רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 במאי 2018

ידיעות כלליות



סוריה: "נסיגת הכוחות האיראנים לא באה בחשבון" סגן שר החוץ הסורי אומר כי אין מה לדון ביוזמה להוצאות כוחות המשטר האיראני וחיזבאללה מהמדינה • אתמול דווח כי נשיא רוסיה פוטין מקדם יוזמה לפירוז סוריה מכוחות זרים, במסגרתה ישראל תפסיק לתקוף במדינה - בתמורה לנסיגה איראנית. (ישראל היום)
הקשר הסודי בין הקמפיין לנשיאות של טראמפ לבכירי אמ"ן לשעבר, חשיפת וואלה! NEWS: חברת inspiration, שפועלת מכפר שמריהו ומנוהלת על ידי בכיר לשעבר באגף המודיעין, עבדה מאחורי הקלעים למען בחירתו של דונלד טראמפ לאיש החזק בעולם. לאחרונה הגיעו לישראל סוכני FBI במסגרת חקירת מעורבות גורמים זרים בבחירות בארה"ב.
יענקי פרבר חושף: טראמפ יודע בדיוק מה התקשורת החרדית כותבת עליו, שנה וחצי לכהונת הנשיא טראמפ, 'בחדרי חרדים' שוחח עם העיתונאי החרדי היחיד שהתקבל לראיון - שיחה פנים מול פנים עם דונלד טראמפ כחודש וחצי לפני בחירתו • הוא מנתח את התקופה שעברה מזווית חרדית ועל השינוי שחל ביחס החרדים כלפיו • המחווה של טראמפ לששת ילדיו והמעקב הצמוד של טראמפ אחרי התקשורת החרדית.
העיתון הפלסטיני אל-קודס: לפי המתווה שמגבש ממשל טראמפ, חמאס יפסיק לחפור מנהרות, להתחמש ולפתח נשק רקטי ויסכים להפסקת אש ארוכת טווח שתכלול גם חילופי שבויים. בתמורה יוקמו נמל ימי ותחנות כוח שיספקו חשמל 20 שעות ביום ויושקעו מאות מיליוני דולרים בהבראת הכלכלה ובשיקום עזה. (כאן)
דוברת הבית הלבן אמרה שארצות הברית ממשיכה להתכונן למפגש הפסגה עם קוריאה הצפונית. אך הדגישה כי "הנשיא הבהיר את ההתחייבות שהוא רוצה לפירוז מצד קוריאה הצפונית, זה לא השתנה"
קוריאה הדרומית: השיחות עם קוריאה הצפונית בוושינגטון צפויות להיערך רק לאחר ה-25 ליוני, תאריך סיום התרגיל הצבאי המשותף שלנו עם ארה"ב (אלון מיטלפונקט)
דוברת הבית הלבן: "אין תוכניות כרגע להיפגש עם מנהיגי הרשות הפלסטינית. אם משהו ישתנה בנושא אנו נודיע".
דב אייכלר בחצות בסקופים עם תוצאות סקר הסקופים ו"קו עיתונות": 43% בעד ריצה משותפת של דגל התורה ואגודת ישראל בירושלים, לעומת 28% התומכים בריצה נפרדת ו-18% שתומכים בריצה משותפת רק אם יתוקנו יחסי הכוחות.
עוד מתוצאות סקר הסקופים ו"קו עיתונות", משה ליאון עם 37% תמיכה 5% פחות מזאב אלקין. נחמן שי מפתיע עם 10%. אבי גרינצייג בראיון: נחמן שי מפתיע עם אחוזי התמיכה בו לעומת אחוזים בודדים לחביליו סלמן וברקוביץ, הנציגים החרדים כנראה יעדיפו את ליאון אם לא יהיה מועמד חרדי.
בנק ירושלים: שמחה בונים, חסיד גור מבית שמש מתקשה להתנתק מ"בנק ירושלים" - הם גובים ממנו עמלות למרות שעזב את הבנק. בראיון לחצות בסקופים: השארתי יתרה של 20 שקל בבנק ואחרי חודש הפכתי לבעל מינוס מבחינתם אולי כעונש על זה שעזבתי. בנק ירושלים: הנושא בבדיקה מול הסניף.
ריבלין בחצות בסקופים: במפלגות החרדיות מעריכים שנתניהו מעכב את ההכרזה על אלקין כמועמד הליכוד לראשות עירית ירושלים עד שיראה את המלצות הועדה של ליברמן לחוק הגיוס החדש.
