מאת שאול שיף
אל תבוא במשפט עמנו כי לא יצדק לפניך כל חי" ( סליחות לערב ראש השנה ): ושואל בילקוט אוהב ישראל, משמע מכאן שאנו מבקשים מהקב"ה שלא יבוא כלל במשפט עמנו, אלא שמיד בפזמון השני אנחנו אומרים : "שופט כל הארץ ואותנו במשפט יעמיד" והרי זה בסתירה לתחינה הקודמת : "אל תבוא במשפט עמנו" ? אך האמת היא , שעל עצמנו לבד , על עם ישראל לבד, אנחנו מבקשים מאתו יתברך : "אל תבוא במשפט עמנו" וגו', אבל כשהקב"ה "שופט כל הארץ" , אם תשפוט גם את שאר האומות , אזי "ואותנו במשפט יעמיד" , שכן, מולם, מול אומות העולם , אנחנו נחשבים לצדיקים !!! שנה טובה ומתוקה , כתיבה וחתימה טובה , וכל הרשעה כעשן תכלה.
אל תבוא במשפט עמנו כי לא יצדק לפניך כל חי" ( סליחות לערב ראש השנה ): ושואל בילקוט אוהב ישראל, משמע מכאן שאנו מבקשים מהקב"ה שלא יבוא כלל במשפט עמנו, אלא שמיד בפזמון השני אנחנו אומרים : "שופט כל הארץ ואותנו במשפט יעמיד" והרי זה בסתירה לתחינה הקודמת : "אל תבוא במשפט עמנו" ? אך האמת היא , שעל עצמנו לבד , על עם ישראל לבד, אנחנו מבקשים מאתו יתברך : "אל תבוא במשפט עמנו" וגו', אבל כשהקב"ה "שופט כל הארץ" , אם תשפוט גם את שאר האומות , אזי "ואותנו במשפט יעמיד" , שכן, מולם, מול אומות העולם , אנחנו נחשבים לצדיקים !!! שנה טובה ומתוקה , כתיבה וחתימה טובה , וכל הרשעה כעשן תכלה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.