רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 13 בדצמבר 2013

ובקהלם אל תחד כבודי

מאת מגיד

יום טוב ומבורך!
בפרשת השבוע ״ויחי״ מסופר על יעקב אבינו שצפה ״ברוח הקודש״ את ״המחלוקת הגדולה״ בין משה רבינו לקורח, ולכן התפלל להקב״ה וביקש שלא יוזכר במחלוקת זו, כפי שנאמר: "ובקהלם אל תחד כבודי"! ללמדנו עד כמה צריך האדם להשתדל תמיד בחוכמה לברוח מן ״המחלוקת״ כמו מלהבות של אש,,,!
וכתב ״המגיד מדובנא״ משל: לאריה ששלושה ימים לא אכל ונדף ריח רע מפיו, ולכן שאג האריה לעבר "חיות היער" שיבואו לעזרתו. והנה רץ לעברו "הסוס", וכשראהו האריה ציוה עליו: אמור לי מה אתה מריח,,? השיבו הסוס: ריח רע נודף מפיך! כעס עליו האריה ואמר: מורד במלכות הינך! ולכן מיד טרפו ואכלו.
והנה רץ לעברו "הזאב" ושאלו האריה: מה אתה מריח? זכר הזאב את דברי הסוס ואמר: אינני מריח מאומה! ענה לו האריה: שקרן! ומיד טרף גם אותו. והנה ראה האריה מרחוק את "השועל" ושאלו: מה אתה מריח? השיבו השועל מרחוק: אדוני המלך! תקפה אותי הצטננות קשה ולכן אינני חפץ להתקרב אליך שמא תדבק גם אתה ממחלתי. וכך בחוכמה הצליח השועל לחמוק ולהציל את נפשו,,!
והנמשל: יעקב אבינו התפלל להקב"ה שאפילו שמו לא יוזכר במחלוקת של "קרח ועדתו", מפני שאם מתקרבים למחלוקת מיד נכווים ממנה, כמו אותו אריה שטרף את החיות שהתקרבו אליו. ולכן צריכים אנו לנהוג כמו "השועל" ולברוח תמיד מן המחלוקת כמו מלהבות של אש,,! 
יום נפלא ובשורות טובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.