רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

ר' חיים קנייבסקי הורה לקופות הצדקה לתמוך בעניי המחבלים 'עץ' משום שמפרנסין עניי עכו"ם עם עניי ישראל

בכל מקום מתעוררת השאלה הזו מה עושים האם מותר לתמוך במחבלים מעץ והאם מותר לתת להם הלוואות, ישנם מי שחוששים וסבורים כיא סור לסייע להם מפני שמדובר בעוברי עבירה

בקופה של צדקה רמות פולין הסתפקו והחליטו לשאול את ר' חיים קנייבסקי האם לתמוך כספית לכבוד חנוכה במי שבחר עץ? וכך ענה להם ר' חיים שיתמכו, ונימק זאת משום דמפרנסין עניי עכו"ם עם עניי ישראל....

5 תגובות:

  1. אם זה נכון,נכון גם מה שאומרים עליו שאין חכמה בגוים היושבים על סיר הכסף והזהב ברחוב רשב"ם

    השבמחק
  2. הלץ ספי ריבלין הלך לעולמו והנה לנו לץ חדש במקומו.

    השבמחק
  3. אבל אסור לקחת צדקה מעכו"ם...!

    השבמחק
  4. הוא לא אמר שזה "כמו" שמפרנסים עניי עכו"ם, הוא אמר אם חז"ל אמרו שמפרנסים עניי עכו"ם אז בוואדאי מפרנסים עניי ישראל טועים.
    המציאות הנוכחית בשטח: רוב מנין ובנין של הפלוגה הקטנטונת "מחבלים" מכירים עכשיו שהם טעו ו / או והרחיקו לכת ושיש בעיה אמיתית בשע"ח, אבל העומדים בראש הפלוגה שיודעים עכשיו שאיבדו רוב אוהדיהם הם משתוללים ומטכסים לעצמם כל מיני עצות ותוכניות אייך לשמור על קיומם וקיום הפלוגה.
    הם לא סובלים את גדולי הדור בגלל שהם רוצים שליטה עצמאית בלי התערבות הגדולים, הם חולי שליטה, נוח להם עם גדול מסוג החותמת גומי או אחד עם נאייביות שישמע לכל מה שהם יחליטו. מרנן שר התורה ורה"י שליט"א ששולטים על עסקנים לא נוח להם. אין למחבלים שום קשר עם הרב שך או עם השקפתו. הדבר האחרון שמעניין למחבלים זה דעת תורה.
    נאמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לך מושג מה קורה בשטח. לידיעתך, רבים מאלה שתמכו בהנהגה של הגרי"ל מצדדים עכשיו בבני תורה בראשות הרב ש. אויערבך. בגלל ההשתלחות שלוחת הרסן של ר' חיים קנייבסקי בהם.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.