רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

ליצמן לבעלזא: אם הרבי שלכם לא נוסע נרסק אותכם ולא ישאר מכם זכר פוליטי זה יהיה הסוף שלכם - והפחדנים נבהלו

רבים וטובים ביקשו להבין מה קרה שפתאום הכל השתנה, עד אתמול היה ברור כי אינו נוסע וכי אף שלח להודיע כי אינו נוסע, והכל השתנה מן הקצה אל הקצה. מתברר כי חסידי גור כשהבינו כי הרבי מבעלזא לא נוסע פתחו באיומים קשים על בעלזא הודיעו להם כי זה סופם הפוליטי יעשו הכל לחסל אותם ושלא יבואו בטענות. כל ההסברים כי קשה לרבי מבעלזא פיזית נסיעה  כזו לא הועילו, הם אמרו כי לרבי מגור הרבה יותר קשה ונוסע אז גם הוא יסע

בבעלזא נכנסו ללחץ, הם צריכים את גור פוליטית הם חוששים לקחת סיכון לאחר התייעצות הוחלט כי יעשו זאת אבל רק לאחר שהרב שטיינמן יסכים, בלי הסכמתו גם אם יסבלו מגור לא נוסעים

ולכן שיגר האדמו"ר מגור את שמעון וואלף קליין וישראל אייכלר להרב שטיינמן לבקש ממנו רשות

5 תגובות:

  1. "חזון איש 5" מול "חנן 10"

    "הבית ברחוב חזון איש 5" בבני ברק ספג היום מכה אנושה, כאשר למרות כל האיומים והידיעות הסותרות שנשלחו בזה אחר זה, התאחדו כל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לנסיעה ה"הזויה" (כדבריהם) לארה"ב.

    לא הועילה גם פגישתו החסויה של נאמן בית הגראי"ל הרב דוד שפירא עם ראש אגו"י בארה"ב האדמו"ר מנובמיסק בה ניסה לטרפד את הנסיעה ו"להסביר" לו כמה ייפגעו ממנה גדולי ישראל בארה"ב, ואילו האדמו"ר מנובמיסק כמנהיג אמיתי לא שת ליבו לזאת, והתקשר אישית לכל אחד מחברי המועצת והזמינם לארה"ב. לדוד שפירא הוא אמר כי את המחלוקות בין גדולי ישראל ישאיר בבקשה בארץ, וכי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב עובדת בתיאום מלא עם מועצת גדולי התורה של אגו"י בארץ.

    אין זה סוד כי היה זה "הבית ברחוב חנן 10" ממנו יצאה הוראה לכלל ישראל. שום דבר קטן כגדול לא היה קורה ללא הסכמת מרן הגרי"ש זצוק"ל, ללא צוות של יועצים (דוד שפירא ומוטקה בלוי) ופילתרופים (שמעון גליק) וללא אתר אינטרנט שמיחצן את החצר (שאולזון). החיקוי שניסו להקים ב"בית ברחוב חזון איש 5" לא הצליח להתרומם גם לא לרגע אחד.

    אחד המסמרים האחרונים בארון הקבורה היו הבחירות האחרונות לעיריית ירושלים שם הבינו כל גדולי הדור כי "הנהגת הדור" נקברה כנראה בהר הזיתים לצידו של הגרי"ש זצוק"ל, וכי לא הנהגה יש כאן אלא אוסף של ארחי פרחי בעלי אינטרסים רדודים, והשאירו את הגראי"ל בעמדת מיעוט מביכה ומפסידה. עיני הדור שככל הנראה להם נמסרה ההנהגה ראו מה שלא ראו קצרי הרואי מ"הבית ברחוב חזון איש 5" והחליטו החלטה שהתבררה כנכונה וכ"דבר ה' מירושלים".

    הנסיעה הקרובה של גדו"י לארה"ב היא המסמר הנוסף בארון הקבורה של "הבית ברחוב חזון איש 5" שהופך ללא רלוונטי מתמיד לאחר שלא הצליחו למנוע את הנסיעה ההסטורית, ואף ניסו לתקוע תריז בין גדולי ישראל וב"ה שלא עלתה בידם.

    בשעות האחרונות מתנגן בפטיפון שבבית ללא הרף התקליט של "שירת הברבור" ונשמעים ממנו אקורדים צורמים של זעקות מלווים בדמעות תנין על "פגיעה בגדול הדור" ועל "אוי לו לדור שכך עלתה בימיו" אבל נראה שאיש כבר אינו מתרגש מזעקות הזאב-זאב.

    ההתדרדרות החלה במאבק המיותר נגד ישיבת חדרה, מאבק שהיום כבר אפשר לסכם ולומר שנחל כשלון מובהק, ולא רק שלא סגר את הישיבה בחדרה, אלא גם לא הצליח לפתוח ישיבה חדשה (ויסלחו לנו מניין הבחורים המתגוללים מבית כנסת לבית כנסת באשדוד) ואף הרחיק מ"הבית ברחוב חזון איש 5" את מרנן ורבנן הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, שהם כמו הגר"ש אויערבאך לא הוזמנו ל"אסיפת ראשי הישיבות".

    אם חשבתם כי נאמרה המילה האחרונה טעות היא בידכם. "בניין נערים סתירה" אמרו חז"ל, ונראה שהנערים העוסקים בבניין ה"בית ברחוב חזון איש 5" טרם סיימו את מלאכתם ועוד הרבה "סתירות" צפויות לנו בימים ובשנים הקרובות לאוי"ט של מרן הגראי"ל שליט"א.

    תרועות השמחה ובקבוקי השמפניה נפתחים דווקא ב"בית שבשכונת שערי חסד" שם זוכים ורואים כי "מלאכתם נעשית על ידי אחרים". כל גדולי ישראל שאינם פוחדים להביע את עמדתם מתבטאים בכאב מול העמדה הפשרנית והמהססת הנשמעת מ"הבית ברחוב חזון איש 5" ומטכסים עצות כנגדה. במסרים המועברים לראשי השלטון בארץ ובתפוצות מדגישים את עמדתה הברורה של היהדות החרדית, ומזהירים שלא להתפתות לעמדת המיעוט הפשרנית.

    השבמחק
  2. טיפשון!!!
    במקום להגיד טעיתי , אתה מתחפר יותר עמוק בבור שכרית לעצמך
    ולעיני כל עם ישראל הפכת לחוכא ואיטלולא

    השבמחק
  3. לפי דעת המבינים מהיושבים בתוך בעלזא סבורים שהבעלזר יחטוף שלש ציפורים במכה אחת.
    1. הוא כנוע להרב שטיינמן ואינו יוצא בלי רשותו.
    2. הסכים ווויתר לגערער רבי והחליט לנסוע.
    3. בסוף ישאר בארץ עקב אמתלא שונה של כוח או בריאות וכדומה.

    והגערער ייצא טיפש מובס, קרח מכאן וקרח מכאן.

    השבמחק
  4. מאוד מעניין שלא הבאת שום רמז על מה שמתחולל באחד ממוסדות החינוך בשכונת גולדרס גרין? אוי לנו שכך עלתה בימינו. האין לך אנשי קשר באיזור? אני לא רוצה להיות זה שמפיץ, אבל כדי שתבדוק. אולי אתה לא רוצה להתעסק בזה משום שאתה מפחד, ואם באמת זה נכון אז אני מבין את כבודו אבל זה בכייה לדורות. אם בארזים נפלה שלהבת...

    השבמחק
  5. אז כל הגדוילים יהיו ב-Times Square בניו יורק לליל סילבסטר! אני מקנא בהם - אף פעם לא הייתי שם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.