לא רק המדות שבלב אלא גם ענינים שבשכל צ"ל קשור עם מקור האמת
והטוב, שזהו הקב"ה. כי כשמקורו של השכל אינו בקדושה – אין לסמוך ע"ז
שהשכל כשלעצמו ינהיג אותו באופן המתאים, אלא התוצאות יכולים להיות להיות
בלתי רצויים, וכדמצינו בנוגע לחכמת יון, שאף שהיא בסמיכות להיכל הקדושה,
מ"מ נקראים היוונים "טמאים" "רשעים" ו"זדים", וידוע שהם היו מושחתים
במדותיהם, עד שהתנהגו היפך שכל האנושי! והביאור בזה, מכיון שכל דבר שהאדם
משכיל בשכלו, אף שהוא עפ"י כללי ההגיון וההשכלה וכו' אבל הוא מיוסד על
"הנחות" ו"הקדמות" (מושכל ראשון) שנקבעים ע"יהאדם עצמו, ולכן בהכרח שהיסוד
ומקור שלהם יהי'בתורת אמת. וזהו ענינו של היו"ט חנוכה – ההצלה מחכמת יוון,
שהסכנה בזה היא לא רק שלא יהיו בשלימות הראוי' אלא זוהי דרך שמביאה למעמד
ומצב של "טמאים" וכו', כנ"ל. וזהו משארז"ל "אורה זו תורה": תורה אין
ענינה שכל וחכמה, אלא מלשוןהוראה לאדם שדרכו בחיים יהי' של חיים אמיתיים.
משיחת פורים ה'תש"כ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.