שלום
וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שליט"א שבת פרשת משפטים שנת ה'תשנ"ב
סימן ו' ,
ומזה מובן גם בנוגע למאורע
הנזכר לעיל – החלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם
לאתים – בערב שבת פרשת משפטים , וכתתו חרבותם לאתים הוא ענין המובן ומחוייב גם
בשכל האדם [ משפטים ] , שהרי , שכל אנושי מחייב קיומו של העולם על פי צדק ויושר ,
על ידי שלילת מלחמה שמביאה הרס וחורבן , רחמנא ליצלן , ועד שיביא לשבירת כלי
המלחמה [וכתתו חרבותם ] והפיכתם לכלים שמביאים תועלת לישובו של עולם [ אתים ] ,
ואף על פי כן במשך כל הדורות התנהלו ריבוי מלחמות בין אומות העולם שגרמו הרס
וחורבן בעולם – בניגוד להמתחייב בשכל האנושי ! ועל כן צריך לומר , שהסיבה האמיתית
לכך שבתקופה האחרונה ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם , והתחלת תקופה
חדשה של קיום העולם על פי צדק ויושר , שלום ואחדות , כמודגש ביותר בהחלטת והכרזת
מנהיגי אומות העולם בערב שבת זה , היא [ לא רק מצד חיוב השכל
( משפטים ) , שהרי חיוב
השכל היה גם בכל הדורות שלפני זה , אלא גם , ובעיקר ] מפני שמתקרבים להזמן
שאודותיו הכריזה התורה [ מסיני ] וכתתו חרבותם לאתים , ועל פי זה יש לומר , שהחלטת
והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת פרשת משפטים על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם
לאתים , היא , כתוצאה מהחלטת והכרזת מלכי רבנן שהנה זה [ מלך המשיח ] בא , החל
מהפסק דין של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו שמכבר נשלמו מעשינו
ועבודתינו דמשך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו , וכן הפסק דין של
הרבנים ומורי – הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה , יעמוד מלך מבית דוד וכולהו בחזקת
שהוא משיח ועד להמעמד ומצב דהרי זה משיח בודאי – פסק דין מסיני , שנמשך וחדר גם
בגדרי העולם , עד כדי כך שמנהיגי אומות העולם מחליטים ומכריזים מדעתם
[ ובערכאות שלהם , שיש בהם התוקף דדינא
דמלכותא דינא ] על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים , ויש לומר , שהדגשת שייכותה
של החלטה והכרזה זו להפסק דין מסיני מתגלית ביום השבת
[ שבו נעשית העליה דכל
עניני ערב שבת
( כולל גם המאורע דהכרזת
מנהיגי אומות העולם ) להקדושה דיום השבת ( יאכל בשבת , באופן שטורף מלפניו ) ] –
שאז קורין בתורה פרשת משפטים כולה [ בציבור , ובברכה לפניה ולאחריה ] , שבה מודגש
שגם המשפטים הם מסיני , ועל דרך זה בנידון דידן ,שהכרזת מנהיגי אומות העולם על דבר
וכתתו חרבותם לאתים על פי חיוב שכלם [ משפטים שדנין גם אומות העולם בערכאות שלהם ]
היא כתוצאה מפסק דין התורה [ מסיני ] על דבר ביאת משיח צדקנו ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.