רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בפברואר 2015

שיעור באידיש מאת ר' אליעזר חשין במוצ"ש פרשת יתרו


ראשי פרקים מהשיעור

צריך לברר את ההלכה בפשטות מה לעשות עפ"י נגלה ולא לערבב קבלה והלכה, ולכן רבינו הרבה לדבר שצריך ללמוד הרבה הלכה. ולכן אין מנהגים בברסלב.

ובעניני חובת הלבבות צריך ללמוד הרבה ספרי רבינו, ועצת ההתבודדות שזה בירור לברר את מה שלמדו לעשות מתורות תפילות.

עצת ההתבודדות זה לא דבר חיצוני, ההתבודדות זה לשבת לפני ה' ולדבר עמו, להיות עם ה'.

רבינו לא בא להוסיף לנו סעיפים חדשים בשו"ע, ולכן מוהרנ"ת אינו מזכיר את ענין ההתבודדות שצריך להיות דווקא 'שעה' אולי פעם א' בעל"ת זה מוזכר, כי כל העצות שרבינו נותן לנו זה בדרך עצה טובה ואינו גוזר שיהיה דווקא כך, בוודאי מי שזוכה לכך אשרי חלקו 

להמשך כנסו כאן:

.

ולכן צריך ללמוד הרבה ספר עלה לתרופה שזה המורה דרך שלנו איך להתנהג בכל דבר, ואנחנו רואים שבענין ר"ה ר' נתן לא מוותר והוא כותב לבנו שחייבים לבוא כל שנה, משא"כ בענין הניעור בלילה ובענין ההתבודדות הוא כותב כל פעם "מעט או הרבה", ובוודאי מי שיכנס לענין ההתבודדות יראה ששעה זה לא מספיק לו.

רבינו ור' נתן מגיעים בחדא מחתי זה לא תוספת וע"י התלמיד נהיים בקיא בהלכה כמבואר בתורה ו', וכמה שר' נתן מדבר כל הזמן מגודל מעלת ההתקבצות בר"ה אצל רבינו בלי שום פשרות בזה, אבל מצד שני הוא כותב לבנו שהיה חולה והיה לו קשה להגיע ולא הגיע בגלל זה לר"ה אזי ר' נתן כותב לו שגם זה שהוא לא הגיע הוא צריך להאמין שזה היה לטובה.

רבינו רוצה לתת לנו הכל רק צריך לא להתיישן, וע"י המכתבים אפשר להתעורר כל הזמן מחדש, ומי שלומד בעלה לתרופה הרבה אזי שאר ספרי רבינו ור' נתן לומדים עם אור אחר לגמרי.

כל הכח של הס"מ והרע שהם יונקים מהמשפט מעוקל שלא יהיה בירור אצל האדם, ולכן מי שאינו מתבודד אפילו שעושה הרבה דברים גדולים בעבודת ה' אזי הוא כהגדרת ראבר"נ למדן ועובד ה' משוגע.

וצריך להתפלל ולבקש מה' רבש"ע תן לי קצת דעת להבין דרך רבינו באמת, ורק אצל רבינו כמו שהגמ' אומרת שאצל האמורא רבי נחמן אנחנו רואים את הענין ולא תתלי בוקי וסרוקי שתולים ברבינו כל מיני דברים שאינם נכונים.

רבינו הוא נשאר תמיד הרבי שלנו וגם אם נתרחקנו קצת, ואסור לאדם להרגיש אף פעם שרבינו עזב אותו, רק כל הזמן להתחדש עם ההתקרבות יותר ויותר.

ורבינו רוצה שנחיה איתו במשך כל היום, כמו שר' נתן אומר והעיקר לשמוע בקול התחזקותו, וכמו שר' נתן אומר שנקודת חצות זה גם בחצות היום, ובהתבודדות לעשות את החשבון איך עבר היום, וגם אסור להיכנס מידי עמוק לחשבונות של הבעיות, כמו שר' נתן אומר שיש קושיות שזה מגיע מחלל הפנוי.

ולא צריך להתפעל מאף א' וללכת בדרכי רבינו בתמימות ובפשיטות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.