רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בפברואר 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר פרשת משפטים ה'תשנ"ב

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת משפטים שנת ה'תשנ"ב
סימן ו' ,
ומזה מובן גם בנוגע למאורע הנזכר לעיל – החלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים – בערב שבת פרשת משפטים , וכתתו חרבותם לאתים הוא ענין המובן ומחוייב גם בשכל האדם [ משפטים ] , שהרי , שכל אנושי מחייב קיומו של העולם על פי צדק ויושר , על ידי שלילת מלחמה שמביאה הרס וחורבן , רחמנא ליצלן , ועד שיביא לשבירת כלי המלחמה [וכתתו חרבותם ] והפיכתם לכלים שמביאים תועלת לישובו של עולם [ אתים ] , ואף על פי כן במשך כל הדורות התנהלו ריבוי מלחמות בין אומות העולם שגרמו הרס וחורבן בעולם – בניגוד להמתחייב בשכל האנושי ! ועל כן צריך לומר , שהסיבה האמיתית לכך שבתקופה האחרונה ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם , והתחלת תקופה חדשה של קיום העולם על פי צדק ויושר , שלום ואחדות , כמודגש ביותר בהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת זה , היא [ לא רק מצד חיוב השכל
 ( משפטים ) , שהרי חיוב השכל היה גם בכל הדורות שלפני זה , אלא גם , ובעיקר ] מפני שמתקרבים להזמן שאודותיו הכריזה התורה [ מסיני ] וכתתו חרבותם לאתים , ועל פי זה יש לומר , שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת פרשת משפטים על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים , היא , כתוצאה מהחלטת והכרזת מלכי רבנן שהנה זה [ מלך המשיח ] בא , החל מהפסק דין של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו שמכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו דמשך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו , וכן הפסק דין של הרבנים ומורי – הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה , יעמוד מלך מבית דוד וכולהו בחזקת שהוא משיח ועד להמעמד ומצב דהרי זה משיח בודאי – פסק דין מסיני , שנמשך וחדר גם בגדרי העולם , עד כדי כך שמנהיגי אומות העולם מחליטים ומכריזים מדעתם
 [ ובערכאות שלהם , שיש בהם התוקף דדינא דמלכותא דינא ] על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים , ויש לומר , שהדגשת שייכותה של החלטה והכרזה זו להפסק דין מסיני מתגלית ביום השבת
 [ שבו נעשית העליה דכל עניני ערב שבת
 ( כולל גם המאורע דהכרזת מנהיגי אומות העולם ) להקדושה דיום השבת ( יאכל בשבת , באופן שטורף מלפניו ) ] – שאז קורין בתורה פרשת משפטים כולה [ בציבור , ובברכה לפניה ולאחריה ] , שבה מודגש שגם המשפטים הם מסיני , ועל דרך זה בנידון דידן ,שהכרזת מנהיגי אומות העולם על דבר וכתתו חרבותם לאתים על פי חיוב שכלם [ משפטים שדנין גם אומות העולם בערכאות שלהם ] היא כתוצאה מפסק דין התורה [ מסיני ] על דבר ביאת משיח צדקנו ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.