חרדה פשוטו כמשמעו, יושבים שם רבנים וכאלו אשר נואמים ומטיפים על קדושת עיניים וצניעות, וכלל לא מפריע להם מה שקורה בועידה זו שהפכה במשך השנים לאחד המקומות הכי פרוצים בדור האחרון
נתעלם כאן לרגע ממה שקורה בשבת כשיושבים בחדר האוכל אנשים ונשים יחדיו, ובשביל לפייס את הכמה חסידים דוחפים אותם לחדר אוכל אחר לבד. נכון שנגע-פגע זה התחיל עוד בזמן ר' אהרן קוטלר שהיה יושב עם אשתו ונשות הרבנים אחרים יחד בשבת באותו שולחן, אבל הגיע הזמן לתקן ואין מתקנים ממשיכים באותו דרך הגורם ליותר ויותר צעירים לבא לועידה לשבת מפני ששם יושבים במעורב בהכשר הגדולים
אבל לא על זה אני כותב כאן מפני שצרה זו היא רבת שנים. השנה קרה משהו שזעזע את גדולי התורה שהיו שם, נתבקשתי על ידי אחד מן הגדולים שנמצא שם כמעט בכל שנה, לכתוב על כך ולא לכתוב שמו מפני שאינו מחפש צרות עם ראשי אגודת ישראל
הסדר הוא שהגברים יושבים בצד אחד והנשים בצד האחר כשרק הפרדה קצרה ביניהם והמחיצה אינה מחיצה אבל גם מכך נתעלם
מה שקרה שבחלק האחורי של האולם ישבו גברים ונשים יחדיו ראו שם חסידישע יונגלייט יושבים יחד עם נשים באין מפריע, ועל כך הזעקה גדולה
שורות אלו אני מעלה כשליח של רבנים ליטאים שביקשו ממני למחות מפני שאין להם דרך אחרת הם חוששים לנקמה אם יידעו כי פנו אלי
נתעלם כאן לרגע ממה שקורה בשבת כשיושבים בחדר האוכל אנשים ונשים יחדיו, ובשביל לפייס את הכמה חסידים דוחפים אותם לחדר אוכל אחר לבד. נכון שנגע-פגע זה התחיל עוד בזמן ר' אהרן קוטלר שהיה יושב עם אשתו ונשות הרבנים אחרים יחד בשבת באותו שולחן, אבל הגיע הזמן לתקן ואין מתקנים ממשיכים באותו דרך הגורם ליותר ויותר צעירים לבא לועידה לשבת מפני ששם יושבים במעורב בהכשר הגדולים
אבל לא על זה אני כותב כאן מפני שצרה זו היא רבת שנים. השנה קרה משהו שזעזע את גדולי התורה שהיו שם, נתבקשתי על ידי אחד מן הגדולים שנמצא שם כמעט בכל שנה, לכתוב על כך ולא לכתוב שמו מפני שאינו מחפש צרות עם ראשי אגודת ישראל
הסדר הוא שהגברים יושבים בצד אחד והנשים בצד האחר כשרק הפרדה קצרה ביניהם והמחיצה אינה מחיצה אבל גם מכך נתעלם
מה שקרה שבחלק האחורי של האולם ישבו גברים ונשים יחדיו ראו שם חסידישע יונגלייט יושבים יחד עם נשים באין מפריע, ועל כך הזעקה גדולה
שורות אלו אני מעלה כשליח של רבנים ליטאים שביקשו ממני למחות מפני שאין להם דרך אחרת הם חוששים לנקמה אם יידעו כי פנו אלי
chaimkeh, ata kazeh baal tayveh? ata nivhal kol kach "menushem"
השבמחקdai im hashetuyot shelcha
חיים אתה כותב שזה התחיל עוד בזמן רבי אהרן קוטלר ו"הגיע זמן לתקן" אתה סותר את עצמך. כי אם זה התחיל בזמן רבי אהרן קוטלר אז כנראה שהוא לא אחז שצריך לתקן. ואין ב"ד יכול לבטל דברי ב,ד חבירו אלא אם כן גדול ממנו וכו'
השבמחקחוץ מזה מי אתה שתבוא לומר שצריך לתקן משהו בעניני צניעות אחרי שכולא עלמא ידעי שאין כמוך פרוץ בענינים אלו וד"ל.לפעמים עדיף שתשתוק בנושאים מסויימים ולא לגלגל עיניים כאחד מן הצבועים
עם הארץ טמא שכמוך ישנה גמרא מפורשת הפוך מדבריך שבעניני צניעות קדושה וטהרה הכלל הזה לא קיים
מחקמסכן, לא יודע אפילו משנה. במקדש היו מתפללים! ואפילו מתפרקים בשמחה! מעורב גברים ונשים.
מחקממטרת המקדש היה לעקור את הע"ז שיסודה ההתיחסות לאשה כהפקר. לכן היה המקדש מעורב לחנך שמעורב הוא קדוש. עיין בסוגיה לגבי ביטול ההפרדה בסוף שמחת בית השואבה במסכת סוכה, כדי להחזיר את המקדש למצב עליו מורה הנבואה שיהיה מעורב!
יאלה גם כן אתם. אפילו ר' אהרון קוטלר הבין שלא יתכן שהיהדות אינה מתירה לאיש לשבת עם אישתו. כנראה שהוא גם הבין (קצת יותר טוב מאחרים בימינו) את המושג "איתו איתו בעיר" ולכן לא ראה לנכון להכריח ישיבה של כל זוג בשולחן לעצמו.
השבמחקאז למה פתאום צריך להחמיר? אתמהה!
מנוול!! אתה הזקן הנואף , שכותב על עריות דהורייתא , מדבר על ישיבה בנפרד!!! בוש והכלם,
השבמחקנכון, פה אתה לא צריך להחמיר. במיוחד שאף חסידעשע אינגרמאן לא פנה אליך!!!
הדבר אחר מראה טלפיו ראו כי כשר אני,
בודאי תמחוק גם את התגובה הזאת.
ב"ה שיושבים עם נשותיהם ולא נשים אחרות,במאבקך הבילתי נגמר בחסידי גור דבקה בך קצת מסטיותיהם.
השבמחקתני רבי שמעון בן יוחאי: כל פרצה שאינה מן הגדולים אינה פרצה.
השבמחקi dont think you understand "Lita".
השבמחקmy family comes from there, and the problem of today, is mainly that some people are trying to force Hungerians Minhagim, on Lita.
in Lita, there was no problem for a men to seat next to his wife, and for cousins, boys anf girls to play together.
according to my father who came from there, the only Tzniuse issue was to talk about tznius.
when you talk about tznius, for example about a length of a
skirt, your mind start to wonder about it, and that is
the problem. tzniuse is not a subject to talk about, and if there is a problem with a single person, you deal with it with him, and not with setting another rule to follow. we are not Muslims.