הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון
שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שלט"א
שבת פרשת שופטים שנת ה'תנש"א
סימן יא ,
מזה מובן הלימוד לכל אחד ואחד בעמדנו בשבת פרשת שופטים
בדורנו זה ובפרט בזמן האחרון , הרגעים האחרונים דהגלות – שצריכה להיות עבודה בהתאם
מדה כנגד מדה למצב הגאולה , לפרסם אצל עצמו ואצל כל אלו שאפשר להגיע אליהם –
שצריכים לקבל על עצמם ולקחת על עצמם [ ביתר חוזק ] את ההוראות והעצות דשופטיך
ויועציך שבדורנו – מאן מלכי רבנן בכלל , ובפרט נשיא דורנו – הבא בהמשך לרבותינו
נשיאינו שלפניו – שופט דורנו ויועץ דורנו ונביא דורנו , וכציווי התורה הנזכר לעיל
, נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך ונתתי דברי בפיו ודיבר אליהם את כל אשר אצונו ,
אליו תשמעון , וכפסק דין הרמב"ם הנזכר לעיל , שאם יש לאחד המעלות והשלימויות
שצריכים להיות לנביא ומראה אותות ומופתים – כפי שראינו ורואים בהמשך קיום ברכותיו
אצל נשיא דורנו – הרי אין אנו מאמינים בו מפני האות לבדו כולהו אלא מפני המצוה
שצוה משה בתורה ואמר אם נתן אות אליו תשמעון , על ידי זה שיאמר דברים העתידים
להיות בעולם ויאמנו דבריו
[ כפי שראו זאת אצל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ]
, ויתירה מזו , נביא שהעיד לו נביא אחר שהוא נביא – כפי שהוא בנוגע לנשיא דורנו ,
ונמשך בדור שלאחריו על ידי תלמידיו כולהו – הרי הוא בחזקת נביא ואין זה השני צריך
חקירה , וצריכים לציית לו תיכף ומיד עוד קודם שיעשה אות , ואסור לחשוב אחריו
ולהרהר בנבואתו שמא אינו אמת ואסור לנסותו יותר מדי כולהו שנאמר לא תנסו את השם
אלקיכם כאשר נסיתם במסה כולהו , אלא מאחר שנודע שזה נביא יאמינו וידעו כי השם
בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו כולהו , כיון שמאמינים בדברי הנביא , לא משום
שאלו דבריו של הנביא , אלא משום שאלו דברי הקדוש ברוך הוא על ידי נביא זה
[ אפילו לא דברי הקדוש ברוך הוא שנאמרו על ידי נביא שני
, אבל לא נאמרו אליו ] , ישנה הוראה כנזכר לעיל , שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור ,
שזכינו שהקדוש ברוך הוא בחר ומינה בעל בחירה , שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי
הדור , שיהיה השופטיך ויועציך ונביא הדור , שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת
כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה , בכל עניני תורה ומצוות , ובנוגע לחיי והנהגת
היום יום הכללית , גם בבכל דרכיך [ דעהו ] וכל מעשיך [ יהיו לשם שמים ] , עד –
הנבואה העיקרית – הנבואה שלאלתר לגאולה ותיכף ומיד ממש הנה זה [ משיח ] בא , וביחד
עם הזכות – יש לכל אחד מאנשי דורנו האחריות לקבל על עצמו את השופטיך והיועציך ,
ולציית להוראות ועצות טובות שלו – ובלשון רבים [ שופטיך ויועציך ] , ריבוי משפטים
וריבוי עצות , נוסף על כך שזה בא
[ ומיוסד על ההוראות והעצות ] משופטיך ויועציך , מאן
מלכי רבנן , ורבותינו נשיאינו בדורות שלפני זה – שאז יש לזה גם התוקף המובן לכל
אחד בבחינת עצה טובה [ לא רק בדרך ציווי ] , שאפילו אם הוא אוחז מעצמו
[ ואפילו אם יש לו על פי תורה ושולחן ערוך ממה
לאחוז מעצמו ] , הרי יחיד ורבים הלכה כרבים – כדעת השופטיך ויועציך – רבים , ועל
ידי הקבלה וקיום ההוראות דשופטיך ויועציך שבדורנו – נעשה על ידי זה גופא מעין
והתחלת קיום התפלה השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחלה בגאולה האמיתית והשלימה
[ כנזכר לעיל ] , במכל שכן מסוף מעשה במחשבה תחלה , על אחת כמה וכמה שזה כבר גם
בדיבור [ ניב שפתיים , ענין הנבואה ] , כנהוג לאחרונה לבטא את הדברים בדיבור ,
כולל ובמיוחד – שהנה הנה באה הגאולה , - ועל פי זה ישנו גם מענה על השאלה ששואלים
על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש – לכאורה , כיצד זה יכול לעבור
ולהצליח בצורה חלקה כל כך , כיצד יגיבו בני הבית על זה ומה יאמר העולם על כך ?!
והמענה הוא , שאילו עניני הגאולה היו חידוש , אולי היה מקום לשאלה , אבל היות
והגאולה אינה חידוש דבר , אלא כל עניני הגאולה התחילו כבר [ כבתחלה ] וכבר נמשכו
ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין תחתון למטה ממנו [ בבחינת ויועציך כבתחלה ] –
לא יהיה פלא כאשר הגאולה באה תיכף ומיד ממש !
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.