רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

הרב זארגער בכינוס סאטמאר בווילימסבורג: כשבנו את קרית סאטמאר בשכונת עזרת תורה בירושלים התגלו קברים ור' דוד שמידל הורה להמשיך לבנות

מאת עדה'ניק

פליטת פה? בהפגנה שהתקיימה בבית מדרש ראדני בווילאמסבורג נגד חילולי קברים במתחם גולובנציץ בבית שמש, גילה דומ"ץ הפלג של רז"ל בירושלים, כי גם בשיכון סאטמר בשכונת עזרת תורה בירושלים התגלו קברים בעת הבניה, ולמרות זאת המשיכו לבנות.

האם מה שמותר לסאטמר אסור לאחרים? בהפגנה שהתקיימה בבית המדרש ראדני בווילאמסבורג נגד חילולי קברים במתחם גולובנציץ בבית שמש, גילה דומ"ץ העדה החרדית שנאם במקום כי בעת בניית שיכון סאטמר בשכונת עזרת תורה בירושלים התגלו קברים ולמרות זאת המשיכו לבנות.

הרב משה זאב זורגר דומ"ץ של הפלג הסאטמרי רז"ל בירושלים ומו"ץ העדה החרדית שנאם בהפגנה, סיפר בין היתר שבעת בניית שיכון ויואל משה בשכונת עזרת תורה בירושלים, גם היה חשש לקברים כפי שיש במתחם גולובנציץ, אולם המשיכו לבנות בהיתר של יו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל.
חיים שאולזון מוסיף:
הקטע שהביא עדה'ניק הופיע בלדעת' אבל אין זה חדש כלל, כאן קראתם על זה כל כך הרבה פעמים, כבר שלשים שנה שאני כותב וכותב על זה מפני שאני הייתי עד למעשה
אגלה לכם סוד קטן. אני כמעט וקניתי את השטח הזה לפני שאליעזר קעסנטענבאום קנה, ימים בטרם שילמתי את הכסף הוזהרתי על ידי 'אתרא קדישא' שיש שם מערות וקברים וכי לא אוכל לבנות ולכן שילמתי קנס גדול הפסדתי סכום כסף שכבר הפקדתי ומשכתי חזרה לא חיפשתי צרות, וקצת מאוחר יותר שמעתי כי סאטמאר קנו ולהם דוד שמידל מאפשר לבנות, שאלתי היתכן, ואמר לי מי שאמר כשאתה תתן ל'אתרא קדישא' מה שסאטמאר נותנים גם אתה תוכל לבנות
מאז איבדתי את האימון ב'אתרא קדישא' 

המתווך שתיווך לי את השטח היה רבה של ירושלים דאז ר' בצלאל ז'ולטי שלו היה ענין במכירת המקום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.