רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

הרב שטיינמן מתגלה כמנהיג הדור כמו מרן החזון איש זצ"ל בשעתו

מיום ליום אני מגלה את גדולתו של מרן הגאון האדיר רבי אהרן לייב שטיינמן. נער הייתי וגם זקנתי. בניגוד לצעירים של היום שלא הכירו ולא שנו ויודעים רק את לשרוף פחים, לא רבים הכירו את תולדות הציבור החרדי בארץ ישראל. מי שעיצב את השיטה של הציבור החרדי שתוכל לשרוד מול השלטון החילוני היה החזון איש שבחכמתו ובפקחותו האדירה הצליח לנווט בין שני העגלות שדוהרות אחת מול השניה. אילו החזון איש היה נכנע להרפתקאות נוסח נטורי קרתא וחולי נפש כדוגמת המטורף והשייגעץ משערי חסד, ככל הנראה יהודים חרדים לא היו קיימים בארץ ישראל.
 
אני עוקב אחרי הרב שטיינמן עשרות שנים ובשנים האחרונות בעיקר, ואני מגלה מה זה המשמעות של מנהיג הדור. כמי שמבין דבר או שניים בהנהגה וראיתי בעברי מה זה מנהיגות אחראית שקולה ורצינית שלא נכנעת לתכתיבי רחוב ובריונות אלימה, הרב שטיינמן כדוגמת החזון איש פועל בשנתיים האחרונות להבטיח את הקיום החרדי בארץ ישראל לעוד חמישים שנה, ובדרך צריך לבער כמה קוצים ולנכש עשבים שוטים שהצמיחו לנו כאן בעשרות השנים האחרונות המאיימות לכלות חלילה כל חלקה טובה.
 
הרב שטיינמן ישאיר למטורפים המחבלים לצעוק יחד עם הסיקריקים שהנזקים שהם גרמו קשה מאד לתקן, אבל בחזון איש 5, יבטיחו את המשך הקיום החרדי בארץ ישראל, בניגוד לטיפוסים המפוקפקים כשמוליק אויערבך שוקי ארנברג ועוד כמה סוטים שכל עניינם הוא גאווה ושכולם יידעו שהם הם הגדולים. הם חשבו שהרב שטיינמן ירקוד לפי החליל של המטורפים אבל הם טעו. את הבית ספר שהרב שטיינמן יעביר אותם הם ילמדו עוד הרבה שנים. מה שאני מתפלל כמי שדואג לעתיד עולם התורה והציבור החרדי שה' יאריך את ימיו של הרב שטיינמן ויצליח לראות בחיזוק עולם התורה והישיבות עליו הוא מוסר את הנפש עשרות בשנים.
 
ועוד מילה בנוגע להרב שטיינמן, בניגוד לחצרות ששם יש מי שמכתיב את הדברים, הוכח פעם אחר פעם שבחזון איש 5 יש איש אחד ויחיד שמקבל את ההחלטות והוא לא נרתע מלקבל כל החלטה ולו הקשה ביותר. בכל פעם אני נדהם מעוצמתו של הרב שטיינמן עליו אמרו חז"ל תלמידי חכמים כל זמן שמזקינים דעתם מתיישבת עליהם, בניגוד לההוא משערי חסד שדעתו משתבשת ומטורפת לגמרי מרוב הרצון שלו להיות "גדול"

3 תגובות:

  1. החזון איש קטן עליו,

    השבמחק
  2. הרב שאולזון הנכבד,אני מזדהה עם כמעט הכל ממה שכתבת,אך גאונותו האדירה לא הוכחה בשום ספר,איילת השחר הוא ספר בינוני ומטה,מה גם ידוע כשהרב שטיינמן הגיע לארץ משווייץ הוא לא ראה את עתידו בלימוד התורה דווקא אלא הסתובב בבורסה ברמת גן לתור אחרי פרנסה,אני מספר לך את זה לא מתוך זילזול אלא מתוך שהבין מה שרבים וטובים לא רוצים לתת שיש חובה לחפש ולמצוא עבודה שמפרנסת את בעליה.

    השבמחק
  3. מרן הראב”ד ר’ משה שטרנבוך: אין לעזוב את ישיבת חדרה. הגאון רבי משה שטרנבוך שליט”א ראב”ד העדה החרדית ירושלים עיה"ק ת"ו, פרסם שלשום מכתב חריף נגד פילוג ישיבת חדרה, ובו הוראה לבחורים "שלא לעזוב" את הישיבת חדרה בשןם פנים.

    תוכן המכתב: בעניין שאלתו אודות הישיבה הקדושה בחדרה, עם כשש מאות בחורים לתפארת, כל המעיין ביושר ישפוט צדק, שחורבנה ח”ו כשריפת התורה, ועלול להביא ח”ו חרון אף. כל מי ששותק היום כבולע הקודש, ידע כי אחריותו רבה מאוד.

    מצווה גדולה לעשות בארץ וחו”ל, וכל מי שעוסק בזה יתברך בברכת ה’, ‘ברוך אשר יקום את דברי התורה הזאת’, אמן. ומכל זאת מבואר בנידון שאלתו, ק”ו שאסור לו לעזוב כעת הישיבה בשום אופן, ועליו לידע כי אפילו כוונתו טהורה, יירשם לנצח כשותף, ומי שנזהר יזכה לברכה והצלחה וסייעתא דשמיא בכל אשר יפנה”.


    אמן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.