שר החוץ האמריקני אומר כי "נעשה הכל על מנת שהפסגה עם קוריאה הצפונית תהיה מוצלחת". הוא התייחס לנושא האיראני והוסיף שהוא מאמין שיצליח לטפל גישה דיפלומטית בנושא עם אירופה.
השיחות בין קוריאה הצפונית לשכנתה מדרום יחודשו ככל הנראה אחרי ה-25 במאי, בתום התרגיל הצבאי המשותף עם ארה"ב, כך אמר דובר הממשלה בסיאול.
עזה: ‏כ־20 פצועים מרצועת עזה שנפגעו באירועים האלימים סמוך לגדר בשבוע שעבר הועברו לטיפול רפואי בירדן. דובר משרד הבריאות בעזה ציין כי מדובר בקבוצה שנייה של פצועים שיצאו את גבולות הרצועה דרך מעבר ארז, והועברו לבתי חולים בירדן. בשבוע שעבר הועברו לממלכה 7 פצועים בעלי אזרחות ירדנית וקרוביהם
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי יקדם קיצוץ נוסף במיסים עד חודש נובמבר, זאת לקראת בחירות אמצע הקדנציה.
על פי דיווחים פלסטינים, צה"ל תקף הלילה שני מתקנים של המשטרה הימית ברצועת עזה. ברשתות החברתיות דווח על פיצוצים מערבית לעיר עזה ועל אש שפרצה במקום. מנגד, דיווחים אחרים טוענים כי מדובר בתקיפה של סירות שהתכוונו לשבור את המצור על העיר
הודעת דובר צה"ל, תקיפת תשתית טרור תת-קרקעית ומטרות טרור ימיות של ארגון הטרור חמאס, דובר צה"ל מוסר כי לפני מספר דקות תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב תשתית טרור תת-קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, שתי מטרות טרור של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. התקיפות בוצעו בתגובה להצתת עמדה צבאית בשטח ישראל אתמול בבוקר על-ידי מספר מחבלים שחצו מרצועת עזה, וכן לאור המשך ניסיונות ההעברה של רחפנים ועפיפונים לשטח ישראל לצורכי טרור והבערת שטחים. צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה מעל ומתחת לקרקע, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה.
היסטוריה: בני הישיבות לא יתייצבו בלשכת הגיוס. לאחר 70 שנה בהם בני הישיבות מגיעים ללשכת הגיוס להתייצבות ראשונה ארוכה ומתישה, ועד הישיבות עושה לזה סוף והחיילים יגיעו לריכוזי הערים החרדיות כדי לקבל את הבחורים. עניין ההתייצבות עלה שוב על רקע העברת חוק לפיד לפני מספר שנים, כאשר כמה מהאדמורי"ם ביקשו מ'ועד הישיבות' לפעול לערוך שינויים בהסדר הנהוג מאז ומקדם בהתייצבות הראשונה, וכבר אז בהשתדלות הועד עברו להליך של התייצבות מרוכזת, שבו הישיבה מתאמת לכל הבחורים יום התייצבות מיוחד שבו מגיעים כולם ביחד בליווי איש צוות מטעם הישיבה, שמסייע לבחורים במידה ויש צורך בכך. לפני כחצי שנה בחודש חשוון תשע"ח חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי הצבא יחליף את הראיון האישי הנהוג בהתייצבות הראשונה בשאלון שימולא מראש ויימסר בלשכת הגיוס באופן שיחסוך את ההתייצבות בלשכת הגיוס.
נשיא פנמה, חואן קארלוס ורלה, שחזר מביקור בישראל לפני מספר ימים, אמר בריאיון לעיתון מקומי כי ארצו לא תעביר את השגרירות לירושלים.

להמשך כנסו כאן:




פסגת טראמפ-קים | סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס: "לא נבצע כל ויתור עד שקוריאה הצפונית תראה מהלכים הניתנים לאימות בקשר להתפרקותה מנשק גרעיני" (אלון מיטלפונקט)
נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה-אין הגיע לבית הלבן לפגישתו עם הנשיא טראמפ. טראמפ אמר כי יהיה מצוין אם הפסגה עם קוריאה הצפונית תתקיים בסינגפור, אך גם אם לא זה בסדר. הוא הוסיף כי הוא חושב שמנהיג הצפון רציני בנוגע לפירוז.
