רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

האם מעמדו של ה'שליח ראשי' בסכנה?

מאת חב"דניק

מכתב שפורסם בכינוס השלוחים חב"ד בניר עציון היום!

בעקבות פנייתם של מספר שליחים מרכזיים, בדבר השמועה כי גורמים מסוימים מתוך בי"ד רבני חב"ד עומדים לפרסם מכתב תקדימי בדבר מעמדו של 'השליח ראשי' די בכל אתר ואתר, ראינו לנכון לפנות לציבור אנ"ש שיביעו עמדתם בנושא באמצעות מערכת התגובות של האתר.

המכתב, כך מוסרים השליחים, מבטל למעשה את מעמדו הייחודי של השליח הראשי, בכך שהוא קובע כי אין יותר סמכות בלעדית לשליח הראשי למנות שליחים נוספים מטעמו באזור עליו הוא מופקד. מעתה, אומרים השליחים בדאגה, ניתנה הרשות לכל גורם לפתוח בית חב"ד בתחום פעילותו של השליח הראשי, מבלי להיות כפוף אליו. השליחים מזהירים, כי פירצה זו עלולה למוטט את כל פעילותו של השליח הראשי, ולקבוע סדרי עולם חדשים במפעל השליחות עליו הקפיד הרבי במאות מכתבים אשר בהם העניק סמכות מלאה לשליח הראשי, ולגופים הרשמיים – מל"ח וצאגו"ח.

השליחים הביעו פליאה ותמיהה רבה, על עצם הרעיון של המכתב, ועל כך שלא מובן מי יהין לבטל דפוסי פעילות של עשרות שנים אותן טבע הרבי ומסר נפשו עליהן. השליחים מסיימים בתקווה שזהו רק בגדר שמועה, וכי דבר פרסום מכתב מעין זה לא יצא לפועל ח"ו. והאמת והשלום אהבו.

2 תגובות:

  1. כנראה פרי מעשה ידיו של שילת (הרעיון להחליש השלוחים ראשיים שכידוע ברובם נגדו)

    השבמחק
  2. הבעיה כיום שהשלוחים הראשיים נהפכו לאדמורים במקומותם ובכוח זה הם עושים את כל העוול בעולם נגד שלוחים שמסרו את נפשם בעיר, בנוסף אותם שלוחים הראשיים מבזים ומלגלגים על בית דין רבני חב"ד , אינם שומעים בקולם כאשר את הבית דין מינה הרבי לקובעי החלטות בארץ הקודש. חייבים להחזיר את הכוח לידיים הנכונות בית דין רבני חב"ד

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.