת, ואומר לך את האמת בפרצוף, שאתם משחקים עם דעת הרבי כפי שנוח לכם, נתפסים לאיזה סיפור ועושים מזה דעת הרבי בו בזמן שיש סיפורים הפוכים לכמה שהרבי אסר עליהם ללכת לצבא כי הוא פחד על רוחניותם. בידי העתק מ-2 מכתבים היכן שהרבי עונה למי שכתבו לו לפני ארבעים שנה האם להתגייס, כבר היו להם 2 ילדים אך לא היו בטוחים שהם מסוגלים רוחנית לשמור על עצמם בצבא, והרבי כותב להם שלא להתגייס
מי שלא לומד המצב קשה פי כמה מפני שהשאלה היא איך רוחניותו והאם תהיה שם שמירה מספיקה שלא יפול, הרבי שלל התגייסות למי ששם המקום היווה סכנה. הבלין ווילשאנסקי גם אם היו רוצים לא היו יכולים לחשוב נכון, מפני שמשה רבינו היה יותר חכם מהם וקובע כי השוחד יעוור עיני חכמים ופקחים תגדיר אותם באיזו הגדרה שתרצה, הם משוחדים מהכסף הרב שהם גורפים כאן
מה שאני מציע, זה אחת מן השניים, אם אפשר להגיע להסדר לפיו בחור לאחר הקבוצה יחליט אם הוא מסוגל רוחנית לעמוד בזה יעשה זאת ואם לא שתהיה לו האפשרות לומר אני לא מסוגל רוחנית ושלא יתגייס, אז בסדר שיסעו לקבוצה, אבל אם 'קבוצה' פירושו להתמודד אחר כך עם בעיה רוחנית קשה, ברור שזה אסור בתכלית האיסור על פי הרבי
2. אתה זורק שמות של מי שראיתי אותם בתמונות וספק רב אם ראיתי אותם פעם בחיי פנים אל פנים ואם כן באי תשומת לב, מדובר באנשים שמעולם לא היה לי קשר ישיר עימם, את לרר אני מכיר מן התמונות ומעולם לא היה לי עמו קשר כלשהו לא בכתובים - פרט אם כתב בעילום שם - ולא בעל פה
כשאני קורא אותך אני חייב לעצור אותך ולומר לך אתה לא הכתובת, ברגע שאתה פוסל אותם ועושה מן האחרים צדיקים אתה משוחד או נוגע בדבר, מפני שקופה של שרצים יש לשני הצדדים, ואם אצל אחד זה מפריע לך ואצל השני לא, אז לך תבדוק אם אתה יכול לטפל בנושא כזה
אנחנו לא עוסקים כאן בהצלחה במוסדות ממשלתיים, תבא ברכה על כל מי שמצליח, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם הענין הזה של סכנה רוחנית קשה. גם אם נקבל שחלק גדול יכולים להתמודד עם זה, מספיק אחד שלא יכול וזה אסור בתכלית האיסור. בידי רשימה של מי שנפלו ביניהם חסידי חב"ד ורבים אחרים שעזבו את ביתם ועברו לחיות עם מי שהתאהבו שם - אם בית דין רבני חב"ד יבקשו מתחייב אני לשלוח להם רשימה כזו של מי שנפלו רוחנית בצבא
אתה מדבר על כסף, כשאני עוסק בענין הרוחני. למי איכפת כאן מכסף, והאם זה הנושא? עוסקים אנו כאן בנשמות, הרבי הפך עולמות להציל יהודי, ואתם נותנים יד לשריפת נשמות, על כך הזעקה
3. אתה שואל האם לוותר על הקבוצה, אני מבין לליבך וללב כל חסיד בענין ה'קבוצה', אבל האם הרבי היה מעדיף קבוצה על עתיד נשמתו של היהודי שחלילה יפול לשחת, אין לי מינימום של ספק שהרבי היה אומר שישרפו כל הקבוצות וחלילה שנשמה יהודית אחת לא תיפול
אתם כל כך משוחדים בענין, שאתם עושים מן ה'קבוצה' יותר מתרי"ג מצוות, קבוצה זה דבר חשוב מאוד וצריך להמשיך להשתדל להבטיח שזה ימשך אבל לא על חשבון נשמתו של התמים או מי שכבר יהיה אחרי הנישואין וייאלץ להתמודד עם מצב שלא יוכל לעמוד רוחנית
4. יש הלכות בשולחן ערוך איך שבית דין צריך להתנהל, וכשעושים היפך השולחן ערוך, אז הם פוסלים את עצמם ואין כל ערך לפסקיהם ודבריהם. ברגע שמשה הבלין היה חלק מן הבית דין הזה והוא חתום על המכתב הם פסולים בתכלית. כבר כתבתי בעבר ואשוב על כך כי אף אחד בבית דין רבני חב"ד לא גדול יותר ממשה רבינו שהבין שעליו לפסול את עצמו במצב כזה
5. הקשר שלי עם אנ"ש בארץ הוא מהרבה מקומות וקבוצות, יחד עם זאת רבים מן הארץ מגיעים לכאן ואני שומע גם אותם, וזה הספיק לי להבין שהציבור לא מרוצה מכך כלל. וכאשר אני לוקח בחשבון חסידים כמו החוזר הגאון החסיד רבי יואל כהן שיחי' המתנגד להסכם הזה ועוד רבים כאלו, אז זה מספיק להגיע למסקנה כי משהו הכשיל אותם בהחלטה לא טובה ולא רצויה
6. אתה עושה כאן עוול משווע, מציג רק את אלו שהצליחו ולא מזכיר אפילו ברמז את אלו שנפלו. אף אחד לא אמר מילה נגד אלו שהם חזקים ויכולים לעמוד בזה, הוויכוח שלנו הוא על החלשים על מי שלא מסוגלים ויש הרבה כאלו, מי לוקח אחריות על אלו
7. כאן התעלמת לגמרי לא ענית על האחריות שלנו לכלל ישראל, בגלל חב"ד ייאלצו עוד אחרים להתגייס ומי יכול לקחת על עצמו אחריות כזו
לסיכום: ההחלטה להתיר את ההסכם היא הרסנית מסוכנת ותפיל נשמות. אם חלילה לא יתקנו ומהר בעתיד תיווכחו ותראו כמה נפלו בצבא, אבל אז יהיה מאוחר מדי. עתה הוא הזמן להציל את הנשמות הללו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.