טראמפ על הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית: ישנם תנאים מסוימים שאנו מעוניינים בהם ואם לא נקבל אותם לא נקיים את הפסגה. אם זה לא יקרה עכשיו אולי זה יקרה בזמן אחר, פירוז הוא תנאי מחייב ‎
שר הפנים, אריה דרעי, יעניק מחר, יום ד׳, 23.5.2018, את הדרכון הביומטרי השני מיליון (2 מיליון) לתושב בית שאן שחידש לאחרונה את דרכונו הישראלי.בטקס שייערך מחר בלשכת שר הפנים דרעי, יוענק הדרכון הביומטרי השני מיליון שהונפק מאז תחילת הפיילוט הביומטרי בחודש יוני 2013. הטקס ייערך מחר בשעה 17:00 בלשכת שר הפנים בירושלים.
קלמן ב'בחדרי': בשל ריבוי חילולי השבת בירושלים יתכנסו מחר רבני השכונות לכנס חירום בכדי לדון באפשרויות  בחיזוק השבת במרחב הציבורי בעיר.
ח"כ דוד ביטן למימרן בקול חי: צהל צריך לבוא ולהגיש הצעת חוק ולהגיד מה הם רוצים. הם לא רוצים לגייס את החרדים. ערבים גם לא מתגייסים אין שויון בגיוס. אנחנו  חייבים למצוא הסדר בנושא הגיוס. צהל הולך להגיש פעם ראשונה את הצעת חוק ואנחנו חייבים להתגבר עליו ולהגיע לפשרה. הליכוד בעד הורדת אחוז החסימה, אלי ישי הקולות שלו הלכו גם לערבים ולמפלגת העבודה. אנחנו רוצים למנוע את זה. אני מנסה לסייע במו"מ בצפת לבחירתו של שוקי אוחנה עם תמיכה של החרדים. בערד אני מוביל חיבור בין כולנו, ליכוד, ישראל בתינו יחד עם גור כדי להחליף את בן חמו. עם ראה"מ יחליט על מועמד ליכוד בירושלים זה יהיה אלקין, אנסה לעזור לו עם החרדים.
השר אופיר אקוניס לגלסנר ב'קול ברמה': לגבי רשימת הדרישות לאיראן: אנחנו בעידן אחר, קוראים דברים דרמטים בעולם ובחירתו של טראמפ ועמידתו לצד ישראל הוא אחד הדברים הטובים שקרו למדינת ישראל. אחד הדברים החשובים שצריך לפעול בכל מהלך והסדר, זה הסרת הרעיון של שתי מדיניות. אנחנו בעד שלום תמיד! הבעיה היא שאין עם מי לדבר בצד השני כי אין על מה. אני עדין מתלבט לגבי הריצה לראש עיריית תל אביב.  זה שליחות גדולה. אני עדין לא יכול להיות איש בשורות בנושא הזה. לא אתנגד לפשרות בנושא חוק הגיוס. גם אם יש דברים שלא נוח לי בחלק מהדברים שעולים בנושא, אני מחויב לקואליציה.
ב'קו עיתונות': רגע לפני החתימה על הקמת רשימה דתית מאוחדת לש"ס, 'דגל' ו'הבית היהודי' בחדרה - סניף 'הבית היהודי' הצביע נגד המהלך והוא ירד מהפרק.
"ווינט": ‏באיגוד השידור האירופי רמזו לתאגיד שהם חוששים מהתערבות פוליטית ישראלית באירוויזיון ולכן לא בטוח שהוא יערך בישראל, בעיה נוספת: חילול שבת אפשרי בירושלים שמונע הכרזה רשמית על מיקום.
חוק המענה האנושי יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל לגלסנר ב'קול ברמה': החוק שלנו יביא לשינוי כלפי כל אזרח ואזרח. מהיום אזרח לא יצטרך להמתין יותר מ 6 דקות לקבל טיפול מקצועי. ולא יהיה מצב שיעבירו אותו לעוד מוקד וזאת הבשורה הגדולה.
הקרב על המפכ"לות | היועמ"ש מנדלבליט במכתב לשר ארדן: לפני שתתחיל לעסוק בנושא, פנה אליי על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה
טראמפ: הקוריאות יישארו נפרדות בהתחלה והן אלו שיחליטו בעתיד האם להתאחד.
