[המשך] עיקר עבודת יעקב היתה עם "צאן לבן" [כמשנת"ל], וכן רכושו העיקרי
הי' "צאן", אלא שהחליף חלק מהצאן ב"שור וחמור ועבד ושפחה".ובעבודה:
"צאן" הוא ענין הביטול, וזוהי עבודה הכי נעלית, אבל אעפ"כ אא"פ להיות כל
הזמן בביטול(בגילוי), כי צריך לנצל לעבודת ה' גם את ה"מציאות"שלו וכל כחות
נפשו "כשור לעול וכחמור למשאוי" (ולדוגמא בלימוד התורה: צריך להבין את
התורהבשכלו, כדי לחדש בתורה צריך שיהי' בו תקיפות),אלא שכ"ז
צ"ל מיוסד על ביטול. וזהו הטעםשהתחלת שו"ע אדה"ז (מהדו"ת) הוא ב"יהודה בן
תימא אומר הוי עז כנמר וכו'": "יהודה" הוא מלשון"הפעם אודה את הוי'"
[כמ"ש בשלישי דפ' ויצא] -ביטול והודאה לה', וזהו יסוד העבודה,
אלא
שצ"ל גם העבודה ד"עז כנמר גבור כארי וכו'", יש להבין"שולחן ערוך" כדי לדעת
לפסוק דינים וכו', אבל כ"ז צ"ל מיוסד על "יהודה" - ביטול!
משיחת י' כסלו ה'תשל"ז
משיחת י' כסלו ה'תשל"ז
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.