הסקופים: הנער בן ה-17 שטבע בכינרת ומצבו קשה הוא יצחק בן משה ומרים תושב שכונת ברכפלד. הציבור נקרא להתפלל לרפואתו.
דנה ויס: ‏מחיר התמיכה בישראל: הממונה על שגרירות אנגולה פוטר משירות החוץ של מדינתו בעקבות השתתפותו בקבלת הפנים לרגל העברת השגרירות שהתקיימה בשבוע שעבר במשרד החוץ בטענה שפגע בשמה הטוב של אנגולה. הסמנכ"ל שאישר לו להשתתף שילם אף הוא בתפקידו.
שמעון ריקלין בתגובה: ערב טוב לדנה וייס. אמרו לי שפתחת את המהדורה שלכם עם הכותרת: משבר ביחסים של ישראל עם אירופה. אז אין שום משבר כזה מעבר לדיונים הרגילים. אולי להיפך. עוד מדינות באירופה שוקלות להעביר את השגרירות שלהם לירושלים. בתודה מראש, וערב טוב.
פסגת טראמפ-קים | הנשיא טראמפ: "ייתכן כי נשיא קוריאה הדרומית מון יגיע למפגש" (אלון מיטלפונקט)
פסגת טראמפ-קים | הנשיא טראמפ: "חל שינוי בגישה של קים לאחר פגישתו השנייה עם נשיא סין. אינני מאשים אף אחד, אך אינני מרוצה משינוי הגישה" (אלון מיטלפונקט).
פרסום ראשון של זאב קם ב-‎#חדשותהערב: היועמ"ש אביחי מנדלבליט זומן לדיון מיוחד בוועדת החוקה של הכנסת, שיעסוק בעיקר בחקירות ראש הממשלה, שם יענה לשאלות של ח"כים בנושא. מקורות בוועדה אמרו לכאן חדשות כי מנדלבליט אישר את הגעתו לדיון, שצפוי להתקיים בסוף יוני.
הכנסת תדון מחר בהכרה ברצח העם הארמני. זנדברג מתכוונת לדרוש הצבעה במליאה ולא להסתפק בהעברת הנושא לאחת הועדות לאחר שהצעה דומה כבר אושרה בועדת החינוך ב-2015. לא מעט חברי קואליציה תומכים בהכרה בהם גם יו״ר הכנסת אדלשטיין. הקואליציה תגבש מחר את עמדתה.(דפנה ליאל)
חשיפת הפעילות של חיל האוויר ע"י האלוף עמיקם נורקין היא הפעם השלישית בתוך שבוע, שבה ישראל מסירה את העמימות מעל התקיפות בסוריה. ההערכות הן כי ישראל שולחת כך מסר לאיראן. עם זאת בצה"ל נמנעו מחשיפת התמונה של מטוס ה-F35 מעל ביירות, כדי לא להתגרות בחיזבאללה ואיראן ‎#חדשותהערב.
ח"כ מוזס למימרן ב"קול חי": אין חוק גיוס ואפילו טיוטה אחת לא קיבלנו מליברמן. נראה את ליברמן שולח חוקרים לאוניברסיטה או למכללה אקדמית אחת. רק לישיבות מותר.
מצרים מפעילה לחץ על הפלסטינים כדי שהרשות תחזור להיות מעורבת במתרחש ברצועת עזה - ותקדם תכניות לסיוע לרצועות עזה שהיו עד כה תקועות. המטרה: לקדם כבר בחודשים הקרובים פרויקטים שהוקפאו בתחום המים החשמל והבריאות. גורם ישראלי אישר לכאן חדשות כי מצרים מעורבת במגעים להסדרת המצב ברצועת עזה.
יקי אדמקר ב‏פרסום ראשון: אחרי האיום של ליצמן וגפני, נתניהו ביקש בימים האחרונים להאיץ את קידום חוק הגיוס. שוחח בנושא גם עם השר ליברמן.
מיכי אלפר לגרודקה ואוחיון ב׳קול ברמה׳: שאלת התמיכה ביונה יהב היא לא פוליטית, יונה יהב רודף את הציבור החרדי בחיפה כבר 14 שנה.
פירסמנו הערב בחדשות 20: גורם בכיר בבית היהודי מאיים:" נלך לבחירות על פיסקת ההתגברות. בנט נתן לכחלון ולנתניהו שבועיים למצוא פתרון ולא קרה כלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.